Ylipainoinen äiti ei saa raskausajalle ja vastasyntyneelle vakuutusta, pitääkö todellakin paikkansa?
If mainostaa Facebookissa ja mainoksen alla tuollaista keskustelua. Eli jos äiti on ylipainoinen, vakuutusta ei saa.
Kommentit (15)
Toivottavasti ei pidä paikkaansa. Muuten jää meillä vakuutus saamatta. Nimim. 8 kg liikaa painoa.
Kyllä sen tavallaan ymmärrää, että ei myönnetä vakuutusta jos on yli 50kg ylimääräistä. Vakuutusyhtiö ei halua tappiollisia diilejä ja vakava ylipaino altistaa komplikaatioille yms.
Minä sain pohjolalta syntymättömän lapsen vakuutuksen vuonna 2017 ja bmi oli 36 tuolloin.
Rahalla saa mitä vaan - kohonnut riski tarkoittaa yleensä korkeampia vakuutusmaksuja. Lisäksi vakuutusehdoissa voidaan korvattavista asioista poissulkea vakuutuksen ottamisen hetkellä olemassaolevien sairauksien (obesiteetti on sairaus) mahdollisesti aiheuttamat sairaudet, vammat ja komplikaatiot.
Parhaiten asia selviää kun kysyt vakuutusyhtiöistä suoraan. Kannattaa kilpailuttaa vakuutus, yhtiöiden välillä voi olla isojakin eroja hinnoissa ja vakuutusehdoissa.
Sain syntymättömän vakuutuksen. Paino 92 ja ikä 38.
Tapiola muistaakseni. (mies hoitaa meidän vakuutukset)
Lapsella ei mitään ongelmia. Ollaan oltu vakuutusyhtiölle kannattavia.
Vierailija kirjoitti:
nuo vauvavakuutukset on muutenkin ihan huijausta
Täsmennäpä vähän. Minulla on jo täysi-ikäinen lapsi, jolla on vaikea kehitysvamma ja 2 kroonista sairautta. Onneksi oli vakuutus otettuna ennen syntymää, sen jälkeen sitä ei olisi enää edes saanut. Hoito julkisellakaan puolella ei ole ilmaista, joten vakuutus oli tarpeen. Mieluiten olisin kyllä maksanut turhasta, jos lapsi olisi ollut terve.582
Miksi vakuutus pitäisi ottaa? Mitä sillä vakuutetaan? Yhdelläkään lapsellamme ei ole ollut vakuutusta ja lapset ovat jo teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täsmennäpä vähän. Minulla on jo täysi-ikäinen lapsi, jolla on vaikea kehitysvamma ja 2 kroonista sairautta. Onneksi oli vakuutus otettuna ennen syntymää, sen jälkeen sitä ei olisi enää edes saanut. Hoito julkisellakaan puolella ei ole ilmaista, joten vakuutus oli tarpeen. Mieluiten olisin kyllä maksanut turhasta, jos lapsi olisi ollut terve.582
Täsmennäpä vähän. Mitä vakuutus on teillä korvannut? Mikä julkisella puolella olisi maksanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täsmennäpä vähän. Mitä vakuutus on teillä korvannut? Mikä julkisella puolella olisi maksanut?
En ole edellisen kommentin kirjoittaja, mutta kyllä lapsikin joutuu maksamaan polikäynnit ja paljon muuta. Samaten nämä ennen syntymää otetut vakuutukset yleensä kattavat myös lääkkeet. Eikä kaikki lääkkeet kuulu lääkekaton piiriin, mikä on monelle yllätys. Meillä ainakin on kiitos vakuutuksen voitu käyttää kalliita, vaikean ihottuman hoitoon tarkoitettuja rasvoja. Näistä ei saa kelakorvausta ja olisivat muuten jääneet apteekin hyllyyn kovan hinnan takia. Ja itse sain vakuutuksen lähitapiolasta vaikka molemmissa raskauksissa oli BMI 28
Vierailija kirjoitti:
Miksi vakuutus pitäisi ottaa? Mitä sillä vakuutetaan? Yhdelläkään lapsellamme ei ole ollut vakuutusta ja lapset ovat jo teinejä.
Meillä on sairaskuluvakuutus. Kivahan se on käydä yksityisellä silloin kun sopii ja siellä missä sopii meille. Jos on joku isompi häikkä, vaikka korvatulehduskierre, krooninen sairaus, niin kivasti hoituu yksityisesti. Hoituuhan ne julkisellakin, mutta sinne et saapastele sisään silloin kun haluat ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Rahalla saa mitä vaan - kohonnut riski tarkoittaa yleensä korkeampia vakuutusmaksuja. Lisäksi vakuutusehdoissa voidaan korvattavista asioista poissulkea vakuutuksen ottamisen hetkellä olemassaolevien sairauksien (obesiteetti on sairaus) mahdollisesti aiheuttamat sairaudet, vammat ja komplikaatiot.
Parhaiten asia selviää kun kysyt vakuutusyhtiöistä suoraan. Kannattaa kilpailuttaa vakuutus, yhtiöiden välillä voi olla isojakin eroja hinnoissa ja vakuutusehdoissa.
Ei saa. Syntymättömän lapsen vakuutukseen ei tule mitään rajoituksia tai hintoja mitenkään porrasteta äidin painon mukaan. Syntymättömän lapsen vakuutus joko myönnetään tai ei myönnetä.
Ylipaino ei ole este, merkittävä lihavuus on.
T. Joskus vakuutusneuvojana työskennellyt ja itsekin ylipainoisen vakuutuksen ottanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sairaskuluvakuutus. Kivahan se on käydä yksityisellä silloin kun sopii ja siellä missä sopii meille. Jos on joku isompi häikkä, vaikka korvatulehduskierre, krooninen sairaus, niin kivasti hoituu yksityisesti. Hoituuhan ne julkisellakin, mutta sinne et saapastele sisään silloin kun haluat ikinä.
Ottavat ne sinne yksityiselle, vaikka ei vakuutusta olisikaan. Mä olen aina kävellyt lasten kanssa yksityiselle, jos en ole saanut julkiselle aikaa. Olisikohan mennyt tähän saakka yhteensä 300-400 euroa.
Lapsia kolme, vakuutus olisi tähän mennessä maksanut useita tonneja.
Ei tietenkää saa, ei myöskään saa jos ajaa autolla tai pitää oransseja vaatteita päällään.