Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kohtaa lääkäriin kun kuukautiset jatkuu yhtäkkiä päiviä

Vierailija
24.06.2019 |

Kuukautiset alkoivat normaalisti 10 päivää sitten eivätkä ole päättyneet. Nyt veri on kirkasta, niinkuin haavasta. Ei kovin runsasta vuotoa mutta ei mitään tihkuakaan. Odottelenko vielä vai tilaanko jo gynen... Ikää 44 v, kuparikierukka.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuo on kovinkin poikkeuksellista sinulle, niin soita gynelle ja varaa aika. 

Vierailija
2/5 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuparikierukan tavallisin ongelma on kuukautisvuodon määrän ja keston sekä mahdollisesti myös kipujen lisääntyminen."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse menin vuotohäiriön kanssa siinä vaiheessa, kun valui kirkasta verta kuin hanasta, itsellänikin oli siinä vaiheessa menkat kestäneet jo pitkään. Keskenmenoa epäiltiin (itse olin ihan varma, ettei siitä ole kyse kuten ei ollutkaan), mutta tosiaan vuotohäiriöksi sitten diagnosoitiin. Yö sairaalassa ja lääkkeillä saatiin vuoto rauhoittumaan. Ei tarvinnut lähteä kaavintaan. Ikää taisi olla alle 40, ja lääkäri naistentautien osastolla sanoi, ettei "siinä iässä" vuotohäiriöt ole tavattoman harvinaisia. Sen jälkeen on kierto heitellyt suuntaan ja toiseen, milloin lyhyttä kiertoa, milloin pitkää, milloin lyhyitä menkkoja, milloin pitkiä ja runsaita.

Vierailija
4/5 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuparikierukan tavallisin ongelma on kuukautisvuodon määrän ja keston sekä mahdollisesti myös kipujen lisääntyminen."

Kuparikierukka on ollut viimeisen 10 vuotta ja kuukautiset tosiaan runsaat mutta säännölliset eivätkä koskaan kestäneet 10 päivää... Kierrossa on sen sijaan alkanut olla hienoista vaihtelua ja olen ajatellut vaihdevuosien lähestyvän. Ehkä odotan vielä pari päivää kun olo on muuten normaali.

Vierailija
5/5 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuparikierukka on ollut viimeisen 10 vuotta ja kuukautiset tosiaan runsaat mutta säännölliset eivätkä koskaan kestäneet 10 päivää... Kierrossa on sen sijaan alkanut olla hienoista vaihtelua ja olen ajatellut vaihdevuosien lähestyvän. Ehkä odotan vielä pari päivää kun olo on muuten normaali.

Joo, sulla on ikää jo sen verran (samaa ikäluokkaa kuin minä), että vaihdevuosien ennakko-oireet ovat erittäin todennäköisiä. Vaihdevuodet kun suomalaisilla tulevat keskimäärin 51 vuoden iässä, ja esioireita saattaa olla 5 - jopa 10 vuotta ennen menkkojen poisjääntiä, niin kyllä "tässä iässä" jo monella jotain onkin. Itselläni toki oireilu alkoi aikaisin, kun olin ehkä 36 tuolloin.

-3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme