Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisin miellyttää naapureitani?

Vierailija
01.07.2019 |

Minua hiertää pahasti se, kun kaksi naapuriani (noin 55-vuotiaita naisia molemmat) joko eivät tervehdi tai sitten tervehtivät hyvin varautuneesti ja lyhyesti vakavin kasvoin. Tervehdin heitä asiallisesti ja iloisesti, mutta he eivät välttämättä siis vastaa tervehdykseeni.

Epäilen, että he halveksivat minua joko yh-statukseni tai epämiellyttävän ulkonäköni (rumahkot kasvonpiirteet ja näytän vähän ulkomaalaiselta) vuoksi. Mikä auttaisi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet trolli, kun tästä on pitänyt kaksi eri aloitusta tehdä.

Vierailija
2/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole trolli, mutten saanut vastauksia oikein siihen ensimmäiseen. Pitää varmaankin soittaa vanhemmilleni ja pyytää neuvoja/mielipidettä. Käytännössä en tietenkään sellaisia saa, vaan jotain tyynnyttelyä vain. Kerroin kaverilleni tilanteesta aiemmin ja kaverini ei ymmärtänyt lainkaan sitä, miksi stressaan tästä asiasta. Ongelma on jatkunut jo noin parin vuoden ajan kokonaisuudessaan, kun olen miettinyt, mikä mussa on vikana ja siis olen asunut samassa kohteessa. Tänään se tosin taas konkretisoitui, kun kohtasin sen minua inhoavan aamulla hississä. ☹

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun mistään ei saa apua. Olisipa mulla enemmän kavereita, niin olisi juttuseuraakin ja voisin kysellä tällaisista. Toisaalta eivätpä ne mun tututkaan ota oikein tosissaan näitä stressinaiheitani.

Vierailija
4/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että naapurisi eivät halua tulla miellytetyksi, joten ota ihan rennosti vain.

Vierailija
5/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vieläpä eilen ja oon ollut viime viikotkin hyvällä tuulella. Itsetuntoni koki taas jonkinlaisen romahduksen sen aamullisen hissikohtaamisen vuoksi. Tunnen itseni täysin arvottomaksi, enkä tiedä syytä siihen, miksi se inhoaa mua.😢

Vierailija
6/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole trolli, mutten saanut vastauksia oikein siihen ensimmäiseen. Pitää varmaankin soittaa vanhemmilleni ja pyytää neuvoja/mielipidettä. Käytännössä en tietenkään sellaisia saa, vaan jotain tyynnyttelyä vain. Kerroin kaverilleni tilanteesta aiemmin ja kaverini ei ymmärtänyt lainkaan sitä, miksi stressaan tästä asiasta. Ongelma on jatkunut jo noin parin vuoden ajan kokonaisuudessaan, kun olen miettinyt, mikä mussa on vikana ja siis olen asunut samassa kohteessa. Tänään se tosin taas konkretisoitui, kun kohtasin sen minua inhoavan aamulla hississä. ☹

Siis mitä sä haluat vastaukseksi? Että sun pitää kirjoittaa naapureille kirja jossa pyydät anteeksi ja haluat tietää kuinka voisit miellyttää heitä? Jos kaikkien (tuttujen ja tuntemattomien) vastaus on, että teet ongelman asiasta joka ei ole ongelma, kannattaisi varmaan kuunnella.

Vierailija
7/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä vain on tuollaisia. Minun naapureistani noin 80% tervehtii, muutamat juttelevat muutakin. Sitten on niitä, jotka saavat paskahalvauksen, jos heidän kanssaan ehtii hissiin samaan aikaan. Kai ne kärsivät jostain sosiaalisten tilanteiden ja ahtaanpaikan kammosta.

Vierailija
8/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että naapurisi eivät halua tulla miellytetyksi, joten ota ihan rennosti vain.

Yritin tuossa aamulla psyykata itseäni sellaiseen, että vain osaisin olla välittämättä ja ottamatta sitä henkilökohtaisesti. Jopa rukoilin Jumalaa, että saisin voimaa kestää sen asian. Ja siis että oon ihan hyvä, arvokas ihminen omana itsenäni, vaikka naapuri ei minua arvostakaan pätkääkään ihmisenä -- ilmeisesti joidenkin hyvin pinnallisten seikkojen perusteella.

Vierailija
9/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna niiden olla rauhassa.

Vierailija
10/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna niiden olla rauhassa.

Mitä se tarkoittaa? Siis että en enää tervehdi itsekään? Vai pitääkö yh-äidin olla nöyrästi hiljaa, vältellä muita ihmisiä ja olla rasittamasta arvokkaampia ihmisiä tervehdyksillään?

Vierailija
11/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Voit tietysti yrittää jutella jotain, mutta jos heitä ei kiinnosta, niin ei voi mitään.

Vierailija
12/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät omaa elämääsi, älä missään nimessä ala mielistelemään naapureitasi.

Itse asun kerrostalossa, muutamille voi sanoa päivää, mutta ei kaikille.

Eihän niistä eroon pääse, jos liian tutuiksi tullaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi