Löytyykö yhtään yhtä tyhmää av:lta kuin minä. Mies51v. Pari oli kyllä huolimattomuutta 12/20
20 kysymyksen testi paljastaa, taipuuko suomen kieli sinulta kuin puoluejohtajat hallitusneuvotteluissa vai osoittautuvatko kielikysymykset kohdallasi lähes mahdottomiksi ratkaista.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/osaatko-…
mies51v
Kommentit (12)
Mua ei kiinnosta suomen kieli yhtään! Ei toi kerro mitään älystä mut en oo ikinä osannu matikkaa ja ei se kerro.
Minun mielestä tuossa kyllä joku mättää tai omista kouluvuosiista on kielioppi muuttunut
mies51v
sen verran helppoja että taisi tulla 15. pääasiassa kirjoittelen tänne, niin kovin palja tuon vaikeampia tehtäviä en kykenisi tekemään.
14/20. Epääminen oli isoin yllätys. Itsekin virkamiehenä epään anomuksia.
Kaikki oikein.
Testin tekijät oli parissa kohdassa väärässä. Esim. vuori = vuoren
Ikuisesti
Sinccis
Ruudulle syötetään kiekko ;)
Ei Ruutulle, se on väärin.
Sinccis
Ei tää keskustelu lakkaa koskaan. Mä katson, että _mun_ taivutusmuodot on oikein.
Muuttakaa vuorille, jos ei kelpaa ;)
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Kaikki oikein.
Testin tekijät oli parissa kohdassa väärässä. Esim. vuori = vuoren
Ikuisesti
Sinccis
Nii.. takissa on vuori joten se on vuorattu.
Tämä oli sitten ilmeisesti väärin.
"Tuloksesi: 20 / 20
Upea suoritus!
Testi ei ollut ihan helppo, mutta pärjäsit hienosti. Onnittelut!"
Pienemmän tuloksen saaneita väheksymättä, kyllä mua hieman hävettäisi, jos en olisi täysiä pisteitä tuosta saanut.
Btw, Sinccis on väitteineen väärässä, testi oikeassa.
18/20. Toisen tajusin virheeksi heti täpättyäni, mutta yksi jäi ihmetyttämään. Olen kirjoittanut 30 vuotta sitten pinnaa vaille laudaatturin äidinkielestä, mutta kielioppi on unohtunut. Siksi joudun nykyisin usein tarkistamaan oikean kirjoitusasun netistä. Etenkin yhdyssanojen kirjoitus on hakusessaan.
10/20 tosin ei ole äidinkieli eikä muutenkaan hirveän tuttu näin kaupassa käynnin ulkopuolella.