Kaupassa eilen:
Mun on ihan pakko jakaa tämä vuorokeskustelu minkä kävin kahden keski-ikäisen asiakkaan kanssa..
- missä teillä on se NORMAALI Oltermanni? (katselee oltermanneja)
- tästä löytyy;sekä perinteinen että 17%:nen.
- EI, tarkoitin sitä N O R M A A L I A ! (puhuu hitaasti että ymmärtäisin)
- tämä on kyllä niin perus-Oltermanni kuin olla ja voi. Siis se alkuperäinen. Ulkonäkö on vuosien saatossa muuttunut mutta tuote on sama; alkuperäinen Oltermanni!
- ei, et nyt ymmärrä! Tässähän lukee laktoositon. Ennen ei lukenut.
- teksti on ilmestynyt viime aikoina pakkauksiin, mutta laktoositon se on ollut aina
- mutta 12-v tyttäremme ei tykkää laktoosittomista tuotteista!! Ja hän on kyllä syönyt Oltermannia ennen.
- Oltermanni on ollut ihan aina laktoositon, samoin kuin esim emmentalit!
- Raimo, mitä me nyt tehdään?
- No, puretaan se Oltsu pakkauksesta pois eikä näytetä sitä " laktoositon" -tekstiä tytölle. Laitetaan juusto vaan kuvun alle.
- Joo, niin tehdään. Muuten se lopettaa juuston syönnin kokonaan!!
Kommentit (23)
Hyla maitohan on hirveää. Sellaista makeaa ja piimä samoin.
Vierailija:
leipäjuustoa ja huomasin vasta kassalla, että siinä luki laktoositon. En enää kehdannu palauttaa sitä takasin, kun olin jo maksamassa. Minusta se maistui pahemmalta, kuin " tavallinen" leipäjuusto, mutta nähtävästi vika oli sittenkin pääni sisällä, jos kerran juusto on ollu aiemminkin laktoositonta, vasta nyt ilmestyny se teksti.
ostin kerran myös vahingossa ja luulenpa että paha maku johtu siitä että laktoositon ja " tavallinen" leipä juusto ON eri makuisia,ainakin oli minusta ja kun on tottunut tavalliseen maistui toinen " väärältä" suussa :)
ilmeisesti koskaan tehnyt isolle joukolle ruokaa missään.. Itselläni ei ole mitään allergioita, joten en ole perehtynyt näihin. Isolle joukolle ruokaa tehdessä joukossa on lukemattomia allergikkoja, joten helpottaa huomattavasti hommaa, kun tekstit ovat pakkauksissa isolla..
Vierailija:
ihmisten pilkkaamista, luulisi jokaisen maitovammaisen tietävän, että kovat kypsytetyt juustot ovat laktoosittomia.
tollasessa asiassa vaan haluaa olla välttämättä allergikko niin ei se nyt ainakaan rationaalisesti ajattele. Toivottavasti osataan kasvattaa poikamme eritavalla ettei nyt aivan ärsyttävän hölmöksi heittäydy " huvikseen" .
ei meillä ainakaan lapset määrää mitä ruokaa ostan ja vielä tuossa määrin juustosta tulee tollanen päänsärky. joku lellipentu kyseessä.
Opettakaa nyt niille kullannupuillenne, että ruoka on ruokaa, kaikkea syödään (ainakin maistetaan) merkistä riippumatta. Sehän on ihan perusjuttuja kasvatuksessa. Mahtaa tääkin ko 12-vuotias tuntea olonsa turvattomaksi, jos ei minkäänlaisia rajoja konstailulle ole vedetty.
itse kävin puhelinmyyjäaikoinani seuraavanlaisen keskustelun vanhemman naishenkilön kanssa:
esittelin itseni ja kerroin asiani ja mummo aloitti aivan sydäntäraastavan, rumasti sanottuva ruikutuksen
-voi voi voi kun näitä puheluita tulee joka päivä! te soitatte minulle joka päivä! voi voi voi kun minä haluaisin sen numeroni teiltä pois, minä en jaksaisi näitä puheluita joka päivä, voi voi voi...
-rouva hyvä, onpa kurja kuulla että olette ihan kyllästynyt, eihän me toki ilkeyttämme haluta ihmisiä häiritä! mitäpä jos minä annan teille puhelinnumeron jonne voitte tehdä suoramarkkinointikiellon?
-niin, en minä sitten tiedä, mutta jotain pitäisi tehdä että nämä puhelut loppuisivat!
-ymmärrän, mutta nyt on niin että se kielto teidän täytyy tehdä henkilökohtaisesti, että sen verran vaivaa joutuisitte näkemään, mutta se kyllä sitten tepsii ja pääsette näistä puheluista.
-voi voi, en minä nyt tiedä mistään kielloista, mutta kyllä jotain pitäisi tehdä, nämä puhelut täytyy saada loppumaan..
-voi valitettavasti minä en nyt osaa neuvoa muuta, se on se suoramarkkinointikielto nyt ainoa keino, millä pääsette eroon puhelinmyyjistä.
-niin, en minä osaa tuohon sanoa mitään, mutta kyllä näiden puhelujen pitäisi loppua..
jne. lopulta vain pahoittelin aiheuttamaani häiriötä ja lopetin puhelun.
Vierailija:
itse kävin puhelinmyyjäaikoinani seuraavanlaisen keskustelun vanhemman naishenkilön kanssa:
esittelin itseni ja kerroin asiani ja mummo aloitti aivan sydäntäraastavan, rumasti sanottuva ruikutuksen
-voi voi voi kun näitä puheluita tulee joka päivä! te soitatte minulle joka päivä! voi voi voi kun minä haluaisin sen numeroni teiltä pois, minä en jaksaisi näitä puheluita joka päivä, voi voi voi...
-rouva hyvä, onpa kurja kuulla että olette ihan kyllästynyt, eihän me toki ilkeyttämme haluta ihmisiä häiritä! mitäpä jos minä annan teille puhelinnumeron jonne voitte tehdä suoramarkkinointikiellon?
-niin, en minä sitten tiedä, mutta jotain pitäisi tehdä että nämä puhelut loppuisivat!
-ymmärrän, mutta nyt on niin että se kielto teidän täytyy tehdä henkilökohtaisesti, että sen verran vaivaa joutuisitte näkemään, mutta se kyllä sitten tepsii ja pääsette näistä puheluista.
-voi voi, en minä nyt tiedä mistään kielloista, mutta kyllä jotain pitäisi tehdä, nämä puhelut täytyy saada loppumaan..
-voi valitettavasti minä en nyt osaa neuvoa muuta, se on se suoramarkkinointikielto nyt ainoa keino, millä pääsette eroon puhelinmyyjistä.
-niin, en minä osaa tuohon sanoa mitään, mutta kyllä näiden puhelujen pitäisi loppua..jne. lopulta vain pahoittelin aiheuttamaani häiriötä ja lopetin puhelun.
En itse ole puhelinmyyjä mutta monet asiakkaat ruikuttaavat ja kierivät itsesäälissä ja sitten kun ehdottaa ihan oikeata ratkaisua ongelmaan niin tulee tuo vastaus " en tiedä, mutta jotakin pitäisi tehdä...voi voi" . Näitä on tullut kuultua NIIIIIN paljon, että kovin montaa kertaa en jaksa sitä ratkaisua asiakkaille tyrkyttää vaan jätän sen asiakkaan voivottelemaan yksinään...
pitää moisia. Kyllä siinä jäi suu auki vähäksi aikaa. Ja nämä olivat ihan aikuisia ihmisiä.
ihmisten pilkkaamista, luulisi jokaisen maitovammaisen tietävän, että kovat kypsytetyt juustot ovat laktoosittomia.
Täh??? Täysin laktoosittomia tuotteita on kaupat vääränään? Hedelmät, vihannekset, useimmat leivät... myös esim emmentalit on ihan luontaisesti laktoosittomia. nyt kun se sana vaan on KIRJOITETTU siihen emmentalin kylkeen niin johan muuttui pahaksi.. ihan sama gluteenittomien tuotteiden kanssa. Moni, moni tuote on ihan luontaisesti gluteeniton, mutta annas olla jos sana " gluteeniton" niin johan jäisi ostamatta :-OOOOO
Olen käynyt tämmöisiä keskusteluja:
- onko teillä ruokakermaa mikä ei ole hylaa?
- no vaikka tämä Pirkka, mutta se on kyllä vähälaktoosista eli sama asia.
- ei sen väliä, kunhan ei lue HYLA (=Valion oma tuotemerkki!!). KAIKKI " HYLA" ON PAHAA!!!!!
ja jäätelöt ihan samoilta kuin laktoosia sisältävätkin.
Vierailija:
Mun on ihan pakko jakaa tämä vuorokeskustelu minkä kävin kahden keski-ikäisen asiakkaan kanssa..- missä teillä on se NORMAALI Oltermanni? (katselee oltermanneja)
- tästä löytyy;sekä perinteinen että 17%:nen.
- EI, tarkoitin sitä N O R M A A L I A ! (puhuu hitaasti että ymmärtäisin)
- tämä on kyllä niin perus-Oltermanni kuin olla ja voi. Siis se alkuperäinen. Ulkonäkö on vuosien saatossa muuttunut mutta tuote on sama; alkuperäinen Oltermanni!
- ei, et nyt ymmärrä! Tässähän lukee laktoositon. Ennen ei lukenut.
- teksti on ilmestynyt viime aikoina pakkauksiin, mutta laktoositon se on ollut aina
- mutta 12-v tyttäremme ei tykkää laktoosittomista tuotteista!! Ja hän on kyllä syönyt Oltermannia ennen.
- Oltermanni on ollut ihan aina laktoositon, samoin kuin esim emmentalit!
- Raimo, mitä me nyt tehdään?
- No, puretaan se Oltsu pakkauksesta pois eikä näytetä sitä " laktoositon" -tekstiä tytölle. Laitetaan juusto vaan kuvun alle.
- Joo, niin tehdään. Muuten se lopettaa juuston syönnin kokonaan!!
tuotteet laktoosittomiksi.
Maito on hyvää samoin kun muutkin maitotuotteet.
Ne jotka pitävät ja joiden suolisto kestää hyvin laktoosia ovat tutkimuksenkin mukaan mutantteja :P
Sitten kun hieho poiki ja sitä alettiin lypsää, niin lapset ei halunneet juoda sen maitoa. Äiti kaatoi maidon kaupanpurkkiin ja lapset joivat tyytyväisenä. Onneksi eivät osanneet tarkistaa purkita parasta ennen päiväystä.
Pahaa, pahaa ja pahaa, hyi, yök, en syö. Kuulkaas nyt silkkiperseet, kaikki mikä pysyy sisällä on riittävän hyvää! Pahaa on minun suussani ollut vain joku pilantunut ruoka. Miten joku nirppanokka jaksaakin herkillä pikku makunystyröillään vertailla jotain vitun juustoja ja nimittää pahaksi jotain joka eroaa totutusta??? Että voikin tavallinen syöminen olla vaikeaa jos siitä ongelman itselleen tekee. Mahtaa olla ulkomailla käydessä vaikeaa kun joutuu varmasti kaikkea outoa ja " pahaa" syömään. Vai otatteko omat eväät mukaan? Oi ja voi.