Vaaditaanko joillain työpaikoilla että pitää olla joku nettiprofiili?
Tyyliin Linkedin yms? Vai onko se vapaaehtoista? Tuli vaan mieleen kun näin yhdellä tutulla.
En itse haluaisi että minun nimeni googlettamalla tulee kaikenmaailman profiilit ja tiedot minusta kuvineen.
Kommentit (7)
Jos et ole Linkkarissa, et ole olemassa. Tänään juuri hedhuntattiin Linkkarista pari näpsäkkää siivoojaa kesäsijaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole Linkkarissa, et ole olemassa. Tänään juuri hedhuntattiin Linkkarista pari näpsäkkää siivoojaa kesäsijaisiksi.
No mielummin en sitten ole. En suostu pelinappulaksi.
Olin työllistettynä koulun keittiössä ja keittolan emäntä jaksoi joka päivä muistuttaa siitä, etten kuulunut Faceen tai Tinderiin. Kuunnella nyt yhdeksän kuukautta moista paskaa....
Ei ole pakollista, mutta on töitä missä auttaa paljon. Esimerkiksi IT-alan työpaikat kiertää paljon Linkedinin kautta.
Minulle kerrottiin kuukausi sitten työkkärin kurssilla, että kaikki mahdollinen somenäkyvyys lisää työllistymistä, ja myös työnantaja tykkää... Kerrottakoon, etten aijo tehdä minkään sortin sometiliä. Ja ihanko näin muka olisi? Miesystävän 19v tyttö tykittää kokoajan vähäpukeisia kuvia, ja ei ole kyllä ollut vielä päivääkään töissä, vaikka muka niin kovasti hakenut 3 vuotta kesä tai iltatöitä... Tämän kesänkin loikoilee etelän lämmössä äitinsä rahoilla.
Kyllähän ne hölmöt työnantajat yrittää kaivaa kaikki tiedot. Sitten jos ei ole niin alkavat ihmetellä että tässä on jotain mätää. Kaikki pitäis muka olla niin hiton digi-some-intoilijoita. Nykyjään jo perus hanttihommiinkin helsingin kaupungille pitää käydä jotku psykologiset testit joissa pitää suurimman osan suomalaisista huijata että luulevat ekstrovertiksi, muuten ei työpaikkaa saa.