On päiviä, jolloin vaan makaan sohvalla ja katson you tubea tai netfliksiä
Olen 30-vuotias pitkäaikaistyötön. Ystäviä on vähän, miesystävä löytyy, joka on yötä n. kerran viikossa. San tehtyä perusasiat: talvisin kolaan ja kesäisin ajan nurmikon ajallaan, imuroin 3 kertaa viikkoon, tiskaan joka päivä ja yleensä syön kotiruokaa. Kerran viikkoon haen pizzaa ja juon olutta. Nämä oluenjuonti- ja herkuttelupäivät tuntuvat olevan elämän suola, muuta "harrastusta" minulla ei ole. Välillä yritän radiota kuunnella, että tuntuisi, etten ole ihan yksinäinen ja luen vauva-palstaa. Olen yrittänyt aloittaa ristikkolehtiä, sudokulehtiä, villasukkien neulomista ja virkkausta, mutta kaikki on jäänyt alkuinnostuksen jälkeen. Olen myös lukenut paljon, mutta nykyään ei enää tahdo löytyä kiinnostavia kirjoja.
Erilaisista tubettajista ja netflixistä on tullut elämän suola, välillä havahdun illalla, että enpä taas saanut mitään muuta aikaiseksi ja tuntuu masentuneelta. Niinä päivinä, kun saan paljon aikaiseksi, on paljon tyytyväisempi olo. Yksinäisellä ihmisellä ei toki paljoa kotitöitäkään ole, mutta voisi esim. käydä lenkillä.
Pointtina tässä avauksessa on, että olenko jo ihan "toivoton tapaus"? Löytyykö täältä muita laiskiaisia, joilla ei oikein ole edes kalenterit täynnä tapaamisia ja tehtävää? Nykyään tuntuu, että ihmiset ovat kiireisiä lomallakin, niin oma tekeminen tuntuu mitättömältä.