Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä nyt ihan oikein?

Tuohtunut
13.06.2019 |

Lapsen (3v) oli tarkoitus mennä isälleen viikonlopuksi. Nyt lapsen isä ilmoitti, ettei otakaan lasta viikonlopuksi, koska on itse flunssassa.

Jos minä sairastun niin ihan yksin on lapsi silloin hoidettava.

Seuraavan kerran näkevät kahden viikon kuluttua. Olin odottanut vapaata viikonloppua ja ajatus siitä auttanut minua jaksamaan, sairastan masennusta.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan siirretty isäviikonloppua jos on omalla vuorollaan sairastanut. Lapsi on sitten ollut 2 vkonloppua peräkkäin isän luona. Ja jos olen itse ollut todella kipeä, niin lapsi on ollut isällään ja olen saanut rauhassa sairastaa vkonlopun.

Vierailija
2/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään lasta viedä paikkaan, jossa joku on sairaana. Ja mikä olikaan tapaamisten tarkoitus? Lapsen etu vain sinun vapaasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tahdo jaksaa lastasi tee lastensuojeluilmoitus tai muuttakaan lapsen asumista.

Mitä enemmän on sitä "valtaa" sitä enemmän on myös vastuuta ja velvollisuuksia.

Vierailija
4/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään lasta viedä paikkaan, jossa joku on sairaana. Ja mikä olikaan tapaamisten tarkoitus? Lapsen etu vain sinun vapaasi?

Tullaanko lapsi sitten hakemaan luotani johonkin hoitoon, jos itse sairastun? Ei.

Jaksava vanhempi on lapsen etu.

- ap

Vierailija
5/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai isä sitten vuorostaan ottaa lapsen, kun äiti on sairaana? Mikään pieni flunssa ei ole este tapaamiselle. Ethän sinä töistäkään voi olla pois pelkän flunssan takia. Isä voi sitten ottaa seuraavina kahtena viikonloppuna peräkkäin, jos on nyt muka liian kipeä.

Vierailija
6/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan siirretty isäviikonloppua jos on omalla vuorollaan sairastanut. Lapsi on sitten ollut 2 vkonloppua peräkkäin isän luona. Ja jos olen itse ollut todella kipeä, niin lapsi on ollut isällään ja olen saanut rauhassa sairastaa vkonlopun.

Tässä tuli se esille miksi nyt ei kaikki mene ihan oikein. Tapaamisia ei tulisi perua vaan siirtää esim. tässä tapauksessa ensi viikonloppuun, että lapsi tosiaan on isällään seuraavaksi kaksi viikonloppua peräkkäin.

Ap. Miksi noin harvat tapaamiset? Voisiko niitä laajentaa?

Vierailija
7/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te hankitte lapsia, kun ette halua ettekä osaa pitää niistä huolta. Ai että kun pistää vihaksi. Saunan taakse pitäisi viedä tuollaiset tai vähintään sterilisaatioon.

Vierailija
8/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesflunssa..ai jai, kun mä olen niiiiiiiiiiiin kipeä..

Vierailija
9/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai isä sitten vuorostaan ottaa lapsen, kun äiti on sairaana? Mikään pieni flunssa ei ole este tapaamiselle. Ethän sinä töistäkään voi olla pois pelkän flunssan takia. Isä voi sitten ottaa seuraavina kahtena viikonloppuna peräkkäin, jos on nyt muka liian kipeä.

Ja sitten ensi viikolla ap valittaa, kun joutuu olemaan sairaan lapsen kanssa kotona kun päiväkoti ei huoli hoitoon?

Vierailija
10/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tahdo jaksaa lastasi tee lastensuojeluilmoitus tai muuttakaan lapsen asumista.

Lapsen isä ei lastaan halua luokseen asumaan. Miksi lapsen isä saa olla lapselleen isä, silloin kun hänelle sattuu sopimaan?

Minä en ole itselleni tätä tilannetta halunnut, että minun tulee yksin kantaa vastuu lapsesta.

Vierailija
11/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin isä on ottanut, jos äiti sairaana. Ja tapaamisia on siirretty seuraavaan viikonloppuun. Jos ap on tyytymätön omaan tilanteeseen pitäsikö hän puhua lastensa isälle?

Vierailija
12/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen isä ei lastaan halua luokseen asumaan. Miksi lapsen isä saa olla lapselleen isä, silloin kun hänelle sattuu sopimaan?

Minä en ole itselleni tätä tilannetta halunnut, että minun tulee yksin kantaa vastuu lapsesta.

Sinä olet tehnyt henkilökohtaisen arvovalinnan tehdessäsi lapsen ja on ihan yleisessä tiedossa ollut kautta aikojen että lapsesta saattaa joutua vastuuseen yksinkin. Ja äitiys on sen verran erikoisominaisuus, että naiset joutuu tekemään elämässään toisenlaisia valintoja kuin miehet. 

Vierailija
13/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla mitään masennusta ole. Et vain haluaisi hoitaa lastasi. Taitaa irtosuhteet ja alkoholi kiinnostaa enemmän.

Vierailija
14/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tuli se esille miksi nyt ei kaikki mene ihan oikein. Tapaamisia ei tulisi perua vaan siirtää esim. tässä tapauksessa ensi viikonloppuun, että lapsi tosiaan on isällään seuraavaksi kaksi viikonloppua peräkkäin.

Lapsen isä vuorotyössä, vapaat menee miten sattuu. Ja nyt välistä jäävää tapaamista ei korvata toisella viikonlopulla tms.

Lapsen isä ei kuulemma jaksa hoitaa lasta vapaapäivinään. Ottaa lapsen hoitoon, kun hänestä siltä tuntuu.

- ap

Vierailija
15/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi ottaa lapsen äidin ollessa sairaana ja kahtena viikonloppuna peräkkäin. Tavattoman monessa perheessä ottaakin.

Vierailija
16/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen isä vuorotyössä, vapaat menee miten sattuu. Ja nyt välistä jäävää tapaamista ei korvata toisella viikonlopulla tms.

Lapsen isä ei kuulemma jaksa hoitaa lasta vapaapäivinään. Ottaa lapsen hoitoon, kun hänestä siltä tuntuu.

- ap

Ok.

Vierailija
17/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesflunssa on oikea asia. Entisaikoina miehillä oli tarve olla fyysisten töiden takia kunnossa, joten sairastuessa keho tekee kaikkensa parantuakseen mahdollisimman nopeasti (=miehet on oikeasti vuoteenomana). Naisilla taas flunssa on heikompi, koska siinä sivussa on tarkoitus hoitaa koti ja perhe, ja siksi flunssa on pidempi.

Vierailija
18/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Ei sinulla mitään masennusta ole. Et vain haluaisi hoitaa lastasi. Taitaa irtosuhteet ja alkoholi kiinnostaa enemmän.

Kyllä minulla vaan on.

Lapsi on erityislapsi, joten lapsen hoitaminen vielä kuormittavampaa.

En harrasta irtosuhteita, enkä käytä alkoholia.

-ap

Vierailija
19/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä ei ole ennustettavuutta ja lapsesta saattaa joutua vastuuseen yksinkin.

On juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman AINOA velvollisuus on maksaa elatusta. 

Vierailija
20/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Sinä olet valinnut vanhenmuuden ja nyt erossa lähivanhemmuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän