Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte opiskeluiden suhteen?

Vierailija
27.06.2019 |

Tilanne on se, että mies on torpannut joka ikisen aikuiskoulutus/ammattikoulutuspaikan, jonka olen saanut. Korkeakouluopinnoissa en menesty enkä ole jatkanut niitä, mutta sitä voin sivuta myöhemmin jos jotakuta kiinnostaa, mutta nyt on tullut riidanaiheeksi työllistyminen. Minulla ei ole kuin yo:n paperit ja niillä en ole päässyt pk-seudulla opiskelemaan muuhun korkeakouluun vaikka haluaisin ja olen yrittänyt jo kolmatta vuotta putkeen. Tässä välissä olen tehnyt friikkuna töitä ja hoitanut ohimennen noita opintoja, jotka eivät kiinnosta yhtään (ei ainakaan niin paljoa että 100% laittaisin itsestäni likoon niiden suhteen minkä se vaatisi). Nyt mies on keksinyt, että minun pitäisi mennä äkkiä töihin koska hän ei kuulemma loista katsele. Hauska sattuma, mutta olen lähettänyt lukuisia työhakemuksia ja kaikki paikat on kierretty läpi mollista lähtien, ja vain harvaan haastatteluun olen päässyt. Muutamasta työpaikasta olen ilmoittanut syrjinnän vuoksi aviin, mutta eihän siitäkään ole apua. Ensin mies ei antanut lähteä opiskelemaan, ja nyt hän luulee että haen niihin paikkoihin töihin joissa niitä papereita olisi tarvittu. Minulla on kalenterissa ylhäällä kaikki ne koulupaikat joihin hain ja pääsin, mutta jotka piti huonoina paikkoina skipata koska yliopisto tai kauppis on ainoa oikea paikka tai muuten myyn itseni halvalla.

Sanokaa mitä teen? Syksyllä olisi paluu tuohon huonoon amk- vaihtoehtoon, mutta laitanko laput jonnekin muualle vielä missä on jatkuva haku? Mihin hakisin töihin? Uskokaa tai älkää, tämä ei ole provo ja henkisen väkivallan määrä on aivan järjetön.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja olen välillä sivaltanut takaisin aina kun mies aloittaa sen mouruamisen työpaikoista, että kappas, tänä keväänä valmistuisin nyt täksi ja täksi ja jouluna täksi, ja töitä kyllä riittäisi jo koulun harkkojen kautta. En tajua mikä aivokatkos hänellä oikein on, mutta minusta on aika oikeutettuakin. En kuulemma tarvitse koulutusta. Ap 

Vierailija
2/2 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun arvoinen mies. Hän ei kannusta sinua yrittämään itselle ammattia ja parempaa tulevaisuutta. Pitää opiskella sitä alaa mistä itse pitää. Täältä en osaa muuta sanoa tai antaa vinkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla