Tyttäreni on pahoilla mielin, kun hänellä ei ole tätejä eikä serkkuja
Ollaan miehen kanssa molemmat ainoita lapsia näet.
Kommentit (7)
Lohduta häntä sanomalla että häntä odottaa jonain päivänä kunnon perinnöt kun ei ole yhtään ketään muuta jakamassa pottia. Tai jos isovanhemmat tai te laitatte omaisuutenne hyväntekeväisyyteen, niin ainakin lakiosan saa.
Harvemmin ihmiset pidemmän päälle jäävät kaipaan sellaista, mitä ei koskaan ole ollutkaan.
Kerro hänelle, että te vanhemmat ette ole millään tavalla syyllisiä tilanteeseen. Ja asia on niin kuin on, eikä sitä voi mitenkään muuttaa. Kerro hänelle, että Kiinassa juuri kenelläkään ei ole tätejä eikä serkkuja, koska siellä on ollut jo niin pitkään se yhden lapsen politiikka. EIkä tyttäresi ole Suomessakaan ainut täditön ja serkuton.
Onko teillä vain tämä Tytär, ei sisaruksia?
Olen samanlainen kuin tyttäresi, ja minulla ei ole myöskään sisaruksia. Minua ei ole koskaan haitannut, enkä osaa edes kuvitella toisenlaista tilannetta.
No niinhän se menee. Moni yksilapsinen perustelee, että onhan lapsella serkkuja, joiden kanssa on läheinen. Lapsenlapsilla ei sitten tämän valinnan seurauksena niitä serkkuja olekaan.
Terveisin ainoa lapsi, joka on aina kaivannut sisaruksia. Itsellä neljä lasta, joilla on onneksi isän puolelta kolme serkkuakin.
Sano tyttärellesi, että olisi onnellinen. Einne tädit ja serkut aina ihan niin kivoja ole.