Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kummit pakko kutsua rippijuhliin?

Vierailija
22.06.2019 |

Jos kummi ei ole ollut tekemisissä 10 vuoteen. Minä olen joskus vuosia yrittänyt soitella ja pitää yhteyttä kunnes luovutin. Synttäreillekään ei koskaan päässyt tulemaan, lopulta en enää kutsunut. Nyt oli rippijuhlat emmekä kutsuneet tätä kummia. Juhlien jälkeen huomasin, että minut oli poistettu kavereista. Olisiko lapselle täysin yhdentekevä, tuntematon kummi pitänyt kutsua?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama lähtötilanne, kummit eivät tule. Mutta ei se estä minua kutsumasta. Nythän on jo sinulla liian myöhäistä.

Vierailija
2/10 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaste ja konfirmaatio ovat kummiuteen liittyvät juhlat, joten pitää. Ymmärrän sinua, että tuntuu, että toinen on kummiudestaan luopunut, mutta itse olisin kyllä kutsunut. Siihenhän se kummius sitten virallisesti olisi loppunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsella muita kummeja paikalla konfirmaatiossa.

Ap

Vierailija
4/10 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä kutsua, jos ei ole kummin tehtäviäkään hoitanut. Aivan älytöntä touhuahan se olis.

Nykyään ihme tapa elää tuollaista some ystävälistaa. Joillekin se tuntuu olevan niin pirun tärkeetä, että on jonkun lähes tuntemattoman ystävä. Miksi niillä listoilla edes roikotetaan hyvänpäivän tuttuja?

Vierailija
5/10 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei menty kummitytön rippijihliin. Perhe on muuttunut niin hihhuliuskovaisiksi, ettei me osata enää olla niiden kanssa. Lapsillakin Jeesus-tatskat! Ei ne meitä maallisia varmaan halunneetkaan sinne henkeä pilaamaan. Kutsuivat kyllä, mutta ei edes harkittu menoa. Oli vielä neljän sadan kilometrin päässä.

Vierailija
6/10 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kutsua jos kummit ovat häipyneet eivätkä halua olla yhteydessä. 

Vierailija
7/10 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mun mielestä ole mitään järkeä, jos ei ole yhteyttä pidetty. Yhden kummilapsen juhliin en saanut kutsua, koska emme ole pitäneet minkäänlaista yhteyttä. Ja omat toiset kummini eivät myöskään saaneet kutsua, koska ei ole ollut yhteyksiä. Elämässä vaihtuu välillä ihmiset, ei kannata draamailla siitä turhaan.

Vierailija
8/10 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi käydä jo alunperin huono tuuri kummeja valitessanne, ap. Ei ketään ole "pakko" kutsua mihinkään juhliin, mutta onhan se hyvän tavan mukaista, että kummit kutsutaan, tulivat ne sitten tai eivät. Minä olin kummilapseni ristiäisissä, mutta en rippijuhlissa, sillä hän kävi rippikoulunsa toisella paikkakunnalla ja konfirmaatiokin oli järjestetty sinne. Ei tosin tullut edes kutsua! Häihin tuli taas kutsu, mutta nekin olivat sen verran kaukana, että en kipeällä jalallani lähtenyt sinne ajamaan. Lahjan tosin toimitin kummilapseni vanhempien välityksellä. Kummilapsen puolisolta sain kauniin kiitoksen lahjasta, joka oli ollut heille varsin mieluinen, vaikkei toivelistalta ollutkaan valittu.

Vierailija
9/10 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummius on hankala juttu.

Vierailija
10/10 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta tuosta pääsee, kun ei lähde kirkon höpöjuttuihin mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan