Montako pulloa calvadosta sinulla on? Se on kuulema mariginaalijuoma...
Itse olen c:n ystävä ja äkkiä laskettuna pulloja on 12 erilaista, muutamia on kaksoiskappaleet, joten kokonaismäärä on kaikkiaan 19.
N 33
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa marginaalijuoma?
Laatutietoisen (lue oman arvonsa tuntevan) henkilön valinta.
Vierailija kirjoitti:
Mariginaalijuoma, opettele lukemaan.
Marginaalijuoma on sellainen jota valmistetaan vähän ja vain kaikkein snobeimmat hankkivat sitä toivoen nousua yhteiskunnallisella arvoasteikolla.
Calvados on hyvää, mutta liian kallista. Latviassakin maksoin muistaakseni parikymppiä puolen litran muovipullosta.
Meillä on puolitoista pulloa.
Lahjaksi saatuja. Silloin tällöin jälkiruokana tai kahvin nautiskellaan vieraiden kanssa.
Itse pidän enemmän konjakista, mutta makunsa kullakin.
No entä se kuulema orginaalijuoma? Onko se samallaista? Orgijoissako sitä juoaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatutietoisen (lue oman arvonsa tuntevan) henkilön valinta.
Parempien Ihmisten Juomaa.
Taitaa olla yksi. Parempaa juotuna kuin hedelmäkakun mausteena.
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä se on?
Calvados on sellainen juoma jota saa sillä nimellä valmistaa vain Ranskan Normandiassa omenasiideriä tislaamalla. Kaikkialla muualla sitä saa kutsua vain brandyksi.
En osta koska en pidä siitä se on yhtä pahaa kuin konjakki.
Tuntuu että ruokatorvi palaa kun sitä maistaa.
Ei yhtään pulloa. En ole koskaan edes maistanut ko. juomaa. Ja tuskin tulen maistamaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä se on?
Calvados on sellainen juoma jota saa sillä nimellä valmistaa vain Ranskan Normandiassa omenasiideriä tislaamalla. Kaikkialla muualla sitä saa kutsua vain brandyksi.
Aa, okei, thanks.
Tähän aikaan vuodesta ei yhtäkään.. Ostan syksyllä, kun teen Tarte Tatin piirakkaa. Loput voi juoda, jos sattuu lukemaan Maigretteja.
Olen kerran ostanut yhden. Ja tietämättäni kaveri käytti sitä rikkoontuneen hiertymän desinfiointiin. Kertoi kyllä jälkikäteen. Onneksi en ostanut enempää kun se on yksi myrkyllisimpiä juomia johtuen erittäin korkeasta asetaldehydipitoisuudesta. Mutta tappaapahan bakteereita.