Haluaisin vähentää netin käyttöä, mutta en tunnu pystyvän!
Olen opiskelija ja nyt kesälomalla. Olen ollut kaksi viikkoa lomalla ja valehtelematta suurin osa tästä ajasta on mennyt netissä. En tee netissä mitään hyödyllistä, vaan lueskelen keskustelupalstoja ja katson ohjelmia esim. youtubesta.
Olen varmastikin jollain tavalla nettiriippuvainen. Kevätlukukausi oli aika työntäyteinen, joten netissä roikkumiselle ei jäänyt (onneksi) aikaa. Nyt kun olen lomalla en pääse tästä koneesta irti. En ole tehnyt mitään niistä asioista, joita suunnittelin tekeväni. Urheilu on jäänyt kokonaan.
Olen monena päivänä ajatellut, että en avaa konetta ollenkaan. Tajusin olevani riippuvainen siitä, että joka päivä olen keksinyt jonkun jutun joka on PAKKO tarkistaa. Sitten jämähdän koneelle loppupäiväksi ja usein siinä menee sitten ilta ja yökin. Eilen menin nukkumaan klo 4... Tämä on todella ahdistavaa ja tahtoisin saada tilanteeseen muutoksen. Miten netinkäyttöä voisi vähentää?? Olen koettanut jotain ohjelmia, jotka asettavat aikarajan mutta ne eivät auta kun lopulta päädyn poistamaan ne.
Minulla ei ole mitään erityisiä harrastuksia (eikä tällä hetkellä varallisuutta aloittaakaan mitään). Ystäviä ei ole, joten pitäisi keksiä jotain mitä voisi tehdä yksin. help