Miten pärjätä narsistisen työkaverin kanssa?
Kollegoita on elämän siivu ollut varmaan 200 ja koskaan en ole ennen tämmöiseen törmännyt. Kun tämä työkaveri astuu samaan huoneeseen, tuntuu kuin joku vetäisi voimat minusta.
Mitään varsinaista kauheutta ei tee, mutta kunhan vaan leijuu omassa erinomaisuudessaan ja moittii muita. Lisäksi ignoraa muita esim. niin, että jättää osan työyhteisön jäsenistä tervehtimättä, vaipuu katselemaan omaa kännykkäänsä heti, jos joku hänelle ei mieluinen henkilö saapuu virkistystilaan ja sitten niille, joista tykkää, niin lirkuttelee teennäisesti. Käytöksensä täyttää siis kaikki työpaikkakiusaamisen kriteerit, mutta eikös se niin ole, että narsisti ei muutu.
Miten narsistin kanssa kannattaa toimia?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä tervehtisin työyhteisössä sellaista joka ei tervehdi minua, hankaloittaa työntekoani ja puhuu minusta pahaa selän takana?
Miksi en saisi kehua pomolle omaa osaamistani ja työsuorituksiani koska työkaverit eivät sitä tee vaan pikemminkin puhuvat pelkästään ikävään sävyyn jopa keksien aiheita joista voi valittaa esimerkiksi se, etten tee töissä töitä. Niin no nämä jotka asiasta valittivat eivät itse tehneet töissä töitä vaan nakittivat niitä muille.
Keskinkertaisuudet pyrkivät aina pääsemään pätevämmästään eroon sillä kokevat pätevämmän uhkana omalle urakehitykselleen.
Voi olenko narsisti? Se, että tietää olevansa jossain hyvä ei tee kemestäkään narsistia. Tervettä itsetuntoa kaipaisi yks jos toinenkin aika paljon lisää.
Aika monet pomot ovat niitä entisiä uhkia ja näkevät esityksen läpi.
Hyvin toimii se jos saa etäisyyttä henkilöön mutta silloin pahempi jos tekee jotain yhteistä työtä ja tehtäviä että on pakko pelata yhteen. Kukaan aikuinen kypsä työkaveri ei puhu muista pahaa ja juonittele
Minun kohdalle sattui samankaltainen työkaveri. Manipuloi ja suuttuu jos ei onnistu. Yrittää saada muut vihaamaan työpaikkaa ja lähtemään. Itse mielistelee pomoa. Ensimmäinen kerta kun näin sairas persoona on tullut vastaan. Huomasin nopeasti että nyt on henkilössä jotain vialla ja otin etäisyyttä.