Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsenteko naispuolisen kaverin kanssa

Vierailija
21.06.2019 |

Ok, olen homo ja tämä kaveri on lesbo. On ollut joskus puhetta , että voitaisiin tehdä lapsi yhdessä ja hän olisi päähuoltaja. Minua ajatus lapsesta kiehtoo, voisi olla kivaa tuntea isyys, etenkin jos lapsi olisi poika.
Mutta olen alkanut miettiä lapsesta aiheutuvia kustannuksia. Itse en haluaisi maksaa mitään kuukausittaisia elatusmaksuja. Kuuluisivatko ne minulle jos olisin joku osavanhempi tai mitä ne nyt on? Tietysti jos veisin lapsen matkalle tai hän harrastaisi jotain niin kustantaisin ne, kaverinaisen ei niistä tarvitsisi huolehtia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sinun pitäisi maksaa elatusmaksut jos lapsen teet.

Vierailija
2/18 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 €/kk joudut maksamaan ja enemmänkin jos tienaat hyvin. Ei ole olemassa mitään osaisyyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat elättävät lapsensa, kyllä se ihan normimeininki on. Toki voitte keskenänne sopia muuta.

Vierailija
4/18 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä sateenkaariperheet.ry:seen. Et ole selvästikään perehtynyt aiheeseen. Voit tehdä äidin kanssa keskinäisen sopimuksen, mutta sen juridinen pitävyys on heikko. Jos isyys tunnustetaan, olet elatusvastuussa ja lapsi perii sinut. Oikeutesi ovat myös vahvemmat esimerkiksi tapaamisten suhteen. Jos isyyttä ei tunnusteta, ei ole velvollisuuksia, muttei myöskään oikeuksia. Älä tee lasta ennen kuin perehdyt asioihin.

Vierailija
5/18 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lapsen tekemiseen liittyy vahvasti myös lapsesta huolehtiminen.

Vierailija
6/18 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin, että kumppanuusvanhemmuus olisi ok teidän kohdallanne, mutta jos et halua osallistua kustannuksiin, mitä lapsesta tulee, niin suosittelen hommaamaan ennemmin vaikka sitten koiran.

Kyllä mäkin haluan lapsen, mutta voisko joku maksaa sen jääkiekkoharrastuksen ja ulkomaanmatkat..

Vierailija
7/18 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin ajattelin, että kumppanuusvanhemmuus olisi ok teidän kohdallanne, mutta jos et halua osallistua kustannuksiin, mitä lapsesta tulee, niin suosittelen hommaamaan ennemmin vaikka sitten koiran.

Kyllä mäkin haluan lapsen, mutta voisko joku maksaa sen jääkiekkoharrastuksen ja ulkomaanmatkat..

No olen minä olen koiraakin harkinnut (keskikokoista, ei mitään räksyttäjää eikä puudelia), mutta koirissa on se huono puoli, että niitä on käytettävä ulkona päivittäin, lapsihan oppii vähitellen sisäsiistiksi ja käy vessassa omin toimin. Ja koiran lääkärikuluja ei taida yhteiskunta maksaa toisin kuin lapsen. Jos nyt sitten oletettaisiin että maksaisin jotain elatuksesta niin kai minulla myös on oikeus osuuteen lapsilisistä?

Terv ap

Vierailija
8/18 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tulee vähän sellainen kuva että haluaisit lapsen olevan itsellesi kuin joku puoli-ilmainen harrastus. No näin vanhempana voin kertoa että vanhemmuus on aika kallista ja usein hermoja syövää, älä tee lasta jos et ole valmis ottamaan sitä koko pakettia.

Vierailija
9/18 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas tulee vähitellen sellainen kuva, että ap on provo.

Vierailija
10/18 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

150 €/kk joudut maksamaan ja enemmänkin jos tienaat hyvin. Ei ole olemassa mitään osaisyyksiä.

Aika kallista. Minulla on kuitenkin muitakin juoksevia kuluja kuten Netflix, HBO ja meneehän sitä kaljaankin jonkun verran kuussa rahaa. Jos hankkisin hyvän asianajajan joka neuvottelisi tämän äitikandidaatin kanssa hyvän diilin tapaamisoikeudesta ilman kiinteää kuukausimaksua.

Terv ap

Vierailija
11/18 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei homot mitään kaljaa juo

Vierailija
12/18 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitappa kuule kikkeli solmuun ettei tyhmyys lisäänny

Vierailija
13/18 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni voit irtisanoa isyyden, kuten HBO tai Netflix jäsenyyden, eli ei kiinteää kuukausimaksua

Vierailija
14/18 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah, saat*nan tyhmä hint*ari, pelkkä lapsen päivähoito oli meillä 290€/kk, maksoin sitä 5v ja ei todellakaan olla hyvä tuloisia, duunari ja kaupan kassa.

Ota koiralle vakuutus.

Vierailija
15/18 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt koiraa pervolle ehdota, tietää sen miten siinä käy.

Vierailija
16/18 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, päivä on päätetty ”siementämiselle”. Tämä ystävänainen haluaa käyttää Mörkö-muumimukia, ihan Suomen mm-kullan kunniaksi. Nimeksi olemme miettineet Kaapo. Tiedättekö joitakin naiskiekkoilijoita nimeltä? Itselle ei tule mieleen ketään.

Terv ap

Vierailija
18/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen biologisella vanhemmalla on tietenkin tapa saada lapsilisät itselleen, ja olla maksamatta elatusmaksuja: lapsen lähivanhemmuus. Se äitihän voisi pitää lasta joka toinen viikonloppu, ja ap huolehtia lapsesta loput ajasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi