Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on kaksi mökkiä (Järvi-Suomi ja saaristo), eikä mennä koskaan juhannukseksi mökille. Meitä säälitään.

Vierailija
20.06.2019 |

Lööpit kirkuvat, miten "koko Suomi" katoaa mökeillensä ja joka paikassa toitotetaan, miten juhannusta vietetään oikeaoppisesti nimenomaan vain ja ainoastaan mökillä. Kaupunkijuhannusta viettäviä säälitään, sanotaan yksinäisiksi, eikä kaupunkiin jääviä pidetä normaaleina.

Meillä on kaksi mökkiä, mutta minä en ole mökki-ihminen. Tykkään olla kotona. Tykkään myös matkustella ja kesäisin me lähdetäänkin lähes aina heti (kaupunki)juhannuksen jälkeen ulkomaille - niin nytkin. Mökeille voidaan mennä ympäri vuoden viikonlopuiksi ja mies menee usein kesällä viikoksi tai pariksi jommallekummalle, minä jään mieluummin yksin kotiin.

En tiedä, miksi provosoidun joka vuosi tästä asiasta. Meillä on vahvat kaupunkijuhannusperinteet, johon kuuluu myös kokko ja juhannussauna. Kaupunki on ihanan hiljainen ja aavemainen, elämys sekin. En missään nimessä lähtisi juhannukseksi Helsingistä pois.

Onko muita, joilla on mökki ja ystäviä ja sukulaisia, mutta jää siitä huolimatta kaupunkiin juhannukseksi?

P.s. Tämä on samaa sarjaa sen yleisen käsityksen kanssa, että "jokainen suomalainen haaveilee omakotitalosta". Ei haaveile. Se olisi tuskaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä nyt luulet muista ja itsestäs liikaa. KETÄÄN ei hevonpask an vertaa kiinnosta se, miten sä ja sun perhe viettää juhannusta. Sorry nyt kun ammuin kuplasi puhki.

Vierailija
2/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä on kaksi mökkiä jos et pidä mökkeilystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Kukaan ei oo niin tyhmä että jättää mökille menemättä juhannuksena.

Vierailija
4/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tllainen vuodatus

Vierailija
5/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä on kaksi mökkiä jos et pidä mökkeilystä?

Kaksi perintömökkiä, joita vuokrataan myös säännöllisesti. Ovat tulonlähde ja käytetään satunnaisesti itsekin.

ap

Vierailija
6/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tllainen vuodatus

Koska ärsyttää, että minua pidetään epänormaalina ja että juhannusta pitäisi viettää vain yhdellä tavalla, että viettäisi juhannusta "oikein".

ap

Vierailija
7/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi läheinen on sairaalassa ja mekin jäädään Helsinkiin. Meilläkin useampia  kesäpaikkoja. Sukulaisia tulee sitten kylään Järvi-Suomesta. Minä laitan ruuat.

Vierailija
8/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mekään ole ikinä missään mökillä - ei juhannuksena eikä muulloinkaan. Juhannuksena ollaan yleensä reissussa ulkomailla.

Vierailija
9/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin maakunnassa isohko omakotitalo, jossa emme käy kuin pakosta mm leikkaamassa nurmikon ja hoitamassa paikat muutaman kerran vuodessa.

Juhannus ollaan stadissa. Ei tulisi mieleenkään lähteä maalle, jossa ei auki kaupat, elokuvateatterit jne.

Ei kukaan ole koskaan ihmetellyt tai kysellyt miksei olla kesää maalla.

Vierailija
10/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yo.on todennäköisempi provo.

En ikinä lähtisi juhannukseksi mökille h*lvetilliseen ruuhkaan.

Juhannuksen olen kyllä mökillä , mutta loma alkaa yleensä jo pari viikkoa ennen vain juhannukseksi en menisi.

Vierailija
11/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tllainen vuodatus

Koska ärsyttää, että minua pidetään epänormaalina ja että juhannusta pitäisi viettää vain yhdellä tavalla, että viettäisi juhannusta "oikein".

ap

Höpö höpö

Säälittää vain se, että joku näkee vaivaa näin tyhmään provoon

Vierailija
12/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi ärsyynnyt moisesta, annat muiden mielipiteiden vaikuttaa liiaksi omaan tapaasi elää ainakin mielen tasolla. Päästä irti. Mä en taas nää mitään eroa siinä, missä juhannuksen viettäisin. Olen matkustellut, on varusteltu talviasuttava kesäpaikka, on kaupungissa omakotitalo, on mahdollisuus viettää uudessa kerrostalossakin keskikaupungilla juhannusta. Aivan se ja sama, missä sitä jonkun jussin viettää, se on ihan omasta pääkopassa kiinni. Juhannus kuluu vallan mainiosti tavallisia kesäpuuhia tehden. Ihmiset itse asettavat itselleen jotain ihme odotuksia varsinkin juhlapyhille, vuodessa on 365 päivää joita voi juhlia, jos on terve, läheiset voi hyvin, on ruokaa ja katto pään päällä, muuta ei periaatteessa tarvita, kaikki muu on tekemällä tehtyä tarvetta.

Vierailija
13/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi samaistua valitan.

Mökkimme on saaristossa ja ainoa vuodenaika, kun sinne ei mennä on keskitalvi. Yhtenä vuonna oli poikkeuksellisen kylmä kevät, joten silloin kävimme etelä-Euroopassa toukokuussa. Muuten ei mitään reissuja tehdä , koska saaristo. Ainoastaan talvella ollaan kuukausi Thaimaassa tai muualla Aasiassa. Ehkä joku kaupunkiloma jossain välissä, joulumarkkinat tms.

Juhannus ei sinänsä vaikuta lentokorkeuteen, koska meillä on vuorotyö joten sen ehdoilla mennään.

Koska olemme mökillä muuten paljon niin juhannus töissä ei niin haittaa. Mennään sitten heti kun vapaat alkaa.

Sääli että joku semmoinen ihminen on saanut mökin/mökkejä, joka ei niistä pidä eikö nauti. Pistä myyntiin niin joku saa oikeesti kivan ja rakkaan paikan itselleen ja tulee käyttöä.

Vierailija
14/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaverilla on kaksi mökkiä(perintönä tulleet) Eivät meinaa myydä kumpaakan, jäävät sitten taas perinnöksi kahdelle tyttärelle. Eipä kahden mökin omistamisessa nyt kauheen outoa ole.

Vierailija
15/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi ärsyynnyt moisesta, annat muiden mielipiteiden vaikuttaa liiaksi omaan tapaasi elää ainakin mielen tasolla. Päästä irti. Mä en taas nää mitään eroa siinä, missä juhannuksen viettäisin. Olen matkustellut, on varusteltu talviasuttava kesäpaikka, on kaupungissa omakotitalo, on mahdollisuus viettää uudessa kerrostalossakin keskikaupungilla juhannusta. Aivan se ja sama, missä sitä jonkun jussin viettää, se on ihan omasta pääkopassa kiinni. Juhannus kuluu vallan mainiosti tavallisia kesäpuuhia tehden. Ihmiset itse asettavat itselleen jotain ihme odotuksia varsinkin juhlapyhille, vuodessa on 365 päivää joita voi juhlia, jos on terve, läheiset voi hyvin, on ruokaa ja katto pään päällä, muuta ei periaatteessa tarvita, kaikki muu on tekemällä tehtyä tarvetta.

En tiedä, miksi välitän. Ärsyynnyn, kun tämänkin päivän jommassakummassa iltalehdessä yhdistettiin kaupunkijuhannus yksinäisyyteen. Kun muut lähtevät perheiden ja ystävien kanssa mökeille, yksinäinen joutuu jäämään kaupunkiin juhannukseksi. Ja sitten listataan niitä säälittäviä asioita, mitä kaupungissa voi tehdä, kun mökille ei pääse.

ap

Vierailija
16/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä on oma mökki plus kaksi perikunnan mökkiä. Juhannuksena viihdytään kotona. Emme mökkeile muutenkaan. Nuoriso käy kesäisin siellä omassa rannassa uimassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi