Muita jotka vihaa mökkien ulkovessoja?
Jännitti niin paljon mennä enon mökille, että oli huono olo koko päivän. Olin helpottunut, kun huomasin, että siellä onkin sisävessa. Inhottaa etenkin tyhjennettävät käymälät, joissa koko ajan näkee virtsassa lilluvat vessapaperit!
Jotkut tykkää olla viikonkin mökillä, ite en kuin korkeintaan pari yötä, oli ulkovessaa tai ei. Jo pelkästään pesutilat hankalammat, koska ei juoksevaa vettä.
Kommentit (117)
Meidän kaikilla mökeillä on toimivat ulkohuussit. Niissä ei ole mitään lilluvaa, vaikka ovat tyhjennettäviä.
Niidn ainoa ongelma on siinä, että kun ylllä tulee vessahätä, ei vessa ole makkarin vieressä, vaan on käveltävä muutama askel kauemmas ulkohuussille.
Sama täällä. Olen muuten luontoihminen, mutta kammoan huusseja. Aina joku hämähäkki tippuu niskaan ja joku tarantella tarttuu perskarvoihin kiinni.
Tavallisessa vessassa nimenomaan näkee ne vedessä lilluvat pissat ja kakat, yäk. Kompostivessassa ei. Sinne putoavat alas näkymättömiin ja kuiviketta perään.
Pesuhommista vaikein mökillä on pepun pesu. Käytän aina ison hädän jälkeen käsisuihkua, on vaikeaa selvitä kosteuspyyhkeillä.
Minä!
Hyi haisevia mätiä hökkeleitä vailla käsienpesumahdollisuutta.
Ja onhan näitä ollu kun kyyt menee sinne lämpimään sontaläjään lämmittelemään. Kyki siinä sitte.
Tuttavillasi on outoja puucee ratkaisuja. En tuollaisissa lilluvissa paikoissa ole koskaan käynyt.
En tiedä. Itse vihaan kesämökkejä muutenkin. olen onnellinen pienessä kerrostaloyksiössäni. Kyllä, vaikka täällä on tuskaisen kuumaa kesäisin.
Ulkohuussit on parempia, inhoan loiskumista. Toivottavasti vesivessoista luovutaan joskus kaupungeissakin.
Perinteinen paskahuussi kuuluu kyllä perinteisesti ihan normaaliin mökin varustukseen.
(Perinteitähän te mökinomistajat siellä mökeillänne haluatte vaalia,ja luonnonläheisyyttä, eikö vain ?)
Inhoan yli kaiken. En koskaan mene mökille jossa ulkovessa. Hyttysiä, kylmiä, kosteita. Haisee metrien päähän. Ei voi pestä käsiä missään. Vessapaperi nihkeää mössöä.
IBS-potilaana aika kammotus huonojen pesumahdollisuuksien takia, varsinkin aikoina kun vessassa käydään 5-10 kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan yli kaiken. En koskaan mene mökille jossa ulkovessa. Hyttysiä, kylmiä, kosteita. Haisee metrien päähän. Ei voi pestä käsiä missään. Vessapaperi nihkeää mössöä.
Tuollaiset on huoltamattomia. Kuiviketta hyvin ja erottelu.
Inhoan!! Appivanhempien mökillä ei ole kuin vanha, laho puucee joka on vielä vinossa. Olen tehnyt selväksi etten lähde sinne.
Minulle on jäänyt trauma kun olimme mökillä saaristossa ja olin viattomasti menossa asioilleni, istahdin alas ja haahka olikin päättänyt väsätä pesänsä "pönttöön" ja hermostui häiriköinnistäni.
Koprofiilina rakastan ulkohuusseja
En inhoa tavallisia ulkohuusseja (omalla mökilläkin on kompostikäymälä), mutta bajamajoja vältän viimeiseen asti.
Eiköhän niitä suurin osa ihmisistä inhoa, jos on sisävessoihin tottunut.
Appiukon mökillä on 70-luvulla rakennettu ulkohuussi tontin pimeimmässä nurkassa, johon joutuu kävelemään pilkkopimeässä koko tontin läpi. Lisäksi siellä huussissakaan ei ole valoja, ja pytylle joutuu kiipeämään rappuset. Seiniä tai kattoja ei ole eristetty, ja siellä on katonraja täynnä hylättyjä ampiaispesiä.
Olen kerran lapsena erehtynyt menemään pimeään ulkohuussiin, jossa oli ampiaspesä - sisäpuolella ovenkahvassa. Joten appiukon mökin ulkohuussi on omiaan nostamaan traumat pintaan. Ei olisi eka kerta, kun joutuisin päivystykseen ampiaisen pistojen takia.
Hyvin tehty ja toimiva ulkohuussi on ihan ok ja paljon ekologisempi kuin vesivessa. Kompostoituu ja huussissa ja sitten kompostissa. Lopputuloksena täyttömaata.
Ei tarvita hirveää määrää juomavettä ja jätevesien puhdistusta.
En minä niitä vessoja vihaa vaan siellä lymyäviä hämähäkkejä 🕷