2% ihmisten aiheuttamista päästöistä tulee lentoliikenteestä
2% ihmisten aiheuttamista päästöistä tulee lentoliikenteestä. Näyttää nopeasti katsottuna vähältä, mutta kun mietitään, kuinka monta prosenttia maapallon väestöstä lentää koko elämänsä aikana, tai kuinka monta prosenttia ihmisistä on lentänyt viimeisen vuoden aikana, ei ne päästöt enää ihan pieniä olekaan.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Ja suomalaisten osuus 0.15%
Ens talvenakin taas hyvällä omatunnolla Thaimaahan 😊
No joo. Lentämisestä ei ehkä kannata kantaa huonoa omaatuntoa potea, mutta olisi ihan hyvä miettiä onko mielekästä pönkittää turismilla diktatuurista valtiota. Itse olen nuorena kerran käynyt, jolloin olin tyhmempi enkä miettinyt tällaisia asioita. Nyt hieman vanhempana harkitsen tarkkaan matkustamista juuri tältä kantilta, toki punnitsen myös muita asioita mahd. kohdemaasta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä valinnut syntyä Suomeen ja kiinalainen valinnut syntyvänsä Kiinaan? Miksi sinulla on suurempi oikeus kuin kiinalaisella? Jos kiinalainen muuttaa Suomeen, niin saako hän sitten kuluttaa yhtä paljon kuin sinä?
Todella vähän. Ja sit joku nolla miettii, mitä syö :,D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä valinnut syntyä Suomeen ja kiinalainen valinnut syntyvänsä Kiinaan? Miksi sinulla on suurempi oikeus kuin kiinalaisella? Jos kiinalainen muuttaa Suomeen, niin saako hän sitten kuluttaa yhtä paljon kuin sinä?
Miksi meidän pitäisi kuluttaa vähemmän siksi, että kiinalaisia on paljon? Tajuatko, että kiinalaisten kulutus syntyy ihmismääristä, ei välttämättä heidän elintavoistaan. Heidän on helpompaa pysytellä köyhinä, koska ovat siihen jo tottuneet. Samoin nuori sukupolvi, he voivat tinkiä päästä,isestä, eivät ole vielä tottuneet muuhun,