Voiko tunteet vaistota?
Oon satavarma että mies on ihastunut minuun. Sen vaan vaistoaa. Vai onko se omien toiveiden heujastuma? En kehtaa kysyä siltä.
Kommentit (16)
Loppupeleissä, ei voi.
Toisen ihmisen pään sisään ei pääse mitenkään, kaikki vaistoamiset ovat vain omaa (toive)ajattelua tai sitten vaikka pelkoa.
Myös vainoharhaisuus johtuu siitä, että uskoo ihmisten ajattelevan siten, kuin itse ajattelee.
Ihmisten tunteita voi vaistota, mutta ihminen myös mielellään haluaa uskoa niin kuin haluaa uskoa. Ole hyvin rehellinen itsellesi ja jos hiukankin epäilyttää kannattaa miettiä mistä se epäilys syntyy.
Vainoharhaisuutta en tunne. Mutta katseet kohtaa silloinkin kun emme suorastaan tule toisiamme vastaan. Vaan esim kääntyy katsomaan tai muuta vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten tunteita voi vaistota, mutta ihminen myös mielellään haluaa uskoa niin kuin haluaa uskoa. Ole hyvin rehellinen itsellesi ja jos hiukankin epäilyttää kannattaa miettiä mistä se epäilys syntyy.
Epäilys johtuu ehkä siitä että mietin miksi niinkin komea ja mukava mies olisi minusta tavallisesta naisesta kiinnostunut. Hän on kiinnostunut asioistani ja pyytänyt minut kavriksi fbssä. Olemme myös kokeneet yhdessä erään dramaatisen asian.
Olen aivan varma että hän on kiinnostunut minusta, mutta miten saisin "varmistuksen" tälle tunteelleni? Emme ole työkavereita, muut asiat yhdistää. Kahdestaan ollessa emme oikein kumpikaan tiedä miten olisi.
Minulla oli pitkän aikaa aavistus, että eräs mies on minusta kiinnostunut. Sitten klassisesti firman pikkujouluissa mies tuli luokseni, tanssittiin, siliteltiin, suudeltiin ja ilta päättyi hänen luokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilys johtuu ehkä siitä että mietin miksi niinkin komea ja mukava mies olisi minusta tavallisesta naisesta kiinnostunut. Hän on kiinnostunut asioistani ja pyytänyt minut kavriksi fbssä. Olemme myös kokeneet yhdessä erään dramaatisen asian.
Olen aivan varma että hän on kiinnostunut minusta, mutta miten saisin "varmistuksen" tälle tunteelleni? Emme ole työkavereita, muut asiat yhdistää. Kahdestaan ollessa emme oikein kumpikaan tiedä miten olisi.
No, paljon käytetty tapa on keskustella kyseisen henkilön kaa😄
Ei varmaankaan vaistoamisesta ole kyse vaan vaikkapa siitä mistä aloituksessa mainittiin, eli omien toiveiden heijastuma.
Sinusta varmaankin näkee että olet ihastunut ja vastapuoli saattaa sen hokattuaan peilata omaa käytöstään sinuun, siis esimerkiksi.
Saattaahan hän ihan muuten vaan olla lääpällään suhun🙂
Teidän kantsii jutskailla🙂
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli pitkän aikaa aavistus, että eräs mies on minusta kiinnostunut. Sitten klassisesti firman pikkujouluissa mies tuli luokseni, tanssittiin, siliteltiin, suudeltiin ja ilta päättyi hänen luokseen.
Tuskin kyse pelkästään sekstisestä kiinnostuksesta ja en voi mennä pikkujouluihin. Ehkä minun on vain uskottava vaistoon ja tehtävä aloite?
Toivottavasti et ole joku pakkomielteinen stalkkeri. Hyi.
Kaikista stalkkereistakin tuntuu siltä, kannattaa aina muistaa. Lisäksi toinen voi olla kiinnostunut ja kieltää sen kun ei halua edetä mihinkään.
Kyllä mä olen aina vaistonnut sen, milloin toinen on minusta kiinnostunut ja milloin ei.
Loppujen lopuksi ei. voit mutta voi myös mennä todella pahasti metsään. Et ikinä voi tietää millainen joku ihminen on oikeasti, mitä hän ajattelee ja tuntee. Se on se jokaisen sisäinen maailma josta ei pääse kiinni muutakuin sillä että mennään pään sisään mutta sehän ei toistaiseksi ole mahdollista. Voin näyttää esim. vihaiselta/surulliselta mutta sisälläni on syvää iloa kun esim. intensiivisesti ajattelen jotain asiaa. Välillä vituttaa huolella kun ihmiset luulevat tuntevansa minut ja mitä tunnen tai ajattelen ja kun koitat selittää että et nyt kyllä ymmärrä niin väittävät vain vastaan, tämän takia en monesti jaksa ihmisiä. Ihmiset näkevät asiat omasta perspektiivistään ja usein sen mitä haluavat, sen mikä ruokkii heidän sisintään. Kait ihminen yrittää ikäänkuin jäsentää maailmaa/elämää sen kautta.
Nonverbaliikka voi kertoa jotain mutta aina päätelmät eivät senkään perusteella osu oikeaan. Itselläni ovat lähestulkoon aina osuneet, myös niissä tapauksissa kun itselläni ei ole ollut minkäänlaista kiinnostusta kyseiseen henkilöön. Kyseessä ei ole tällöin voinut olla mikään omien toiveiden heijastuma.
Vierailija kirjoitti:
Nonverbaliikka voi kertoa jotain mutta aina päätelmät eivät senkään perusteella osu oikeaan. Itselläni ovat lähestulkoon aina osuneet, myös niissä tapauksissa kun itselläni ei ole ollut minkäänlaista kiinnostusta kyseiseen henkilöön. Kyseessä ei ole tällöin voinut olla mikään omien toiveiden heijastuma.
Onhan noita tutkittu. Muistaakseni oli jotain 30% sanojen merkitys ja 70% ruumiinkieltä. Joillain onnistuu ruumiinkielen luku, joillain ei.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Ruumiin kieltä? Ehkä kuitenkin kehon kieltä?'jostain luin errä jos mies näyttää kiinnostuneen hän poikkeukkeuksetta on myös kiinnostunut. Sama pätenee naiseen.
Kiinnostus ja flirtti on eri asia.
Odota tekeekö mies muuta kuin vain "näyttää ihastuneen". Yleensä mies pyytää ulos tms. Jos ei ei ole myöskään ihastunut.
Oma kokemus on tämä tästä asiasta, kirvelevä totuus. Stalkkerit harvpin pohtii onko toinen ihastunut, he keskittyvät vain omaan itseesä ja siihen että saisivat toisen.
Tätä kysytään ihan jatkuvasti, mutta tavallaan voi. Ihminen kontaktissa jäljittelee vaistomaisesti toisen eleitä ja ilmeitä ja nämä tuntemukset kropassa sitten vaikuttavat siihen, miltä itsestä tuntuu. Siitä voi päätellä jotain, empatia toimii siten. Mutta jotenkin telepaattisesti ei voi vaistota, se ei mene niin.