Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~MAALISTEN ' 05 VIIKONLOPPU~~

26.05.2006 |

Galluppia: Oletteko jo siirtäneet lapsenne tavalliseen sänkyyn? Kuinka siirto tehtiin? Kuinka onnistuttiin?

G2:Käytättekö bodeja vielä? Minkä kokoisia? Vai onko ne vauvojen vaate?

Pinoa pinoa pystyyn!!!!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat pitäs ettii jalkoihin. Hörppään tässä teetä ja sitten on käytävä tuon akvaarion kimppuun. Sitä kun ei voi neidin kanssa siivota, olisi kaikki vedet lattialla. ;)

Niin se viikko vierähti, taas jälleen. Moni taitaa ollakin " pitkällä" viikonlopulla, kun eilinen oli pyhä. Me riekuttiin tuolla pihalla. Saatiin yläpiha siistittyä.Viritettiin suihkulähde ja kivetettiin reunat, putsattiin laattat ja kukkapenkki. Myös tuonne alapihan grillikatoksen luokse tehtiin saniaispenkki. En tiedä miten luonnonsainiainen pärjää täällä, mutta kokeillaan. Se on tällänen ilmanen vaihtoehto, jos ei toimi pitäneen ostaa jotain pensasta tai kukkaa..

Minulla on sykerö laskeutunut jo aikamoisen alas. Hakkaa päätänsä kipeesti tuonne lantioon ja häpyluihin. En muista Mimmiltä tällästä ollenkaa, ehkä ei ollutkaan kun Mimmi ei laskeutunut/kiinnittynyt lainkaan.Eilen rehkimisen takia kyllä tuntui ikävältä ja supisteli jonkuin verran, mutta ei mitenkää hälyttävästi. Tänään sitten olen ottanut rennommin, mutta kun tämä jouten olo, ei ole minua varten=)

SÄNGYSTÄ:Mimmi nukkuu tosiaan pinniksessä ja meillä on toinenkin pinnis, joten kiirettä ei olis. Haluisin kuitenkin tuon toisen pinniksen vauvalle tänne alakertaan joten ehkä kuitenkin yritetään siirtoa isojen sänkyyn tässä lähiaikoina..

BODYISTA: Laittelin 74-80cm vaatteita pois ja ei Mimmille jäänyt kun parit 86-90cm bodya.Kai se on ostettava pikkuhousuja neidille..=) Ei jotenkaan enää bodyt innosta, vaikka käteviä onkin.

Sellasta, huomenna on kauppapäivä.Sitten sään salliessa mennään jenkkiauto/pyörä tapahtumaan..pihahommia jne!!

Tuulia, Mimmi ja sykerö rv34+6

Vierailija
2/9 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oltu jo aamusella itsekseen äitiysvaateostoksilla. Meilläkin pitkä vkl perheen kesken, kun mies ja minä molemmat vapaalla. Huomenna tarkoitus suunnata mökille, jos yhtään sää näyttää elpymisen merkkejä.

TUULIAN GALLUPPEIHIN:

Meillä Neiti ei nuku vielä tavallisessa sängyssä.. ja tuskin vähän aikaan siirretäänkään, kun ei tuo kävely vielä ole kovin pitkäkestoista jne. Pinniksen reunapehmusteen otin pois eilen, kun tuntui, että osaa jo repiä kaikki narut irti, vaikka mitä solmuja tekisin. Viime yönä sitten neidin jalat olivatkin useamman kerran solmussa. miten on, onko muilla pinnistä käyttävillä reunapehmustetta vielä käytössä ?

BODEJA meillä kyllä käytetään vielä .. Mutta oikeastaan vain lyhythihaisia ja ohuita. Meillä niitä käytetään ainakin kotona ja usein ei temmeltäessä muuta päällä olekaan. Juuri pari vkoa sitten ostin Stockalta 3:n setin kokoa 86cm.

Onkohan minulta mennyt ihan ohi KESÄKUUn tapaamisen alkamisaika? Eli oliko tarkoitus treffata jo heti aamupäivästä?

Jolla ja E ja masutyyppi rv 19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa jo ne lämpimämmät ilmat, pääsisi laittamaan kukkasia ja muita koristuksia parvekkeelle. Ja sais nuo koko kämpän vallanneet tomaatin ja paprikan taimet pihalle...

Galluppeihin:

PINNASÄNGYSSÄ Neitokainen nukkuu edelleen, ja tulee nukkumaan vielä pitkään. Meidän pinnis on 120cm pitkä, joten siinä mahtuu pituuden puolesta olemaan vaikka kuinka pitkään. Jossain vaiheessa otan pari pinnaa pois, niin että tyttö pääsee sitten itse siitä raosta kömpimään meidän sänkyyn =)

Ja pään puolessa meillä on vielä reunapehmuste käytössä. Tyttö tunkee usein itseään päätyä/laitaa vasten, joten pehmuste saa olla paikallaan.

BODEJA on vielä jokunen käytössä, toisin sanoen ne mitkä vielä mahtuu. 86:a bodeja meillä ei montaa ole, joten hyvin pitkälti paita+sukkikset -linjalla mennään.

Neiti heräilee päikkäreiltä... huoh.

TE

Vierailija
4/9 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuu ja mä lorvin koneella, vaikka pitäisi siivota nyt kun Santtu ei ole jaloissa pyörimässä.

Meillä Santeri muutti juuri esikoisen kanssa samaan huoneeseen nukkumaan. Eka yö meni tosi hienosti, mutta nyt on pari-kolme yötä joutunut käymään itkua rauhoittelemassa. Meillähän siis on aika levottomasti nukkuvaa sorttia tuo poika. Ajattelin, että josko auttaisi se, ettei nukuta Santun kanssa vierekkäin. No ei olla vielä haettu pinnistä takaisin meidän huoneeseen. On muuten ihanaa, kun saa taas nukkumaan mennessä katsoa telkkaria sängyssä. Aikaisemmin se oli pannassa, kun Santtu häiriintyi.

Meillä siis Santtu nukkuu vielä pinniksessä, kun on niin kova kieppuja, etten voisi kuvitellakaan siirtäväni häntä tavalliseen sänkyyn. Rauhallinen esikoinen muutti pinniksestä pois juuri ennen kuin täytti kaksi. Santulla on kyllä sänky valmiiksi ostettu, mutta odottanee vielä varastossa tovin.

Oli aikaisemmin juttua, että kuinka mennä nukkumaan samassa huoneessa asustelijat. Meillä on nyt alle viikon kokemuksella tehty näin: klo 20 laitan Santun sänkyyn maitopullon kanssa. Sillä välin esikoinen käy iltapesulla jne. Sitten menemme esikoisen sänkyyn lukemaan iltasatua ja Santtu on jo yleensä sammunut pullonsa kanssa. Hyvät yöt ja valot pois. Juu, en ole vielä saanut tota iltapulloa pois, kun se on niin kätevä. Ei tartte laittaa poikaa kiljumaan sänkyynsä esikoisen iltasadun ajaksi. Noh hiljaa hyvää tulee...

Viikonlopun sunnitelmissa on vaihteeksi siivoamista. Remontin jäljiltä on vielä hommaa. Ja kovasti odotellaan, että serkkuvauva jo syntyisi. Viikojakin on jo 41+5.

Ei, mutta nyt mä lähden vähän imuroimaan, kunhan saan takapuoleni ylös penkistä.

T. lappu & Santtu 22.3

Vierailija
5/9 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on oikukas toi säätil tänään.Aurinko paistaa mut hetkessä saattaa tulla sellainen sadekuuro niskaan et huh.Muutenkin kylmä tuolla ulkona on,mahtaakohan se kesä tulla koskaan...

Juu,meillä siis opittiin kävelemään vihdoin ja viimein.Ja nyt uskalletaan ulkonakin kävellä ilman tukee mut välillä pitää ottaa äitiä tai isiä sormesta kiinni. Ja eilen puhkes taas uus hammas ja lisää vaan tulee,kulmahammas sieltä näyttäs seuraavaks olevan tulossa.Herra on kyl ollu niiin kitkunen että.

G:Meillä Juuso nukkuu vielä pinniksessä,koska on niin kamala pyörimään yöllä sängyssään.Alashan se tippuis tavallisesta sängystä,mut katotaan syksyllä uudestaan.Osaa kyllä sängystä ja sohvalta laskeutua oikein päin pois.

Sit bodyihin.Meillä vielä käytössä bodyja,muutamia 86cm ja yksi 90.Enkä aatellu uusia enää ostaa.

Mutta nyt hyvät kanssasisaret,AUTTAKAA MUA!Miten saisin Juuson juomaan ITSE nokkamukista?Välillä siitä juokin,mutta yleensä kuskaa mukin jommallekummalle vanhemmalle ja ns.juotattaa mukista.

Meilläkin on vielä iltapullo käytössä ja sekin pitää juottaa Juusolle,itse ei suostu juomaan.VINKKEJÄ siis kaivataan!

Ei,mutta nyt kahveellee mars!Viikonloppuja kaikille!

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija
6/9 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta samassa huoneessa nukkumisesta, että meillä esikko on tosi sikeä uninen, eikä herää Santun yöllisiin kiljumisiin. Mutta mutta auta armias, kun esikko yöllä välillä juttelee (tai huutaa) jotain unissaan, niin olen ihan varpaillani (vaikka siis ihan olen sängyssä) Santun takia. Santtu heräilee niin herkästi. Olishan se ideaali tilanne, että olisi kummallakin omat huoneet ihan meidän huoneen vieressä, mutta ei ni ei.

T. lappu, joka sai vasta osan kämpästä imuroitua

Vierailija
7/9 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ollaan leikitty nyt pari päivää. Ei siis mitään järkevää, vähän saippuakuplia ollaan puhalleltu jne. Ihan omasta laiskuudesta ei oltu kovasti pihalla nyt kun nurmikko oli märkä ja ilma kylmä. Tänään tosin PAISTAA AURINKO TÄYDELTÄ TAIVAALTA!

BODYISTA: Ei olla käytetty enää vaikka ehkä käteviä olisikin. Ihan T-paitoja vain, 90 senttisiä, 80 senttiset eivät ylety navan yli:o) Jotenkin tuo lapsukainen näyttää isolta pojalta jo T-paidoissaan.

SÄNKY: Tosiaan siirrettiin jo jatkettavaan sänkyyn. Meillä on pinnis vain lainassa elokuuhun asti, jolloin sitä tarvitsee ehkä jo uusi serkku-vauva. Pinnasänky on vielä siinä kyljessä kiinni että ne tutut ja turvalliset kalterit ovat siinä vieressä vieläkin:o) Ihan hyvin siirto meni, en kyllä mene vielä takuuseen että jäbä myös pysyy siellä kun pinnis lähtee vierestä pois.

Onneksi olkoon SUOHOMPPELIN perheelle kävelystä! Tuosta nokkamuki asiasta en oikein osaa sanoa kuinka lapsen saisi juomaan siitä itse. Haluaako teidän lapsi enemmänkin läheisyyttä samalla, kuin että haluaisi jonkun pitävän sitä? Tuli vain mieleen kun meillä on niin vauhdikas tuo kaveri, että päivän nautinnollisemmat hetket ovat nuo pullohetket. Silloin minä on lapsen syliin ja mennään istumaan olkkariin nojatuoliin. Siinä istutaan hiljaa sylikkäin kunnes maito loppuu. Tämä on vähän tällainen imetyksen ja sen tuoman läheisyyden jatke. Mutta itse pitää pulloa. Niin, muutenhan tuo vauhtiveikko ei kovasti paikallaan pysy.

Tuosta tuli taas mieleen mitä appiukko sanoi meidän lapsesta eilen; taidat olla vähän liiankin villi! Just joo, yksivuotias lapsi ja sen pitäisi varmaan istua hiljaa paikoillaan. Seuraavan kerran kun appiukko sanoo jotain tuohon suuntaan minä räjähdän!

Onko kukaan muu räjähdellyt muille ihmisille kasvatus tai muista asioista? Tuntuu etten siedä yhtään poikkipuolista sanaakaan lapsestani!

Vierailija
8/9 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan kahdestaan helmutin kanssa, kun mies lähti eilen Jyväskylään humputteleen poikaporukalla ja sisko poikansa kanssa Loimaalle mummolaan. Eilen riitti menoa ja melskettä, kun kaikki olivat vielä päivällä täällä, mutta nyt on kovin hiljaista. Helmikin on nukkumassa.

Niin, sisko siis palasi eilen kesäksi Suomeen. Ja oli aivan jäässä! No ihmekös tuo, kun on vuoden ollut paikassa, jossa lämpötila on 24/7 kolmessakympissä. Eilen vielä oli pilvistä ja kosteaa sekä tuuli kovasti. Tais sittenkin tulla Thaimaata ikävä. Poikakin oli vähän ihmeissään, ett missäs hän oikein on.

Tuli tuosta Kanakakkosen apen (?) tokaisusta mieleen, että siellä Thaimaassa lapset ovat kuin huumattuja. Istuvat vain hiljaa paikallaan. Siskoni oli ollut erään saksalaisen tuttavansa ja tämän pojan kanssa jossain lasten Drag-showssa ja tietty nämä kaksi länsimaalaista poikaa olivat hyppineet ja rymynneet aivan innoissaan musiikin tahdissa. Tilaisuuteen oli tullut Thai-perhe kahden lapsen kanssa. Pienempi lapsi oli käynyt nukkumaan, vaikka musiikki pauhasi täysillä ja vanhempi oli vain tuijottanut showta tyhjin silmin ja suu auki. Siellä kuulemma viedään lapset elokuviin yönäytöksiinkin. Ikärajaa ei ole, joten samalla katsomisella menevät niin romanttiset komediat kuin räiskintätoimintajännärit. Outo maa...

Gallupeihin: Helmi nukkuu vielä pinniksessä. En tiedä, millon siirretään lastensänkyyn. Ei meillä kyllä sellaista vielä olekaan.

Bodyja käytetään, mutta meillä kyllä käytössä ihan 80 senttiset. Nekin tuntuu toisinaan kovin isoilta. En tiedä tarkaan, minkä pituinen Helmi on. Ehkä 78 cm. Olen kyllä ostanut jo 86 cm T-paitoja ja tänään yhden bodynkin. Jotenkin ne on kivoja siksi, että pitävät vaipan kompakstimmin paikoillaan. Pelkkien housujen kanssa tuntuu vaippa roikkuvan polvissa. Sitten, kun pottatreenit todella alkavat, on pelkkä paita varmaan kätevin.

Minkä pituisia teidän maalistaaperot ovat, kun kaikilla tuntuu olevan tosi isoja vaatteita? Vai puetteko lapsen muuten vain mielluummin väljempiin vaatteisiin? Mä vissiin oon itse tykästynyt liian piukkoihin. Vaikka ei tuo Helmi ole valittanut. Viime viikollakin käytettiin ihan sujuvasti 68 senttisiä farkkuhaalareita (lahkeet melko lyhyet, mutta haarovälistä ei kirranut)ja melkein kaikki housut onkin tällä hetkellä joko 68 tai 74 senttisiä. 80 cm:ssä ihan liian pitkät lahkeet.

Kiva. Meille tuli Helmin kanssa nuha takaisin. Kerkeshän se jo viikon poissa ollakin Helmiltä. Mulla oli vapun jälkeen, jolloin Helmilläkin edellinen. Pitää taas toivoa, ettei mene tytöllä korviin.

Jollako kyseli tapaamisajasta. Mäkään en muuten muista, onko sovittu mitään kellonaikaa...Mä voi kysästä Kualta (joka käsittääkseni just nyt nettipimennossa) puhelimitse, ellei nyt joku muu satu muistamaan sitä ennen.

Ja Tuulialta vielä piti kyselemäni, että oletko aivan varma, että jaksat tulla tapaamiseen silloin 9. päivänä? Sulla alkaa oleen raskaus jo aikalailla loppupuolella! Tietty toivon, että pääset, mutta itseäni ihan alkaa jännittämään, että kuinka käy! Lapsuudenystäväni kun sai juuri torstaina esikoisensa melkein kuukauden etuajassa. Mutta, jos synnytys käynnistyy täällä, niin on ainakin hyvät sairaalat lähellä!! :) No, toivottavasti kuitenkaan ei käynnisty!

Eipä tämän kummempia. Jatkan surffailua. Viikonloppuja!

lehtovi ja Helmi 28.3.

Vierailija
9/9 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mitä menoa on ollut torstaista asti. Nyt kohta on vieraat ovella, joten pitkään en ehdi kirjoitella, mutta galluppeihin nyt eka.

SÄNKY: pinniksessä nukutaan ja kyllä aiotaan vielä ainakin syksyyn nukuttaakin. Pikku-kakkonenkaan ei pinnistä heti itselleen tarvi, kun saadaan semmoinen vauvan sänky lainaan ystävältä.

BODYista. Meillä käytössä muutama 80cm, mutta suurin osa 86 cm. Osittain kyllä käytän jo T-paitojakin, mutta bodyt toimii meillä paremmin, kun muuten kiskoo vaipat pois ja en jaksa juosta vaippakädessä karkulaisen perässä.

ITSEJUOMINEN: enpä osaa mitään vinkkejä antaa. Meillä itse pullosta/mukista pitäminen alkoi kuin vahingossa. Laitoin eka kädet pullon ympärille, silloin joskus reilut ½v. sitten ja tuin pullon oikeaan asentoon harsolla. Siinä sitten litki maidon pullosta kun oli menossa päiväunille. Yöunille ei pulloa anneta. Vesipullo (nokkamukituttiosalla) on kyllä sängyn vieressä yöpöydällä ja ottaa siitä yleensä aamulla heti omatoimisesti " aamuhuikat" vettä.

Täytyy muuten vielä hehkuttaa, että on ihan uudistunut olo, kun eilen pidin meillä naistenpeli-illan ja mies oli omilla menoillaan ja poju mummilla illan & yön. Aamulla nukuttiin miehen kanssa ruhtinaallisesti 08 asti, kun tavallisesti saadaan herätys klo 05. Tossa meidän vakkari-peliporukassa olen lisäksi ainut, jolla lapsia, joten eipä paljon vaipoista/kakoista/unista jne. puhuttu. Tosi virkistävää! Suosittelen kaikille, joilla vaan on hoitoapua saatavana. Meillä tämä oli 3. kerta kun nukuimme ilman pojua. Eka kerta mulla meni vatsataudin merkeissä ja toinen oli väitöskaronkkani aikana. Täytyy yrittää sopia, että tän yökyläilyn vois tehdä vaikka 1krt/kk, niin ois äidillä ja isällä akut paremmassa latingissa. Elokuussa kun kakkonen syntyy, niin tuskin on kovin pian luvassa kahdenkeskeisiä hetkiä edes päivällä, saatika sitten yöllä.

Hyvää viikonlopun loppua ja tulevaa viikkoa kaikille!

-E & O