Elämäsi huonoin juhannus?
Ajattelin, että lopetetaan juhannuksen vietto suomalaiskansallisen melankoliseen tapaan aloittamalla tällainen ketju.
Mitkä ovat huonoimmat juhannusmuistonne? Itselläni ei ole mitään erityisen dramaattisia kokemuksia, pahinta on ollut kun seinänaapuri huudatti musiikkia juhannuspäivänä, huonosti äänieristetyssä kerrostalossa.
Kommentit (16)
Taisi olla nyt huonoin juhannus. Huono ilmapiiri ja töykeitä ihmisiä.
Olin 70-luvulla viettämässä juhannusta tanssilavalla. Myöhästyin linja-autosta, joka olisi vienyt paluumatkalle 30 kilometrin päähän kotiin.
Kävelin alkumatkaa muutaman kilsan ja sitten varastin erään kaupan edestä polkupyörän ja poljin sillä vesisateessa kotiin.
Seuraavana päivänä vein pyörän linja-autoon, joka ajeli sen kaupan ohitse. Maksoin rahdin ja laitoin mukaan lapun "kiitos lainasta".
Kaiken tämän toiminnan jälkeen olin melkoisen uupunut.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö etukäteen ihmisten olevan töykeitä ja jos niin miksi päätit viettää juhannuksen heidän seurassaan?
Pahin juhannus voisi olla, jos sen joutuisi viettämään jonkun häissä. Onko jollekin käynyt niin?
Minulle tuli viime kesänä kutsu juhannushäihin. En mennyt, koska parempaakin tekemistä.
Olin töissä ulkomailla, juhannusaatto oli siellä ihan vaan tavallinen perjantai ja sitä seurasi tavallinen vkl työvuorossa. Totaalinen arkinen tunnelma ympärillä, kun itse oli että nyt on JUHANNUS.... yritin kertoa työkavereille, että Suomessa on nyt juhannus, yöttömän yön juhla, kokot, juhlinta veden äärellä ym.ym. ja ne oli ihan vaan et aijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän samaa täällä. Nyt jälkeen päin tuntuu että ei ehkä sovittu siihen ilmapiiriin.
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä ulkomailla, juhannusaatto oli siellä ihan vaan tavallinen perjantai ja sitä seurasi tavallinen vkl työvuorossa. Totaalinen arkinen tunnelma ympärillä, kun itse oli että nyt on JUHANNUS.... yritin kertoa työkavereille, että Suomessa on nyt juhannus, yöttömän yön juhla, kokot, juhlinta veden äärellä ym.ym. ja ne oli ihan vaan et aijaa.
Suomi on yksi kärpäsen paska maailman kartalla. Jos joku sattuisikin sen tietämään niin luulee Venäjän provinssiksi tjn.
No eipä ole ollut ihan huonoja juhannuksia onneksi. Tämä juhannus oli aika tylsä kun mies oli töissä. Käytiin lasten kanssa isäni mökillä riehumassa kuitenkin. Ja katsottiin illalla koko perhe yhdessä lyhytelokuvia areenasta. Yhdessä ikärajattomassa animaatiossa tyttö istuu maassa ja iso, lihava poika pissaa hänen päälleen. Vähän kritiikkiä ylelle, kyllä meidän 4 v tyttö järkyttyi. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö etukäteen ihmisten olevan töykeitä ja jos niin miksi päätit viettää juhannuksen heidän seurassaan?
Kukapa menisi sellaiseen tilaisuuteen, jos etukäteen tietäisi? Outo kysymys. Joten en, en tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole ollut ihan huonoja juhannuksia onneksi. Tämä juhannus oli aika tylsä kun mies oli töissä. Käytiin lasten kanssa isäni mökillä riehumassa kuitenkin. Ja katsottiin illalla koko perhe yhdessä lyhytelokuvia areenasta. Yhdessä ikärajattomassa animaatiossa tyttö istuu maassa ja iso, lihava poika pissaa hänen päälleen. Vähän kritiikkiä ylelle, kyllä meidän 4 v tyttö järkyttyi. :(
Oli pakko käydä katsomassa tuo lyhytanimaatio, kun kuulosti niin erikoiselta. Täytyy sanoa, että näytti vielä erikoisemmalta! En kyllä tykännyt yhtään näin aikuisenakaan ja on lähinnä olo ”mitä helvettiä juuri näin”. En ymmärrä ollenkaan mitä tekijät on ajatelleet, ällötti koko juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukapa menisi sellaiseen tilaisuuteen, jos etukäteen tietäisi? Outo kysymys. Joten en, en tiennyt.
Ei ollut mitenkään outo kysymys. Tämän palstan keskustelijoista voi uskoa ihan mitä vaan.
Se olisi varmaan joku juhannus 2000-luvun puolivälin tienoilta, vaikka joka juhannuksena olikin niinä vuosina jotain juhlaohjelmaa: mökkijuhannuksia, illanviettoja kavereiden kesken. Olin niihin aikoihin surullinen.
Vaikka tänä juhannuksena ulkoilun lisäksi ei ollutkaan muuta ohjelmaa kuin elokuvien katselua ja ruoaksikin oli vain kalapuikkoja ja valmisperunamuusia (joista tosin tykkään), olen silti nyt onnellisempi kuin silloin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Yhtenä vuonna kävin kunnan järjestämässä juhannusjuhlassa järvenrannassa. Ajoittain taivaalta satoi tihkua, tuuli tuiversi, kokko ei syttynyt ja jonkun pikkulapsi rääkyi taukoamatta. Grillikatoksen kertakäyttöastiat lentelivät pitkin poikin ja järjestäjät juoksivat niiden perässä. Seurakunnan järjestämä kirkkokuorolaisnainen lauloi ohuessa falsetissa Saku Sammakkoa laahaavassa tempossa. "Saku Saa-AM-maak-koohh koo-sii-OOH maa-aat-kaallaaahh, AAH-HAAH, AAH-HAAH..." Pikkulapsi rääkyi entistä kovempaa ja ihmiset söivät paistettua makkaraa yltyneen sateen liiskatessa hiukset pitkin naamaa.
Ajoin auton ojaan alaikäisenä. Ambulanssilla ensin tk ja sitten sairaalaan 100km päähän ilman silmälaseja (olin ihan sokea ilman). Seuraavana päivänä sairaalasta kotiin pää veressä ja tikattuna. Kotiavaimet oli tietenkin siellä mökillä ja rahaa ei myöskään ollut. Onneksi kaveri oli kotona ja sain pään puhdistettua sekä rahaa lainaan, että pääsin takaisin mökille, ei mitään järkeä, mutta mitäpä hölmöyksiä sitä ei nuorena tee.