Uskallanko syödä maksalaatikkoa joka unohtui yön ajaksi kassiin?
Eli oli lämpöisessä tuntikausia.
Toinen kysymys on uskallanko syödä kinkkupizzaa joka oli kuusi tuntia linja-autossa eli lämpöisessä?
Kommentit (18)
Jos ikkunat oli auki, söisin laatikkkoa. Bussissa ilmastointi > söisin.
No oikeastaan se selviää vain haistamalla ja maistamalla.
Riippuu siitä onko sinulla menoa tänään?
Jos aiot viettää aikaa vain kotona niin ei ne pienet ripaskat menoa haittaa.
Niissä on niin paljon säilöntäaineita, että voisit syödä helposti vaikka parinkin päivän jälkeen ilman haittavaikutuksia.
Voithan sä sen syödä mutta varaudu että paska saattaa lentää..kumman paljon porukkaa täällä jotka söisivät pöydällä lämmenneitä lihatuotteita.
Ei ja ei. Ihme, kun näitä kysellään vähän väliä. Ymmärrän, jos monen kympin sisäfile on menossa roskiin, niin se ehkä polttelisi mieltä. Mut euron maksalaatikko tai roiskeläppä?! Kuka pistää pakkinsa sekaisin vain siksi, ettei joudu luopumaan euron hintaisesta eineksestä.
Mä ainakin luotan aisteihin sen suhteen, onko joku syömäkelpoista. En sitten tiedä onko mulla joku teräsvatsa kun mulla ei oo viimeiseen kahdeksaan vuoteen (niin kauan olen tätä metodia nyt harjoittanut) ollut maha kipeänä/sekaisin kun kolme kertaa. Ja noista kahdella kerralla tiesin, että oli riski, kolmas noista oli ihan ravintolaruuasta tullut reaktio.
Kun meitä on erilaisia, niin vastaus kysymykseen on ehkä se, että onko vatsasi herkkä reagoimaan tuollaiseen? Jos on, niin en söisi. Mutta jos et yleensä saa mitään reaktioita, niin söisin. Ja jos yhtään mietityttää niin ne on vaan euron parin juttuja, kuten joku tuossa sanoikin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ja ei. Ihme, kun näitä kysellään vähän väliä. Ymmärrän, jos monen kympin sisäfile on menossa roskiin, niin se ehkä polttelisi mieltä. Mut euron maksalaatikko tai roiskeläppä?! Kuka pistää pakkinsa sekaisin vain siksi, ettei joudu luopumaan euron hintaisesta eineksestä.
Enemmän kuin euron, pizza on iso.
Maksalaatikko myös enemmän kuin euron.
En söisi, appiukkoni söisi vaikka olisi ollut viikon lämpöisessä, sisareni ei söisi vaikka olisi ollut jääkaapissa, mutta jos viimeiseen käyttöpäivään alle viikko.
Lihaa sisältävät elintarvikkeet säilyvät 4 tuntia huoneenlämmössä, 2 tuntia helteessa. Eli en söisi!
Pizza on nyt pakkasessa. Se rupes tuoksumaan linja-autossa loppumatkasta.
Kannattaa jatkossa laittaa ne ostokset jääkaappiin. ;) Tai ottaa kylmälaukku mukaan, jos on tapana unohdella ostoksia. Tai ostaa vaikka säilykkeitä ja nuudeleita.
Kun en muista laittaa jääkaappiin..
Tuskimpa niissä mitään on.
Muttei niitä viimeiseen päivään kannata säilöö.
Nyt kohta rupee oleen pahimmat ajat säilymisen kannalta.
En todellakaan söisi.