Mitä tarkoittaa oluissa pale, ale ja ipa?
Kommentit (17)
https://www.google.fi/search?client=opera&q=Mitä+tarkoittaa+oluissa+pale%2C+ale+ja+ipa&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
En noista tiedä muuta kuin sen, ettei kannata ostaa sellaista, jossa lukee IPA.
Se on oikeasti tosi pahaa.
Ale on sitä punaisen tölkin tarjouskaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän vain sen, ettei kannata ostaa olutta. Se on oikeasti tosi pahaa.
Ale on pintahiivqoluttyyppi. IPA = India Pale Ale on tietyn tyyppinen ale-olut.
Lager on pohjahiivaoluttyyppi. Perusoluet ovat enimmäkseen lagereita.
Yks Ilkka on panimossa töissä. Sanotaan sitä Ipaksi. Ahkera kaveri, kun jaksaa panna niin paljon olutta. Ale ja Pale on varmaan kanssa siellä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ei. Mitä kitkerämpi, sen parempi. Tykkään myös parsakaalista, joten makuni on varmaan outo.
Jos ostat miehelle, osta IPAa, mun mies ainakin tykkää :) indian pale ale. APAkin ehkä käy, mut ei liene yhtä hyvää american pale ale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on oikeasti tosi pahaa.Mun mielestä ei. Mitä kitkerämpi, sen parempi. Tykkään myös parsakaalista, joten makuni on varmaan outo.
Parsa on parasta, mutta tuo IPA on järkyttävän pahaa.
IPAakin tekee moni valmistaja. Erään kotimaisen IPA maistuu suussani jotenkin helkutin keinotekoiselta, vähän sama ilmiö kuin esanssimehuissa. Moni muu IPA taas on suosikkilistallani.
Nämä ovat tunnetusti makuasioita. IPA:ssa on voimakkaan hedelmäinen ja humaloitu maku.
Pale on kalpea, olisko vaalea lager olut.
Hipstereiden touhuja, ei kannata sekaantua jos ei halua vaikuttaa teennäiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Yks Ilkka on panimossa töissä. Sanotaan sitä Ipaksi. Ahkera kaveri, kun jaksaa panna niin paljon olutta. Ale ja Pale on varmaan kanssa siellä töissä.
Juu, me ollaan kaikki siellä, Ale, Pale, Mela ja mä.
Punertava ale mun suosikkeja. IPA joskus tosi kitkerää. Ei aina. Suosikki löytyy kokeilemalla. En ole hipsteri vaan ehta juntti mutta makujen suhteen oon tarkka. Pirkka-olut ei mene alas. Kukko ihan parhaita merkkejä. Niiltä löytyy tosi hyviä oluita.
Pale on Palefacen valmistamaa, ale on alennuksessa ja ipa on alkoholitonta olutta ipanoille.
Osaat käyttää vauva.fi mutta et googlea?
Kvg