Myyjät annatte koko ketjusta huonon kuvan kun puhutte toisista työntekijöistä pahaa selän takana asiakkaan kuullen
Vaikka pahanpuhumisen kohde olisikin "vain" hyllyntäyttäjä niin asiakkaana on todella ikävää tuoda rahaa kauppaan, jonka työntekijät puhuvat pahaa muista. Suuntaankin seuraavaksi toiseen kauppaketjuun. Ostan muuten kuukauden mökkitarpeet silloin.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Minusta on todella kiusallista asioida liikkeessä, jossa jotain työntekijää moititaan asiakkaiden kuullen. Yleensä se moittimisen kohteena oleva työntekijä on sen näköinen, että alkaa kohta itkeä häpeästä. Olen myös ollut tilanteessa, jossa opiskelijalle annetaan arviointipalautetta (ei kovin positiivista) asiakkaiden kuullen. Kerran yhdessä ravintolassa ylempitasoinen henkilö alkoi huutaa ja mesota työntekijöille kaikkien kuullen. Sairaalassa kerran oli eräs harjoittelija, jonka vanhempi työntekijä nolasi täysin meidän kuullen.
Mielestäni tuo on puhdasta v*ittuilua ja toisen nolaamista. Nolaaja haluaa korostaa omaa paremmuuttaan, että kaikki asiakkaat saavat tietää, että hän on se hyvä työntekijä ja muut huonoja. Kaikki palautekeskustelut yms. kuuluu tehdä rauhallisessa tilanteessa kahden kesken eikä asiakkaiden kuullen. Asiakkaana minusta on todella kiusallista joutua tuollaiseen tilanteeseen. Sympatiani ovat aina heikomman puolella. Itsellänikin on ollut työkaveri, joka tuntui nauttivan siitä, että saa nolata toisia asiakkaiden edessä.
Olisiko mahdollista sanoa asiakkaana tuollaisessa tilanteessa, että ei pidä toimintatavasta?
Ei riitä arvostus millään täälläkään. Matkustan äitini kanssa kerran vuodessa viikoksi pohjoiseen, ja siellä ruokakauppavaihtoehtoja on tasan 1. Pakko siis käydä aina samassa kaupassa. Vuosia sitten äitini oli kaupassa käydessään kuullut, miten kaupan omistaja mollasi nuorta harjoittelijaa sydämensä kyllyydestä asiakkaiden edessä. Tähän päivään asti äitini on vihannut sitä miestä (eli omistajaa), ja muistaa aina kertoa halveksuntansa ääneen minulle kun kyseisen ukkelin näkee. Huomaan myös, miten omistaja näyttääkin nykyään rumalta ja vastenmieliseltä äitini silmissä.
Eli tosiaan; jos pyörität yritystä, niin kohtele työntekijöitäsi edes julkisesti asiallisesti. Vaikuttaa todella paljon kaupan imagoon. Tuo kauppa olisi meillä tiukassa boikotissa ellei olisi ainut vaihtoehto.
Jep. Just yks päivä eräässä liikkeessä toinen myyjä ilmoitti toiselle "Liisan" olevan kipeänä ja alkoi nyrpeä mikähä sillä on, no en tiiä kans -keskustelu.
Kyllä. Minusta on todella kiusallista asioida liikkeessä, jossa jotain työntekijää moititaan asiakkaiden kuullen. Yleensä se moittimisen kohteena oleva työntekijä on sen näköinen, että alkaa kohta itkeä häpeästä. Olen myös ollut tilanteessa, jossa opiskelijalle annetaan arviointipalautetta (ei kovin positiivista) asiakkaiden kuullen. Kerran yhdessä ravintolassa ylempitasoinen henkilö alkoi huutaa ja mesota työntekijöille kaikkien kuullen. Sairaalassa kerran oli eräs harjoittelija, jonka vanhempi työntekijä nolasi täysin meidän kuullen.
Mielestäni tuo on puhdasta v*ittuilua ja toisen nolaamista. Nolaaja haluaa korostaa omaa paremmuuttaan, että kaikki asiakkaat saavat tietää, että hän on se hyvä työntekijä ja muut huonoja. Kaikki palautekeskustelut yms. kuuluu tehdä rauhallisessa tilanteessa kahden kesken eikä asiakkaiden kuullen. Asiakkaana minusta on todella kiusallista joutua tuollaiseen tilanteeseen. Sympatiani ovat aina heikomman puolella. Itsellänikin on ollut työkaveri, joka tuntui nauttivan siitä, että saa nolata toisia asiakkaiden edessä.