Mikä hormonittoman kierukan nimi olikaan?
Help! Yritän googlettaa, mutta en löydä.
Tietääkö kukaan, mikä hormoonittoman kierukan nimi on? Saa myös kertoa muista hormonittomista ehkäisykeinoista naiselle.
Kommentit (15)
Tarkoitatko ketjumaista kuparikierukka Gynefixiä? Mulla aiheutti kuukautisten keston kaksinkertaistumisen, vaikka valmistajan mukaan sellainen on harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko ketjumaista kuparikierukka Gynefixiä? Mulla aiheutti kuukautisten keston kaksinkertaistumisen, vaikka valmistajan mukaan sellainen on harvinaista.
Juuri sitä! Ai siinäkin on kuparia, en muistanut. Katsoin siitä joskus jonkun youtubesuositteluvideon. Sopiko muuten sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sitä! Ai siinäkin on kuparia, en muistanut. Katsoin siitä joskus jonkun youtubesuositteluvideon. Sopiko muuten sinulle?
Sopiihan tuo muuten, mutta siinä mielessä turha 400 euron investointi, että tavallisen kuparikierukan olisin saanut terveyskeskuksesta ilmaiseksi (nimenomaan tätä kuukautisten venähtämistä yritin välttää ottamalla Gynefixin).
Onko se Gynefix muuten samanlainen kuin kuparikierrukka, mutta vaan eri mallinen?
No se gynefix on sellainen kupariketju, joka ommellaan toisesta päästä kohdun lihakseen kiinni. Tavallinen kuparikierukka on t-mallinen kiinteä keppi.
Toimintamekanismi on sekä gynefixissä että tavallisessa kuparikierukassa sama.
Kannattaisiko minun eka kokeilla laittaa terveyskeskuksessa ilmainen kuparikierrukka ja jos se aiheuttaa kipuja niin sitten vaihtaa Gynefixiin (koska se mukautuu paremmin kohdun liikkeisiin)?
Se on kierukka yhdellä ärrällä, hitto soikoon.
En asu Suomessa, mutta ainakin täällä päin tuota gynefixiä suositeltiin vain nuorille, synnyttämättömille naisille. Itse en siis sellaista saanut 26 vuoden kypsässä iässä.
No eipä se mitään, kuparikierukka laitettiin ja sopii hyvin. Ei ongelmia menkkojen kanssa ja mikä tärkeintä, ei mitään hormonihöyryjä :)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko minun eka kokeilla laittaa terveyskeskuksessa ilmainen kuparikierrukka ja jos se aiheuttaa kipuja niin sitten vaihtaa Gynefixiin (koska se mukautuu paremmin kohdun liikkeisiin)?
Suosittelisin sitä ilmaista perinteistä ensin.
Gynexin asettamisen jälkeen minulla oli 1,5 viikkoa kestänyt voimakas kipu, joka sen jälkeen hellitti hiljalleen seuraaviin kuukautisiin mennessä. Parit ensimmäiset kuukautiset jopa kolme kertaa aiempaa pidemmät, sitten kesto lyheni kaksinkertaiseksi entiseen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Itse suosittelisin sitä ilmaista ensin. Lisäksi jotta Gynefix voidaan edes asentaa, tulee kohtu ensin ultrata. Kaikille sitä ei voida edes asentaa (koska Gynefix on kooltaan niin pieni), jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi jäävät isommat kierukkatyypit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse suosittelisin sitä ilmaista ensin. Lisäksi jotta Gynefix voidaan edes asentaa, tulee kohtu ensin ultrata. Kaikille sitä ei voida edes asentaa (koska Gynefix on kooltaan niin pieni), jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi jäävät isommat kierukkatyypit.
Gynefixiä on kahta eri kokoa, se isompi sopii kyllä ihan hyvin synnyttäneille. Itsekin olen synnyttänyt. Ongelman aiheuttaa yleensä kohdun limakalvon liika ohuus, ei kohdun koko.
Kuparikierukka.
Paras ehkäisykeino ikinä, voin 10 vuoden kokemuksella ja muita vaihtoehtoja kokeilleena suositella!