Olenko asiakkaana kynnysmatto
Miettinyt useasti miksi saan niin ylimielistä tai välinpitämätöntä palvelua. En ole ulkonäöltäni mikään bosslady enkä kulje "p#skan haistanut" ilme kasvoilla ihmisten ilmoilla. Olen ihan nätti ja sirohko keski-ikäinen nainen. Monet luulee 3-kymppiseksi, joka on 15v pieleen.
Muutama esimerkki. Luen tässä pienehkössä kaupungissa paikallisesta puskaradioryhmästä miten vaikka perhe saa uudet pitsat kun oma lapsi iskenyt pöydässä lasin rikki. Itse kun käyn kahvilla kuorin piirakan valmiiksi kelmusta ja ojennan lämmitettäväksi menen terassille ja haen puuttuvan istuinpehmusteen, sillä aikaa lokit ehtivät nokkia piirakan ( joo en älynnyt että ne siinä ns. puilla katetussa ihmisiä täynnä olevalla terassilla ehtii kun ei näkynyt yhtään lokkia). Muut arvelevat, että paikalla ollut omistaja antaa uuden, mutta ei. Toteaa vain "ne on sellasia" piirakan pois heittäessään.
Ja muitakin esimerkkejä on. Alkaa vaikuttaa siltä, ettei mun euroja tässä kylässä kaivata.
Esim teatterissa narikassa muille hymyillään niin maireasti takkia ojentaessa mun kohdalla ilme muuttuu tympeän kiireiseksi että "siinä on sunkin takkisi". Joskus asiakaspalvelija ollut jopa suoraan sanoen pilkallisen alentuva, olen vaikka mennyt kioskille ja sanonut myyjälle "moi" on vastaus alentuvan ylimielinen. Olen itsekin asiakaspalvelussa ollut ja välillä vieläkin ja vastaan kyllä kaikille tai jopa tervehdin itse ensin.
Lihatiskillä jopa viereinen asiakas on käynyt minua neuvomaan kun olen tilannut grammamääräisesti jotakin mitä reseptissä ollut ja myyjällä mennytkin hetki sopivaa palaa punnitessa, niin jo on vieressä oleva rouva tietäväisenä toteamassa, että "kyllä asiakkaankin täytyy tietää minkä kokoinen pala". Jep, uusi resepti enkä ole miettinyt etukäteen minkä kokoinen mahtaa tämä vaadittu pala olla.
Mietin vain pitäusikö jatkossa ottaa itselleni epäluonnollinen veemäinen tärkeilijä ilme päälle joka paikassa, jos haluaisin omille euroilleni saman vastineen kuin muutkin asiakkaat.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Must tuntuu joskus tol, mut oikeestaan siin on kyse siit et mun ol Okei oo pisitiivibek😂😂joskus sentään mulle on jopa valitettu, ku saan inan hyvää palveluu ja erityiskohteluu...et ehkä se tasoittaa jos tulee huonoiksi kokemuksii. Emt O ajatuksista kii, vai oks oikeesti nii et jos oon laittautunu nii saan parempaa palveluu ja nykyää en laittaudu vaa tyylii päinvastoin, siis useimmiten 😂😂😂😂
🤔?
Oikeasti, onko se v##umainen nipottajailme ja tympeys merkki vakavasti otettavasta asiakkaasta, joka toivotaan uudestaankin käymään.
Pikk6kaupunki, jossa valtaosa työpaikoista suhteilla sukupolvelta toiselle. Vanhat kääkät ei halua nähdä nuorempia tai nätimpiä naisia, joten niitä ei "nähdä" edes asiakkaana. Kovasti puskaradiossa hehkutetut kassatäditkin mun kohdalla puhuu edelliselle tai seuraavalle asiakkaalle. Eurot kyllä saa jättää. Ja annas olla jos joku asia meneekin väärin, silloin tulee huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Must tuntuu joskus tol, mut oikeestaan siin on kyse siit et mun ol Okei oo pisitiivibek😂😂joskus sentään mulle on jopa valitettu, ku saan inan hyvää palveluu ja erityiskohteluu...et ehkä se tasoittaa jos tulee huonoiksi kokemuksii. Emt O ajatuksista kii, vai oks oikeesti nii et jos oon laittautunu nii saan parempaa palveluu ja nykyää en laittaudu vaa tyylii päinvastoin, siis useimmiten 😂😂😂😂
Kiitos vastauksesta. Murteen luetun ymmärtäminen ei nyt kyllä täysin riittänyt saamaan sisällöstä selkoa. Ap