Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei mt-kuntoutujia voida kouluttaa yliopistoissa?

Vierailija
30.06.2019 |

Tuntuu hölmöltä että ne hommaa vain ammattitukinnon kun parempi koulutus työllistää paremmin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeileppa kuule masentuneena selvitä yliopistosta...

Vierailija
2/11 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa on vaikka millä mitalla mielenterveyskuntoutujia. Kysy vaikka YTHS:ltä. Toki sinne hankkiudutaan omilla ansioilla, mutta kyllä siellä kaikenlaista porukkaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajina myös

Vierailija
4/11 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistossa on vaikka millä mitalla mielenterveyskuntoutujia. Kysy vaikka YTHS:ltä. Toki sinne hankkiudutaan omilla ansioilla, mutta kyllä siellä kaikenlaista porukkaa on.

Totta. Mutta se ON kyllä jossain määrin ongelma, koska tuo mielenterveysongelma vie resursseja, joita tarvittaisiin opiskeluun ja koska opettajakunnalla ei ole mielenterveysalan koulutusta. Aiheutuu viivästyksiä ja hylättyjä suorituksia.

Vierailija
5/11 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai työllistää vai? Aika monella alalla on yliopistokoulutuksella surkea työllisyys.

Vierailija
6/11 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus vie muistin. Varmaan tosi kätevä ominaisuus opiskelussa.

Vierailija
7/11 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai työllistää vai? Aika monella alalla on yliopistokoulutuksella surkea työllisyys.

Kyllä työllistää ja kovalla palkalla kun ei itse tee typeriä valintoja. Riippuu siitä onko koulutus oikeiden kovien tieteiden puolelta tai yliopistotason ammatillinen (lääkäri, hammaslääkäri, farmaseutti, lakimies, diplomi-insinööri...) vaiko jotain humanistista höttöä a la suomalaisugrilainen vertaileva kulttuurintutkimus tai sukupuolentutkimus. Jokainen on itse vastuussa omista valinnoistaan ja opinnoistaan.

Vierailija
8/11 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko asia niin, että kyse on Kelan maksamasta tutkinnosta? Eli rahaa saa kyllä jonkin ammatillisen tutkinnon suorittamiseen, mutta yliopistotutkintoa Kela ei "sponssaa". Arvelisin, että tässä ei ole kyse siitä, etteikö hakijalla olisi ylioppilastutkintoa ja mahdollista, positiivista päätöstä/tietoa sisäänpääsystä.

Vähän sama kuin se, mitä TE-keskus tekee, kun pohtii, mitä työtön saa tehdä ja mitä ei. Lähihoitajakoulutus antaa kirkaanvihreää valoa. Sen sijaan kauppakorkea näyttää kirkkaanpunaista - maksa itse, jos sinne haluat opiskelemaan. Kumpikin antaa melkoisella varmuudella työpaikan.

Vierailija
9/11 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatillinen opettaja ja olen miettinyt samaa. Kaiken maailman hulluja tungetaan meille ja eiväthän ne työelämässä pärjää. Sama juttu on maa han muut ta ji en kanssa. Vaikka olisi yliopistotutkinto, niin ei kun ammatilliseen koulutukseen. Kolmas aste ei kanna mitään vastuuta kotouttamisesta. Varmasti voisi yliopistoissakin järjestää kielikoulutusta ja samalla voisi opiskella puuttuvan osaamisen.

Vierailija
10/11 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän yliopistossa oli opettaja millä oli mielenterveysongelmia ja siltä puuttu toinen KÄSI!!!!!!!

Vierailija
11/11 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni heidän pitäisi perustaa pieniä kittareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän