Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä sokerittomaan ruokavalioon?

Vierailija
16.06.2019 |

Olen jo jonkin aikaa yrittänyt lopettaa ylimääräisen sokerin syömisen. Tarkoitan ylimääräisellä sokerilla karkeissa, suklaissa, jäätelöissä ja leivoksissa olevaa sokeria. Syön näitä "herkkuja" melko paljon. Olen normaalipainoinen eikä tarvetta laihduttamiselle ole, mutta jotain häikkää verensokereissa olen havainnut. Monesti kun olen syönyt "herkkuja", oloni on todella huono! Oksettaa ja kuvottaa. Olen lopettanut herkkujen ostamisen, mutta ongelmana on, että asun vielä perheeni kanssa ja äitini ostaa karkkeja lähes päivittäin! Syksyllä olen muuttamassa omaan asuntoon, mutta jotenkin pitäisi selvitä tästä kesästä. En pysty vastustamaan kaapeissa olevia karkkeja vaikka tiedän että niiden syömisestä tulee tosi huono olo.
Minulla on ollut iho-ongelmia ja luulen, että sokerin vähentäminen voisi auttaa myös iho-ongelmissa.
Olisiko kellään vinkkejä tähän tilanteeseen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vinkkejä tuohon tarvitsee.  Älä syö karkkeja äläkä muita hyvin sokerisia tuotteita.

Täysin sokeriton ruokavalio on mahdottomuus,  sokeria jossain muodossaa on lähes kaikessa mitä ihminen syö.

Vierailija
2/4 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo pitkällä, kun olet tiedostanut ongelman. Ole vain sinnikäs, äläkä lannistu, kun repsahdat. Aloita ensin vaikka yhdellä viikottaisella herkkupäivällä, muina päivinä jätä herkut kokonaan pois. Herkkupäivänäkään ei kannata ahmia makeaa, pikku annos riittää. Totut olemaan ilman herkkuja parissa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jo pitkällä, kun olet tiedostanut ongelman. Ole vain sinnikäs, äläkä lannistu, kun repsahdat. Aloita ensin vaikka yhdellä viikottaisella herkkupäivällä, muina päivinä jätä herkut kokonaan pois. Herkkupäivänäkään ei kannata ahmia makeaa, pikku annos riittää. Totut olemaan ilman herkkuja parissa viikossa.

Ei ihminen mitään "herkkupäiviä" tarvii. Sokerin syöntiin.

Vierailija
4/4 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä äitiäsi ostamaan viinirypäleitä ja mansikoita.tee hedelmätarjotin. Kokeile siirtyä tummaan suklaaseen