Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ottaa päähän tuo Helsingin tarjoama puistoruokailu!

Vierailija
18.06.2019 |

Miksi veronmaksajien pitää kustantaa lapsille joku ruokailu? Johan ne koulussa saavat maksuttoman ruuan lähes koko vuoden. En ymmärrä tätä, että valtion ja julkisen sektorin pitää joka asiaan puuttua ja holhota kansalaisia. Eikö aikuiset ihmiset j*malauta osaa lapsiaan ruokkia? Pitää mennä leikkipuistoon syömään... Saisinko minä ilmaisen lounaan? No en, minä olen vain maksaja. Ihan älyttömiin asioihin Suomessa kyllä osataan rahaa tuhlata!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lillukanvarsia.

Minusta pitäisi kaikista kulueristä kyetä arvioimaan kannattaako kulu vai voisiko resurssit hyödyntää tehokkaammin. Veikkaan, että leikkipuistoissakin ruokailuun kuluvalla rahalla ja vaivalla saisi jotain useampaa ja pidemmän aikaa hyödyntävää aikaiseksi.

Veikkaat? Millä perusteella? Ja mikä olisi sitä paremmin hyödyntävää?

Vierailija
22/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helsingin maksuttomalla leikkipuistoruokailulla on pitkät perinteet ja se on ainutlaatuinen julkinen palvelu koko maailman ja Suomenkin mittakaavassa. Julkinen ruokajakelu aloitettiin vuonna 1942 keskellä sotaa, kun elintarvikepula piinasi suurta osaa helsinkiläisistä. Lapsille haluttiin taata ainakin yksi lämmin ateria päivässä. Tänä päivänä palvelu vastaa ravitsemukselliseen ja sosiaaliseen tarpeeseen sekä helpottaa perheiden arkea."

Eli näin hienosta asiasta jaksaa joku AV-trolli valittaa. Hävettää syvästi AP:n puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää puistoruokailussa vain se, ettei sitä ole meidän paikkakunnalla. Edes maksusta. Eipä sillä että täällä olisi puistoissa esim. vessojakaan...

Vierailija
24/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisipa muuallakin lapset ilmaiset ruuan. Olisi iso etu ja helpottaisi päivän suunnitelmia.

Vierailija
25/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaisko ap:n tuskaa, jos lapsilla olisi parta

Vierailija
26/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottaisko ap:n tuskaa, jos lapsilla olisi parta

Ei. Ap haluaa itse syödä lasten keitot.

Vierailija
27/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin leikkipuistoissa on paljon leiritoimintaa kouluikäisille. Päiväleirien ideana on turvata niiden lasten arkea, joiden vanhemmilla ei ole samaan aikaan lomaa. Leirillä järkätään päivän mittaan jonkin verran ohjattua toimintaa ja tarjotaan ruoka. Myös alle kouluikäisille tarjotaan ruokaa, mutta mikäli ruokaa on liian vähän, ovat leiriläiset etusijalla. Itse toin oman taaperoni leikkipuistoruokailuun, koska ruoka puistossa on terveellistä ja puistoilimme muutoinkin tuohon aikaan ollessani hoitovapaalla.

Vierailija
28/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinnollisestihan tuolla ruokailulla ole mitään merkitystä. Onhan se mukavaa kesäjuttua.

Vierailija
29/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheenäitinä en ole koskaan ymmärtänyt puistoruokailua. Kotiäideillä on aikaa laittaa lapsilleen ruoka kotona. Päiväkoti-ikäiset lapset syövät päiväkodissa lounaan. Kouluikäiset osaavat itse lämmittää mikrossa ateriansa.

Helsingin kaupungin pitäisi lopettaa puistoruokailut! Veroäyrien tuhlausta.

Vierailija
30/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin siellä käy lähinnä taaperot vanhempineen. Eli ei enää toteuta kovinkaan sitä koululaisten ruokkimisideaa. Mutta eipä se mua haittaa, mukava perinne.

Vierailija
31/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse syönyt puistoruokailussa Espoossa kesällä 1983. Kaverini söi siellä joka kesä. Itse menin puistoruokailuun kesällä oman lapseni kanssa ja hämmästelin, miten paljon porukkaa siellä on. Monilla oli ihan juomat ja leivät mukana lapsille. Valitettavaa vain oli, että iso osa noista oli perhepäivähoitajia, jotka säästivät ruokakuluissa puistoruokailemalla hoidettaviensa kanssa. En ole oikein varma, mitä mieltä tästä olen. Asun nykyisin paikassa, missä ei tarjota ruokailua. Ideana kyllä se on hyvä, mutta ehkä ei välttämättä kuulu perhepäivähoitajien elämän helpottamiseen.

Niin, sehän on alun perin tarkoitettu koululaisille, jotka olisivat yksin kotona, kun vanhemmat ovat töissä.

Vierailija
32/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ajatella, saavat jo ilmaisen kouluruuan - eikö ne sillä pärjää kesän yli?

Ennen oli tapana että vanhemmat ruokkivat mukulansa.

Vierailija
33/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lillukanvarsia.

Minusta pitäisi kaikista kulueristä kyetä arvioimaan kannattaako kulu vai voisiko resurssit hyödyntää tehokkaammin. Veikkaan, että leikkipuistoissakin ruokailuun kuluvalla rahalla ja vaivalla saisi jotain useampaa ja pidemmän aikaa hyödyntävää aikaiseksi.

Heitätkö jonkun esimerkin tällaisesta "useampaa ja pidemmän aikaa hyödyttävästä" asiasta? Puistoruokailua hyödyntää aika loni helsinkiläinen lapsi ja jos ajatellaan mikä siinä tulee yhden aterian hinnaksi, niin en ihan heti keksi miten ne rahat voitaisiin käyttää jossain vielä tehokkaammin. Tuo on - valitettavasti - monen lapsen ainoa lämmin ruoka koko päivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme