Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten auttaa peliriippuvaista veljeä?

Vierailija
15.06.2019 |

Kyse on 16-vuotiaasta pojasta. Koen, että hänelle voisi olla hyväksi tehdä muutakin kuin pelata videopelejä koko ajan. (En siis sinänsä vastusta videopelejä. Koen vain, että 10-16 tuntia päivässä pelaamista on liikaa kenelle vain. Hän käyttää siis kaiken vapaa-aikansa pelaamiseen.)

Sinänsä kyse on ihan älykkäästä henkilöstä. Hän on lukiossa, aloittamassa toista vuotta nyt, ja hän pärjää siinä määrin että kurssit menevät lävitse. Etenkin hän on hyvä matematiikassa, ja omien sanojensa mukaan hän ei tarvitse mitään muuta, kun insinöörikoulutukseen pääsee pelkällä matikalla. Se on lienee totta, olen katsonut insinöörialan pääsyvaatimuksia, ja ne hän täyttää, jos siis saa ylioppilastutkinnon eikä reputa äidinkieltä.

Mietin esimerkiksi, voisinko etsiä hänelle luettavaksi kirjoja, joilla äidinkielen taito harjaantuisi. Onko siitä apua? Luulen, että hän voisi tarttua kirjaan jos suosittelisin, sellaista, ja veisin sen nenän eteen. Kirjastoon hän ei varmasti jaksa lähteä. En vain tiedä mistä hän voisi tykätä.

Olen siis tämän henkilön isosisko. Vanhempamme eivät pidä meihin oikeastaan kunnolla yhteyttä, joten ketään muuta ei oikeastaan kiinnosta hänen tilanteensa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä poika oikein asuu, jos vanhemmat eivät pidä yhteyttä?

2/3 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kyse ei ole rahapeleistä niin sen kun pelaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä poika oikein asuu, jos vanhemmat eivät pidä yhteyttä?

Kotona, kuten minäkin. Mutta ei se tarkoita mitään. Vanhempamme ovat eronneet, ja isä ei ole meihin ollenkaan yhteydessä. Äiti on lähes joka ilta pois kotoa, eikä oikeastaan jaksa edes puhua meille. Hän kärsii varmasti jostain diagnosoimattomista mielenterveysongelmista, ja alkoholin liikakäytöstä. Me lähinnä istumme jokainen omassa päädyssä asuntoa, me kolme. Äidin mielestä se, että veli on lukiossa on tarpeeksi. Ehkä se onkin, en ole ihan varma. -Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi