Oletteko huomanneet polyamoriasta...
...kertovissa lehtijutuissa, että polysuhteessa olevat eivät usein ole erityisen kauniina pidettyjä ihmisiä? Moni heistä on sen näköinen, ettei kahta kertaa vilkaisisi kadulla. Ylipainosia, jotenkin nuhjuisen oloisia jne. Mietin, onko tämä vain sattumaa vai eivätkö kauniit/komeat ihmiset harrasta näitä polysuhteita/eikö niistä vain puhuta?
AP
Kommentit (23)
Uskon, että ihminen jotenkin aikuisena velkoo sitä, mitä vaille on joskus jäänyt. Teininä useiden lyhyempien seurustelusuhteiden ja yhden illan juttujen ulkopuolelle jääneet haluavat kokea nuo asiat aikuisena.
Juuri äsken luin lehtijutun tällaisesta triosta, nainen + kaksi miestä + vauva.
Eivät tienneet kumpi miehistä lapsen isä, mutta kyllä tuon kuvista kyllä heti näki.
Mut kuten ap kuvasi, olivat lihavia, epäsiistejä ihmisiä kaikki, joten allekirjoitan kyllä väitteesi.
Et ilmeisesti ole lukenut kaikkia polyamorisista kertovia artikkeleita, joita suomen kielellä on tehty. On niissä kauniitakin, mutta ei sen enempää kuin väestössä keskimäärin.
Vai ihmetteletkö, miten joku ei-kaunis voi löytää itselleen enemmän kuin yhden kumppanin?
Saman oon huomannut ja mua kiinnostais miksi kukaan haluaa olla tuollaisessa mukana? Ymmärtäisin ehkä paremmin, jos suhteessa olisi kuumana pidettyjä nuoria aikuisia...
Peruskiva kaunis/komea saa kyllä ihan kunnollisen parisuhteen, eikä tarvitse tyytyä säätämiseen monen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Saman oon huomannut ja mua kiinnostais miksi kukaan haluaa olla tuollaisessa mukana? Ymmärtäisin ehkä paremmin, jos suhteessa olisi kuumana pidettyjä nuoria aikuisia...
Media esittään kertomuksia, joissa on nainen ja pari miestä. Useimmiten varmaan toisin päin. Itsetunnoton nainen suostuu siihen, että miehet jakavat ja ehkä käyvät päälle vieraissakin.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että ihminen jotenkin aikuisena velkoo sitä, mitä vaille on joskus jäänyt. Teininä useiden lyhyempien seurustelusuhteiden ja yhden illan juttujen ulkopuolelle jääneet haluavat kokea nuo asiat aikuisena.
Eka lause oli vielä jotenkin järkevä, mutta tuo toinen. Jesta mitä paskaa!
Olen miettinyt vähän samaa Tinderiä selatessa. Polyt, joita muuten on älytön määrä, jos nainen etsii naista, ovat jopa tekstiä lukematta tunnistettavissa. Sanotaan, että sellainen tietynlainen epäviehättävyys on sen verran vallitseva olemus, että voi tosiaan aika hyvällä menestyksellä lotota.
Minunlaiseni katkerat tietysti miettivät sitten punaista rastia painellessa, että on se jumaliste niin väärin! 😁
Ehkä näissä on toisinaan, surullista kyllä, kyse siitä että henkilö ei "riitä" kenellekään ainoaksi kumppaniksi. Mutta ehkä ihan hyvä että tällaisia kimppajuttuja on, niin ei jää kokonaan yksin.
Mun eräs sukulainen oli vastaavassa suhteessa jo 80-luvulla, jossain määrin alkoholisoituneena oli ehkä ihan hyvä ettei hänellä ollut perinteistä parisuhdetta.
Lähipiirissä näitä on ja voin kyllä vahvistaa.
En ole nähnyt yhtäkään kaunista, joka tällaisessa suhteessa olisi. Kertoo jostakin.
Olen ja olen sanonutkin siitä, että kas kummaa kun en tunne enkä ole nähnyt yhtään polyamorista pariskuntaa vai miksi lie itseään kutsuvat jossa kaikki ei olisi ulkonäköhaasteellisia ja pahasti. Tottakai sellaiset tarttuu viimeiseenkin oljenkorteen että edes jotain saa. Odotan tietysti näkeväni samanlaisen systeemin todella kauniilla, komeilla ja seksikkäillä. Niiden syyt olisikin kiinnostavia.
Olen tuntenut joitain avoimissa tai polysuhteissa eläviä, ja he kyllä ovat kaikki erittäin timmejä, tyylikkäitä ja perinteisellä tavalla hyvännäköisiä (keskiluokkaisen näköisiä) akateemisia ihmisiä. Jonkun sortin itsetunto-ongelmaa on monella, mitta toisaalta kenelläpä ei olisi.
En itse kuulu joukkoon. En tuomitse, mutta ei vaan sovi minulle.
Kerran minua kosiskeltiin tällaiseen. Valitettavasti kävi niin että parin, olivat kummatkin hyvännäköisiä urheilullisia ihmisiä, mies ihastui liikaa minuun ja meillä oli hyvin vahvat kemiat. En olisi mihinkään suhteeseen alkanut, mutta ehkä seksi olisi kiinnostanut. Olin kuitenkin hiljaa ja katsoin miten asiat etenee. Homma loppui vaimoon joka ei halunnut naista suhteeseen joka pisti miehen pään ihan sekaisin. Lähtivät etsimään vähemmän miestä kiinnostavaa ja kiihottavaa tapausta🤣 että se rakkaudesta. Mies ei ainakaan saa rakastaa kuin sitä ykköstään.
Avoimen suhteen jotenkin ymmärrän, tällaista säätöä en
Vierailija kirjoitti:
Kerran minua kosiskeltiin tällaiseen. Valitettavasti kävi niin että parin, olivat kummatkin hyvännäköisiä urheilullisia ihmisiä, mies ihastui liikaa minuun ja meillä oli hyvin vahvat kemiat. En olisi mihinkään suhteeseen alkanut, mutta ehkä seksi olisi kiinnostanut. Olin kuitenkin hiljaa ja katsoin miten asiat etenee. Homma loppui vaimoon joka ei halunnut naista suhteeseen joka pisti miehen pään ihan sekaisin. Lähtivät etsimään vähemmän miestä kiinnostavaa ja kiihottavaa tapausta🤣 että se rakkaudesta. Mies ei ainakaan saa rakastaa kuin sitä ykköstään.
Tämä kai nimenomaan on ero avoimen suhteen ja polysuhteen välillä. Avoimessa suhteessa on yksi pari, jotka rakastavat toisiaan ja vain toisiaan, mutta joilla voi olla seksiä muidenkin kanssa enemmän tai vähemmän kaveripohjalta.
Polysuhteisa taas on pysyvästi useasta ihmisestä koostuvia rakkaussuhteiden kokoelmia, joissa ei ole ykkösiä tai kolmosia.
On näillä usein joku puute, joka haittaa tavallista pariutumista. Mutta tosiaan parempi tuokin kuin koko elämä yksin.
Polyt kuvittelee olevansa jotenkin haluttavia mahdollisimman monen ihmisen silmissä ja siksi haluaa tuollaista harrastaa?
Mielenterveysongelmien/epävakauden osallisuutta pohtinut myös.