Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko ilmi rattijuopuneen kaverisi?

Vierailija
17.06.2019 |

Kuten Wikholmin Janin kaveri teki? Minä ilmiantaisin, epäröimättä. Ei mitään lieventäviä asianhaaroja.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muutama vuosi sitten tekemässä iltahommana portaita erääseen mökkiin. Siihen tuli sitten eräs naapuri kaljapullo kädessä juttelemaan. Tarjosi myös minulle kaljaa.

Kun olin saanut homman valmiiksi niin lähdin autolla ajamaan kotia kohti. Oli semmoinen mäki ja pitkä suora. Näin kaukaa kun poliisiauto tuli kahdella pyörällä kurvissa ja kääntyi liikenteenjakajalla ja hyvä että poliisiauto kerkisi pysähtyä kun pomppasi poliisi kuskin paikalta käsi ojossa alkometri valmiina. Pysäytti minut ja puhallutti. Puhalsin nollat.  Poliisi oli yksin liikkeellä, ei ollut kaveri kerinnyt mukaan:)

Joku naapurikyttä ajatteli että join kaljaa ja aikoi narauttaa, mutta kun en ottanut sitä kaljaa:) Ähäkutti ähäkutti kyttääjälle. Ilmoitin sitten vielä tälle isännälle joka sitä kaljaa tarjosi, että miten homma meni.

Oli innokas kyylä ja poliisi:) 

Voisi nämä soittelijat edes varmistua että kuski on humalassa ennen soittoa.

Ei ollut poliisin vika.

Vierailija
22/45 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haittaa sinulle tuli puhallutuksesta? Mä näkisin, että ennemmin väärä hälytys, kuin hälytys liian myöhään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin estää ja jos en onnistuisi, antaisin ilmi. Haluan, että kaveri ja muut tiellä liikkujat ovat elossa vielä seuraavanakin päivänä.

Vierailija
24/45 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haittaa sinulle tuli puhallutuksesta? Mä näkisin, että ennemmin väärä hälytys, kuin hälytys liian myöhään.

Eihän soittajalla ollut mitään näyttöä siitä että olisin ollut humalassa. Jos joku tulee juomaan kaljaa johonkin porukkaan niin ei kai se ole mikään syy soittaa yhtään mihinkään?

Täysi idioottihan tuo soittaja oli ja oman mielikuvituksen vietävissä. Ei poliisikaan suosittele soittelemaan rattijuopoista ilman mitään näyttöä. Kyllä poliisi haluaa että soittajalla on joku todiste että kuski on humalassa, holtiton ajo tai että näkee että juo alkoholia ennen ajoa.

Aajattele nyt itsekkin (jos kykenet?) että mitä siitä tulee jos kaikki soittelisikun mieleen pälkähtää.

Vierailija
25/45 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joku soittaa sinustakin.

Vierailija
26/45 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä mene rattiin humalassa. Kun olet juonut edellsenä iltana niin ei aamusta rattiin, muista se. Alkoholin palamista et voi kiihdyttää millään konstilla.

Vierailija
27/45 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän soittajalla ollut mitään näyttöä siitä että olisin ollut humalassa. Jos joku tulee juomaan kaljaa johonkin porukkaan niin ei kai se ole mikään syy soittaa yhtään mihinkään?

Täysi idioottihan tuo soittaja oli ja oman mielikuvituksen vietävissä. Ei poliisikaan suosittele soittelemaan rattijuopoista ilman mitään näyttöä. Kyllä poliisi haluaa että soittajalla on joku todiste että kuski on humalassa, holtiton ajo tai että näkee että juo alkoholia ennen ajoa.

Aajattele nyt itsekkin (jos kykenet?) että mitä siitä tulee jos kaikki soittelisikun mieleen pälkähtää.

Mitä ihmettä meuhkaat siellä? En mä tuolla kyttäile ja soittele ehkäpuheluita häkeen. Mutta pari kertaa olen soittanut, kun auto on ajanut todella omituisesti. Enhän minä niilläkään kerroilla ole tiennyt, että oliko kuskit humalassa vai missä.

Sun tapauksessa joku oli tehnyt riskiarvion, joka sillä kertaa painui sille puolelle, että ennemmin soitetaan poliisit, kuin ei soiteta. Tosta sun raivoamisesta päätellen oli vain sillä kertaa tuuria, ettet juonut.

Vierailija
28/45 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle se olisi yhdentekevää, jos joku soittaisi. Se on puhallus, nollat ja matka jatkuu. Tuleeko samanlainen raivo päälle tehovalvonnoistakin?

Vierailija
29/45 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muutama vuosi sitten tekemässä iltahommana portaita erääseen mökkiin. Siihen tuli sitten eräs naapuri kaljapullo kädessä juttelemaan. Tarjosi myös minulle kaljaa.

Kun olin saanut homman valmiiksi niin lähdin autolla ajamaan kotia kohti. Oli semmoinen mäki ja pitkä suora. Näin kaukaa kun poliisiauto tuli kahdella pyörällä kurvissa ja kääntyi liikenteenjakajalla ja hyvä että poliisiauto kerkisi pysähtyä kun pomppasi poliisi kuskin paikalta käsi ojossa alkometri valmiina. Pysäytti minut ja puhallutti. Puhalsin nollat.  Poliisi oli yksin liikkeellä, ei ollut kaveri kerinnyt mukaan:)

Joku naapurikyttä ajatteli että join kaljaa ja aikoi narauttaa, mutta kun en ottanut sitä kaljaa:) Ähäkutti ähäkutti kyttääjälle. Ilmoitin sitten vielä tälle isännälle joka sitä kaljaa tarjosi, että miten homma meni.

Oli innokas kyylä ja poliisi:) 

Soittaja oli varmaan tehnyt etukäteissoiton poliisiasemalle, ehkä tuttu poliisi. Olivat yhdessä sopineet että kun työmies lähteen niin "naapurikyttä" tekee hälytyksen:)

Vierailija
30/45 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle se olisi yhdentekevää, jos joku soittaisi. Se on puhallus, nollat ja matka jatkuu. Tuleeko samanlainen raivo päälle tehovalvonnoistakin?

Jos minä tuntisin sinut niin soittasin varmuuden vuoksi joka kerta kun hyppäät ratin taakse. "Parempi että soittaa liina aikaisin kuin liian myöhään". Rattijuopot linnaan ja auto valtiolle!

Vierailija
31/45 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä meuhkaat siellä? En mä tuolla kyttäile ja soittele ehkäpuheluita häkeen. Mutta pari kertaa olen soittanut, kun auto on ajanut todella omituisesti. Enhän minä niilläkään kerroilla ole tiennyt, että oliko kuskit humalassa vai missä.

Sun tapauksessa joku oli tehnyt riskiarvion, joka sillä kertaa painui sille puolelle, että ennemmin soitetaan poliisit, kuin ei soiteta. Tosta sun raivoamisesta päätellen oli vain sillä kertaa tuuria, ettet juonut.

Taas päättelit väärin. En ole ollut koko vuosituhannen puolella kertaakaan tilassa, ettenkö olisi ollut ajokuntoinen alkoholin takia.

Taitaa käsityksesi toisten juomisesta heijastella omia juomatapoja, jossa neliveto päällä eteneminenkään ei liene harvinaista.

Vierailija
32/45 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti.

Uutisista päätellen olen kuitenkin vähemmistössä, niin paljon päihtyneenä ajettuja onnettomuuksia on nykyään. Harmi vaan, että usein tappavat itsensä lisäksi muitakin. Harmi myös, että suomen lainsäädäntö on tässä(kin) kohtaa naurettavan lepsu. Jokainen kännissä ajo on tapon yritys.

Vierailija
33/45 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilmianna, vaan pyydän henkilöä puhaltamaan alkometriin (antaa suuntaa-antavaa lukemaa promilleista). Nyt on tullut markkinoille oululaisen firman alkotesti, jolla syljestä saa promillemäärän mitattua.

Estän päihtyneen henkilön ajamisen aina ottamalla auton avaimet pois ja tarjoudun itse aina kuljettajaksi kun on pientä epäilystä, että henkilö on nauttinut alkojuomia tai on krapulassa.

Vierailija
34/45 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se inhottava tunne, että a) joku on kytännyt salaa sinua, tai b) tekee sinusta väärän ilmoituksen kiusatakseen sinua, ja c) tuhlaa poliisien resursseja oman sairaan mielensä takia.

Tehovalvonta on ihan huoleton juttu, siihen joutuu kaikki. Se ei ole henkilökohtaista. 

Ja näin siis tapauksessa, jossa juon todella harvoin ja todella vähän, enkä mene silloin missään nimessä autonrattiin.

Vierailija
35/45 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kiusaaja-ilmoittelijat ei vaan ymmärrä, että toiset ei välttämättä juo lainkaan. Ovat varmaan itse niin rapajuoppoja tai narkkeja, ettei tule tällainen mahdollisuus mieleen. Poliisina kävisin kyllä puhalluttamassa myös sen turhaan ilmoittelijan.

Itse olisin kyllä kiitollinen, jos jokainen tässä maassa kuskaisi humalaiset kaverinsa, ettei näitä toikkaroisi tuolla teillä. Ottaisivat vähän vastuuta kaverista. Olen ollut myös sellaisessa tilanteessa, että en pystynyt estämään rattijuoppoa ajamasta, koska sain pahasti turpiini, kun yritin. Tämäkin kannattaa pitää mielessä, että aina ei pääty hyvin, jos yrittää opastaa känniääliötä. Silloin voi vaan soittaa poliisit perään ja toivoa, että ehtivät ajoissa.

Vierailija
36/45 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin ilmi ja soittelen aika herkästi poliiseja tarkistelemaan omituisesti ajelevia muutenkin.

Vierailija
37/45 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kiusaaja-ilmoittelijat ei vaan ymmärrä, että toiset ei välttämättä juo lainkaan. Ovat varmaan itse niin rapajuoppoja tai narkkeja, ettei tule tällainen mahdollisuus mieleen. Poliisina kävisin kyllä puhalluttamassa myös sen turhaan ilmoittelijan.

Itse olisin kyllä kiitollinen, jos jokainen tässä maassa kuskaisi humalaiset kaverinsa, ettei näitä toikkaroisi tuolla teillä. Ottaisivat vähän vastuuta kaverista. Olen ollut myös sellaisessa tilanteessa, että en pystynyt estämään rattijuoppoa ajamasta, koska sain pahasti turpiini, kun yritin. Tämäkin kannattaa pitää mielessä, että aina ei pääty hyvin, jos yrittää opastaa känniääliötä. Silloin voi vaan soittaa poliisit perään ja toivoa, että ehtivät ajoissa.

Poliisit on aina olleet tyytyväisiä että niille ilmoitetaan epäilyttävistä kuskeista. Ajelevat tuolla pitkin poikin muutenkin, eikä heillä yleensä mitään parempaakaan tekemistä ole kuin puhalluttaa.

Vierailija
38/45 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se inhottava tunne, että a) joku on kytännyt salaa sinua, tai b) tekee sinusta väärän ilmoituksen kiusatakseen sinua, ja c) tuhlaa poliisien resursseja oman sairaan mielensä takia.

Tehovalvonta on ihan huoleton juttu, siihen joutuu kaikki. Se ei ole henkilökohtaista. 

Ja näin siis tapauksessa, jossa juon todella harvoin ja todella vähän, enkä mene silloin missään nimessä autonrattiin.

Mitä ihmettä mariset. Aja suoraan niin kukaan ei kiinnitä mitään huomiota. Jos ajat selvinpäin kuin juoppo niin minkä sille voi että vaikuttaa epäilyttävältä.

Vierailija
39/45 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vasikoi.

Vierailija
40/45 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä kova kokemus, kun lapsena naapurikerrostalosta kuoli pieni tyttö rattijuopon yliajamana. Muistan sen ikuisesti, se jotenkin kolahti kovaa pieneen samanikäiseen lapseen, vaikkei oltu edes kavereita, ja mä oon ollut tuolloin reippaasti alle kouluikäinen.

Juopot ovat narsisteja pahimmasta päästä.

Joku fiksu voisi kehittää autot sellaiseksi, että juopunut ei pystyisi kertakaikkiaan niitä käynnistämään. Enkä nyt puhu alkolukosta, vaan jostain ovelammasta keinosta, jota ei voi ohittaa. Joku hajutunniste ehkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi