Parisuhteeseen panostaminen
Meillä on jatkuvasti erimielisyyksiä siitä, miten parisuhteeseen pitää panostaa. Puolisoni mielestä 15 vuoden jälkeen riittää että on perusturvallista olla yhdessä. Hänen mielestään rakkautta ei pidä osoittaa eikä toista tarvitse huomioida erityisemmin.
Puolison mielestä on ok, ettei hän esim. vastaa viesteihin, on ok, ettei kysellä päivän kuulumisia, on ok, että ei halata tai hakeuduta toisen lähelle, on ok, että seksiä harrastetaan kun hän haluaa.
Minun mielestä tuollainen toiminta etäännyttää. Tuntuu että on henkisesti tosi kaukana toisesta. Sitten ihmetellään kun ei ole juteltavaa tms kun toinen on ollut täysin pimennossa viikko kausia.
Hän syyttää minua että olen huomionhakuinen. Ok. Ehkä olenkin siinä suhteessa että nautin läheisyydestä, keskusteluista, yhteisistä harrastuksista, siitä tunteesta että ollaan yhtä.
Tuntuu pahalta että toiselle on ihan yhdentekevää, kunhan ollaan yhdessä eikä riidellä. Se on toiselle tavallista mukavaa. Minusta se on toisen kunnioittamisen puutetta ettei vaivauduta esim vastaamaan toisen kysymyksiin. Kaiken huipuksi itse saa syyt niskoille siitä, että haluaa enemmän.
Miltä tämä kuulostaa sinun korviisi?
Kommentit (13)
Parisuhdeterapian paikka, jos haluatte kuitenkin pysyä yhdessä.
Pakko hänen on tehdä jotain sinunkin eteesi, tai parisuhde kuolee ja jäljelle jää vain kumppanuus. Se, että hänelle itselleen riittää jokin, ei tarkoita etteikö myös sinulla olisi tarpeita. Tässä hetkessä ne ovat hyvin eriävät, mutta yhdessä työskentelemällä ja mielellään ulkopuolisen avun (terapia tms keskusteluapu) voimin teillä on vielä todella hyvät mahdollisuudet saada suhde uuteen nousuun. Tsemppiä!
En ole koskaan ymmärtänyt tätä parisuhteeseen "panostamista". Minä olen vain aina ajatellut, että teen toisen kanssa niitä asioita, jotka ovat minusta kivoja: halailen, suutelen, harrastan seksiä, käyn baarissa tai pitkällä kävelyllä, pelaan lautapelejä jne.
Jos toinen ei haluaisi tehdä kanssani tällaisia asioita, sitten meillä ei olisi parisuhdetta. Ei minulle ole olemassa mitään parisuhdetta ilman seksiä ja romantiikkaa.
Olinko kirjoittanut tpn aloituksen ja unohtanut?
No joo, eropaperit onkin meillä just postitettu. En vaan jaksa enää mankua mielestäni itsestäänselviä asioita eikä toinen yrittää olla enemmän kuin on.
Mieti ap tarkkaan.
Jos on panostajan paperit kunnossa, löytyy ratkaisu parisuhdeongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt tätä parisuhteeseen "panostamista". Minä olen vain aina ajatellut, että teen toisen kanssa niitä asioita, jotka ovat minusta kivoja: halailen, suutelen, harrastan seksiä, käyn baarissa tai pitkällä kävelyllä, pelaan lautapelejä jne.
Jos toinen ei haluaisi tehdä kanssani tällaisia asioita, sitten meillä ei olisi parisuhdetta. Ei minulle ole olemassa mitään parisuhdetta ilman seksiä ja romantiikkaa.
Voisiko joku miinusäänen antanut ystävällisesti kertoa, mistä on eri mieltä ja millä perusteella? En selvästikään ymmärrä vielä palstan logiikkaa.
Joo ei. Elämässä jokainen asia joko kasvaa tai kuolee.
Parisuhdetta tulee kastella joka päivä kuin kukkaa, muuten lähtee kuolemaan. Moni ottaa toisen itsestäänselvyytenä, kunhan on saanut jonkun.. se on myrkkyä suhteelle. Eipä sit tarvii ihmetellä jos jää yksin.
Luin kerran jostain että hyvä kysymys jolla aloittaa päivä on kysyä itseltään että ”mitä hyvää voisin tehdä tänään kumppanille?”, tollasella asenteella suhteet toimii ja kukoistaa.
Teillä on selkeästi eri toiveet suhteelta. Sunhan se päätös on jos et ole tyytyväinen. Joko tyydyt tai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku miinusäänen antanut ystävällisesti kertoa, mistä on eri mieltä ja millä perusteella? En selvästikään ymmärrä vielä palstan logiikkaa.
Kerroit, että teet vain asioita, joista itse tykkäät. Sait suhteenne kuulostamaan siltä, että se pyörii sun navan ympärillä. Parisuhteessa on kaksi ihmistä, siihen panostaminen tarkoittaa, että tehdään yhteisestä halusta kummallekin mieluisia asioita. Että halutaan ilahduttaa toista, ei itseä. Mikään suhde ei ole niin täydellinen, etteikö joskus pitäisi joustaa: kumppanille joku asia on tosi tärkeää, itse ei siitä niin piittaa, mutta tekee sen asian x hänen vuokseen.
Vierailija kirjoitti:
Nainen panostaa hyvällä anaaliseksillä ja hyvällä suuhoidolla, niin ja voi tosiaan olla tuossa järjestyksessäkin. Ass to mouth katsos.
Sitä todellista parisuhteeseen panostusta.
;)
Mm tätä suosittelen itsekin.
Parisuhdeterapiaan ja äkkiä kun vielä voi.
Sinä olet oikeassa. Tuossa syy miksi kaikki eroaa. Toinen pitää itsestäänselvyytenä ja lopettaa panostamisen. Kutsuisin tuota ystävyyssuhteeksi parisuhteen sijaan.