Miltä tuntuu savolaisuutesi?
Käytännössähän suurin osa suomalaisista on savolaisia. Miltä se sinnusta tuntuu että olet savolainen? Jos et suoraan niin ainakin sukujuuriesi kautta. Voin sanoa että se on omalta osaltani jottain todella hienoa! :)
Kommentit (12)
Mie lappilainen. Ja karjalaisena en tuohon virka mittään.
Niin lappilainen vai karjalainen? Vai onko persoonallisuus piässynnä jakkautummaan ;)
No middeepä duoda sen isompia dundemuksia, suaddaapi dundua, taikka sidden ei. Hyvihä dässä mänösillää männää!
Kovvoo mutta hienoo hommoohan tämä on.
Itse olen 1/4 Savolainen enkä ole asunut lainkaan Savossa. Mutta kuullut kun äitini vanhemmat puhuvat savoa ja sitä kautta omaksunut savolaisen puhetavan. Olen ylpeä savolaisista sukujuuristani. :)
Suattaahan tuo joltain tuntua tahi olla tuntumati.
On asuttu savossa ja on osa savolaista minussakin, mutta niin olen myös osittain saudi arabiastakin, että kaikkea ei pidä mainita geeniperimässä on.
Riipppuu ihan kuulijasta, min olen siunatussa tilassa oko ajan vaikka mies olenniin...
Vierailija kirjoitti:
On asuttu savossa ja on osa savolaista minussakin, mutta niin olen myös osittain saudi arabiastakin, että kaikkea ei pidä mainita geeniperimässä on.
Varmaan se savo on kkuitenkin se oleellisin osa.
Mökkeilen Savossa ja tykkään savolaisista.
Koska järjestetään kulkue ja Savoviikko?
Ei miltään enää. Kyllähän se nuorena oli tietty haitta. Nyt olen elänyt yli 30 vuotta länsirannikolla ja asia ei juuri muistu mieleen. Murretta puhun vain joutuessani kosketuksiin savolaisten sukulaisteni kanssa. Lapsenikin puhuvat paikallista murretta.
Jeesus armahtaa sinutkin.