Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut noin kuukauden ajan töissä.

Vierailija
17.06.2019 |

Ensimmäiset viikot jouduin ottamaan kipulääkettä melkein joka ilta, että saan nukuttua. Jalat ja kädet kipeinä, seisomista, kävelyä, nostamista, kantamista. Olen laihtunut viisi kiloa. Ruoka ei välillä maita kun työt ahdistaa. Lisäksi vielä pyöräilen työmatkat, koska julkiset ei kulje sinne päin järkevästi. Matkaa ei olekaan kuin joku 6 kilometriä. Palkka on ihan hyvä ja työt ei enää monta kuukautta kestä. Mutta miten jotkut pystyy tekemään tätä työtä vuodesta toiseen? Tai mitä tahansa fyysistä työtä? Tämä ei varmasti edes pahimmasta päästä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivatko vahvempia ihmisiä.

Vierailija
2/17 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisivatko vahvempia ihmisiä.

Ai fyysisesti? Olen vahva, jaksan nostaa painavia asioita ja työntää. Ehkä kestävyydessä onkin vika. Huono kunto. Mutta vahva olen, aina ollut.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pääset parin kuukauden päästä taas lepäämään ansiosidonnaiselle...kyllä se elämä noinkin menee ja varsinkin nyt kun Rinne ja Viheriöt lopettavat kiusaamisesi, eli patistamisen töihin.

Vierailija
4/17 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se helpottaa jossain vaiheessa. Itsellä menee aina loman jälkeen joku 7 viikkoa että taas kroppa tottuu.

Vierailija
5/17 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama. Olin 9kk työssä, jossa piti seistä lähes koko työpäivä (8h) ja purkaa paketteja. Luulin olevani vahva, mutta työ vei miltei parisuhteenikin, niin raskasta se oli. Talvella luulin olevani huippukunnossa kun hiihtokausi alkoi. Kunto olikin elämäni paskin. En siis pystynyt työni lisäksi harrastamaan mitään muuta liikuntaa lihaskipujeni takia. Kuntosali korttikin piti irtisanoa. Työ pilasi siis terveytenikin.

Vierailija
6/17 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pääset parin kuukauden päästä taas lepäämään ansiosidonnaiselle...kyllä se elämä noinkin menee ja varsinkin nyt kun Rinne ja Viheriöt lopettavat kiusaamisesi, eli patistamisen töihin.

En pääse. Opinnot alkavat.

Ap

Vierailija
7/17 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä sama. Olin 9kk työssä, jossa piti seistä lähes koko työpäivä (8h) ja purkaa paketteja. Luulin olevani vahva, mutta työ vei miltei parisuhteenikin, niin raskasta se oli. Talvella luulin olevani huippukunnossa kun hiihtokausi alkoi. Kunto olikin elämäni paskin. En siis pystynyt työni lisäksi harrastamaan mitään muuta liikuntaa lihaskipujeni takia. Kuntosali korttikin piti irtisanoa. Työ pilasi siis terveytenikin.

Sama kyllä, että parisuhde kärsii. Olen kuin hullu, väsymyksen takia. Unohtelen asioita ja pinna ei voisi olla enää lyhyempi.

Ap

Vierailija
8/17 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se helpottaa jossain vaiheessa. Itsellä menee aina loman jälkeen joku 7 viikkoa että taas kroppa tottuu.

No, on jo enimmät kivut helpottanut. Mutta raskasta silti.

Ap

Vierailija
9/17 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tehdä tuollaista järkyttävää työtä joka pilaa muun elämän? Ihan oikeasti Haloo?! Ei ole kovin järkevää antaa työn pilata omaa terveyttä ja sosiaalisia suhteita.

Miksi ihmeessä et vaan etsi muuta työtä vaikka kaupan kassalle tai johonkin?

Vierailija
10/17 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää tehdä tuollaista järkyttävää työtä joka pilaa muun elämän? Ihan oikeasti Haloo?! Ei ole kovin järkevää antaa työn pilata omaa terveyttä ja sosiaalisia suhteita.

En tiennyt tämän olevan niin raskasta. Pidän näistä työajoista ja palkka parempi kuin kassalla. Ja kohta tämä on ohi.

Ap

Vierailija
11/17 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hi ap, mikä on se”tätä työtä”? En voi vastata ,ennenkuin kerrot mitä työtä.sitä myös ihmettelen, että miten fyysinen työ voi ahdistaa. Silloihan just ruokahalu kasvaa,kun fyysisesti rasittaa itseään.5 kilon laihtumisen voi myös ottaa positiivisena asiana. On hoikkana kesäkunnossa.

Vierailija
12/17 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt tämän olevan niin raskasta. Pidän näistä työajoista ja palkka parempi kuin kassalla. Ja kohta tämä on ohi.

Ap

No mitä työtä seuraavaksi kokeilet, vai makaatko mieluummin?

Vierailija
13/17 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole ennen tehnyt sitä työtä, niin luonnollisesti menee aikaa ennen kuin työn raskauteen tottuu. Minkälaisessa kunnossa olet muuten ja harrastatko mitään liikuntaa? Hyvä peruskunto auttaa jaksamaan raskaassa työssä. Lisäksi jos et syö kunnolla, niin et voi edes jaksaa. 

Olen itsekin aika raskaassa työssä ja kyllähän se tuntuu. Huomaan eron jaksamisessani selvästi, jos olen joskus ollut iltapäivän vaikka jossain palaverissa tms. Olen muuten hyvässä kunnossa, mutta olen vähän sairastunut, joka vaikuttaa jaksamiseen. 

Kannattaa huolehtia jaksamisestaan myös vapaa-ajalla ja huolehtia, että nukkuu ja syö hyvin. Tsemppiä sinulle. Kyllä se siitä helpottaa. 

Vierailija
14/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä hoitajana vanhusten laitoshoidossa ja nykyään tehostetussa palveluasumisessa noin 15 vuotta. Lähes koko ajan olen ollut vain osa aikaisesti töissä, koska en kertakaikkiaan jaksa tehdä täyttä työaikaa. Pidän edelleen työstäni todella paljon, mutta epäsäännöllinen raskas kolmivuorotyö on vain liikaa minulle kun on monta lastakin kotona ja kaikki kotityöt vielä päälle. Toiset jaksavat hyvin ja se on ihan kiva, mutta aika paljon on meitä jotka eivät vain meinaa jaksaa.. Että ei siitä kannata ottaa niin itseensä, tekee sen verran mitä jaksaa. Omaa terveyttään ei kannata työn takia uhrata.

Vierailija
15/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla ihmisillä on yllättävän huono kunto, eivätkä edes tajua sitä. 

Vierailija
16/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun nekin työt on tehtävä. Raskasta se on varmasti jokaiselle. Ihan kamalaa sinällään että toiset ihan kirjaimellisesti joutuvat rikkomaan itsensä palkkansa takia. Monesti vielä näistä raskaista töistä maksetaan huonosti. Ap kyllä mainitsi sentään palkkansa olevan ok.

Vierailija
17/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu, kun olen kesätyönä tehnyt raskaampaa hommaa, esim. varastossa ja kaupassa. Koulussa kun on tottunut enimmäkseen vaan istumaan niin on se aika raju muutos kun pitää alkaa tekemään fyysisesti raskasta työtä kokopäiväisesti. Varastolla oli palkka sentään hyvä, kaupassa ei niinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän