Ero ja irtaimiston jakaminen
Erottiin ja minä jäin entiseen kotiin ja ostin miehen ulos. Ilmoitin, että hän saa ottaa henkilökohtaisten tavaroidensa lisäksi ihan mitä haluaa. Ne mitä ei halua jää mulle, mutta en maksa mitään. Mies ei halua mitään, vaan haluaa että maksan hänelle huonekaluista puolet. 15 vuotta vanhat kalusteet, en maksa mitään. Mies voi vaihtoehtoisesti myydä ne ja rahat puoliksi. Ei kelpaa sekään.
Olenko kohtuuton? Miten teillä tehtiin?
Kommentit (6)
Mies muutti yksiöön ja vei sängyn mukanaan.
Mä ostin uuden ja asun isossa, omassa ok-talossa.
Noin juuri kuin ehdotit....olin viikon poissa ja exä sai viedä mitä haluaa. No osan vei, mutta jäi mullekin jotain.
Maksat hänelle puolet siitä summasta, millä hän voi hankkia uuteen asuntoonsa vastaavat kohtuullisen hintaiset huonekalut. Jos hän haluaa paremmat, niin oma osuutensa on isompi. Ei kai tuo nyt korkeampaa matematiikkaa ole? Huonekalujen käyttöarvo valmiina sinun asunnossasi on ihan eri, kuin niiden myyntiarvo ja mies tarvitsee joka tapauksessa huonekalut.
Vierailija kirjoitti:
Maksat hänelle puolet siitä summasta, millä hän voi hankkia uuteen asuntoonsa vastaavat kohtuullisen hintaiset huonekalut. Jos hän haluaa paremmat, niin oma osuutensa on isompi. Ei kai tuo nyt korkeampaa matematiikkaa ole? Huonekalujen käyttöarvo valmiina sinun asunnossasi on ihan eri, kuin niiden myyntiarvo ja mies tarvitsee joka tapauksessa huonekalut.
Höpöhöpö, ei huonekaluja arvosteta käyttöarvon vaan käyvän hinnan mukaan.
Huonekalujen arvo on muutaman euron jollei ne ole Artekia tai vastaavaa. Anna miehelle kymppi ja sano, että siinä on puolet myyntivoitosta. Mies on itse alentanut huonekalujen arvoa käyttämällä niitä.