Hyvät teot palkitaan vihdoin? Sain työpaikan!
Takana kamala kevät, unettomuutta ja itkuisuutta. Pomo on ollut työpaikkakiusaaja... tai ainakin hyvin lähellä sitä. Hain talon sisältä vakituista paikkaa ( olen määräaikainen ), käytännössä omaa paikkaani, vähän erilaisella vastuualueella mutta minua ei valittu. Tämä itsessään jo aiheutti ihmetystä työkavereissa.
Sitten, yhtäkkiä head hunter soitti ja minua haastateltiin erääseen työpaikkaan... minua nelivitosta naista, joka täytti kaikki kriteerit joita tällä firmalla oli. Perjantaina nimi alle paperiin... palkka nousi useamman satasen, edut on loistavat ja kaikki vaikuttaa paremmalta kuin hyvältä.
Eräs kollega sen minulle perjantaina sanoi että kyllä ne hyvät teot palkitaan, sitä vaan ajatteli että nykyisessä työpaikassa, mutta palkinto tulikin uuden työpaikan muodossa. Vieläkin tekisi mieli nipistää itseään, että onko tämä tottakaan. Mutta kyllä se on, pätkätöiden ja viimeisimpänä työpaikkakiusaamisen jälkeen minulla on vakituinen työpaikka 45-vuotiaana. Ehkä maailmassa on karman laki...
Kommentit (7)
Hienoa! Joskus kannattaa hypätä rohkeasti kohti uusia asioita.
Tuo vakituisten paikkojen "jakaminen" on joskus aika suuri mysteeri. Meilläkin joku on saanut vakituisen paikan parin kuukauden jälkeen, joku on tullut suoraan vakituiseksi ja sitten on suuri joukko jopa yli 10 vuotta määräaikaisina olleita, joita ei vaan vakinaisteta sitten millään. Heissä ei ole työntekijöinä ja työkavereina mitään vikaa. Harmittaa heidän puolestaan.
Melkein sama kävi minulle! Ihmeiden aika ei ole ohi.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Joskus kannattaa hypätä rohkeasti kohti uusia asioita.
Tuo vakituisten paikkojen "jakaminen" on joskus aika suuri mysteeri. Meilläkin joku on saanut vakituisen paikan parin kuukauden jälkeen, joku on tullut suoraan vakituiseksi ja sitten on suuri joukko jopa yli 10 vuotta määräaikaisina olleita, joita ei vaan vakinaisteta sitten millään. Heissä ei ole työntekijöinä ja työkavereina mitään vikaa. Harmittaa heidän puolestaan.
Kiitos! 😊 jotenkin sitä ajatteli että tekemällä työnsä hyvin ja tulemalla kaikkien kanssa toimeen, palkintona olisi vakinaistaminen. Ja kollegat ovat olleet aidosti kummastuneita, jopa tyrmistyneitä ettei minua ole vakinaistettu. No, nyt puhaltavat uudet tuulet ja mennyt on mennyttä. Tuntuu että onni olisi kääntynyt ja fiilis on hieno 😊
Mutta niinkuin joku täällä toisessa ketjussa kirjoitti... ehkä työpaikoilla on nykyään vähemmän ikäsyrjintää? Tässä nimenomaisessa paikassa painotus oli kokemuksessa ja nyt se oli valttia 😊👍🏻 Toki on tehtäviä johon voidaan palkata ja palkataan joku nuori vastavalmistunut. Nyt olin oikeassa paikassa, oikeaan aikaan 😊 ap
On kyllä mukavaa, että sait paikan. Koskaan ei kannata luovuttaa. :) Minäkin olen huomannut, että ikäsyrjintää on nykyään vähemmän.
Onneksi olkoon!