Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisen työn- ja tuotteiden suosiminen -hemmetin hankalaa

Vierailija
16.06.2019 |

Olen viime aikoina yrittänyt kovasti suosia kotimaisia pieniä ja suurempiakin yrityksiä, jotta kannattaisin suomalaista työtä ja yrittämistä. Nyt alkaa kuitenkin olla mitta täynnä, kun mikään ei oikein toimi missään firmassa niin, että se olisi minulle kuluttajana kannattavaa tai miellyttävää.

Olen tilannut huonekalun eräältä pieneltä suomalaiselta firmalta, maksanut siitä ihan sopivan hinnan. Siihen luvattiin 2 viikon toimitusaika, jota on jo siirretty lisää kahdella viikolla, ja huonekalua odotettu nyt kuukausi. Eikä se haittaisi, jos asiasta ilmoitettaisiin rehellisesti heti alkuunsa. En myöskään ole saaneet mitään tilausvahvistusta emmekä muutenkaan kommunikoinut firman kanssa muuten kuin olen joutunut itse aina urkkimaan että koskakohan viitsisivät huonekalun meille toimittaa. Ikean toimitus olisi ollut perillä jo viikkoja sitten, ja harmittaa etten sitten tilannut sieltä..

Eräällä kotimaisella vaateyrityksellä on niin pitkät toimitusajat, että saan Kiinastakin nopeammin pakettini kuin sieltä.

Eräs ompelija ei voinut suoraan sanoa ettei ehdi tehdä työtä vaan valehteli päin naamaa kaikenlaisia tarinoita. Toisella ompelimolla taas on niin huonoa laatua että heti saumat ratkeaa vaatteissa päälle.

Ja näitä esimerkkejä on lisääkin. Eli siis onko todellakin niin, että suomalaista ei vain yksinkertaisesti kannata enää kannattaa?? Onko mikään ihme ettei täällä menesty mikään, jos bisneksen tekeminen on todellakim tällä tavalla.

Taidan minäkin sitten siirtyä kiinalaisille myyntialustoille ja henkkamaukkaan, niistä taitaa saada parempaa tai ainakin samantasoista palvelua ja tuotteita.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin myös kerran sohvan "loppuunmyynnistä", luulin että sen saisi äkkiä kun nehän myy varastoja tyhjäksi? Mitä vielä, alkoivat siinä vaiheessa hakemaan vasta puita metsästä ja tekemään sitä sohvaa alusta loppuun, mitä se tällainen loppuunmyynti on olevinaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla