Miksi ikävöin alkoholistia?
Noin 2 vkoa sitten katsoin alkoholistia silmiin ja itkin. En jaksanut enää. Miksi mä ikävöin häntä? Tekis mieli soittaa jne, kysyä mitä kuuluu ja onko käyny terdellä. Mutta miksi? Mitä mä hänes edes kaipaan?
Kommentit (10)
Kyllä niitä hyviä hetkiä kaipaa, vaikka huonot olikin ihan paskaa.
Haluat parantaa hänet? No onnea matkaan. Et tule siinä onnistumaan, ellei hän itse halua lopettaa juomistaan.
t. Alkoholisti (kuivilla kyllä..)
Koska onhan hän ihminen, kaikkine ominaisuuksineen, oli vaikka alkoholistikin.
Silti teit oikein, kun päätit suhteen.
Tietenkin ikävöit, olihan hän sinulle rakas. Ihan normaalia. Teet normaalia erosurutyötä, voi kestää monta viikkoakin.
Vierailija kirjoitti:
Haluat parantaa hänet? No onnea matkaan. Et tule siinä onnistumaan, ellei hän itse halua lopettaa juomistaan.
Mulle on ollu alusta asti selvää etten voi häntä pelastaa. Ajattelin, että vähentää juomista mutta niin ei käynyt. Hänhän sanoi ettei usko että juominen oli oikea syy eroon. Hhmm. Valitettavasti oli. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ollu alusta asti selvää etten voi häntä pelastaa. Ajattelin, että vähentää juomista mutta niin ei käynyt. Hänhän sanoi ettei usko että juominen oli oikea syy eroon. Hhmm. Valitettavasti oli. Ap
Valitettavasti alkoholisteille kohtuukäyttö (juomisen vähentäminen) ei ole vaihtoehto - tai se voi tuntua siltä, koska kohtuukäyttäjänä voi olla mukavasti muutamaman kuukauden tai jopa ehkä vuosia, mutta jossain vaiheessa se hyvin todennäköisesti repsahtaa ja ollaankin samassa jamassa pian ja pahempaan menossa.
Mutta, ehkä tämä avaa hänen silmänsä ja hän saa syyn lopettaa. Tai sitten pohja ei vielä ollut. Tsemppia sinulle kuitenkin.
Mun entinen mies ei myöskään uskonu, että otan eron sen takia, että se ei hallitse viinankäyttöään ja muuttui välillä väkivaltaiseksi, valehteli ja oli tosi ilkee. Se väitti, että mulla on joku toinen mies. Se kertoi sitä pitkin kyliä eli olipahan hyvä syy juoda, kun vaimo lähti toisen miehen matkaan.
Se ei kestänyt totuutta. Että eron syy oli sen oma käytös.
On mullakin joskus ikävä sitä ihmistä, joka se oli selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti alkoholisteille kohtuukäyttö (juomisen vähentäminen) ei ole vaihtoehto - tai se voi tuntua siltä, koska kohtuukäyttäjänä voi olla mukavasti muutamaman kuukauden tai jopa ehkä vuosia, mutta jossain vaiheessa se hyvin todennäköisesti repsahtaa ja ollaankin samassa jamassa pian ja pahempaan menossa.
Mutta, ehkä tämä avaa hänen silmänsä ja hän saa syyn lopettaa. Tai sitten pohja ei vielä ollut. Tsemppia sinulle kuitenkin.
Kiitos, kyl tää tästä. Hän veti antabuksen maanantaiaamuna ja perjantaina taas känni päälle. Aloin miettimään elämää vuosi, pari eteenpäin ja tajusin että vaikka hän lopettaisi olisi elämä veitsenkärjellä elämistä ja miettimistä millon ratkee taas.
En usko, että hän tästä mitään oppi. Ap
Ja hei hienoo kun oot kuivilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, kyl tää tästä. Hän veti antabuksen maanantaiaamuna ja perjantaina taas känni päälle. Aloin miettimään elämää vuosi, pari eteenpäin ja tajusin että vaikka hän lopettaisi olisi elämä veitsenkärjellä elämistä ja miettimistä millon ratkee taas.
En usko, että hän tästä mitään oppi. Ap
Ja hei hienoo kun oot kuivilla!
Kiitos. Mutta muista, että esim. AA:n opeilla pyritään selviämään päivä kerrallaan, ei tehdä mitään loppuelämän päätöksiä, koska nehän vasta alkaa ahdistamaan. Itse käyn AA:ssa, en tosin joka päivä päätä, että olen juomatta - en vaan juo ja minua ei tee mieli edes juoda, koska olen huomannut, miten paljon elämä muuttuu paremmaksi, kun on selvinpäin tai ei tarvitse kärsiä krapulassa. Kuitenkin se halu on itsestään lähdettävä, joten kuten jo aiemmin kirjoitin, jos hän ei ole nyt havahtunut, pohjaa ei vielä ole ehkä saavutettu.
Taitaa olla pohjakosketus vielä kokematta. "Mä tykkään olla kännissä" hänen legendaariset sanansa. Ikääkin 50 ja risat, ei työpaikkaa eikä mitään väliä vaikka laskuja on maksamatta.Eli pieni ryhtiliike olis paikallaan.ap
Alkoholisteja on monenlaisia, kaikki eivät ole perhettään hakkaavia juoppoja.
Isäni oli alkoholisti ja minulla on edelleen ikävä häntä.