Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyylineuvoja: Käytetäänkö nykyään juhlissa juhlamekon kanssa huiveja?

Vierailija
13.06.2019 |

Viikonlopulla on tiedossa juhlat, joissa on ihan tietynlainen pukeutumiskoodi (tumma puku, mutta lisäksi pitää naisillakin olla musta mekko, ei avonainen, pitkät hihat).

Tähän sopiva mekko on olemassa. Mutta haluaisin kiertää tuota mustuutta jollain värillä ja ajattlin, että tähän sopisi hyvä huivi. Jos se roikkuisi olalta etupuolelle ja takapuolelle, se myös toisi asuun vähän pystylinjaa (olen sen verran isoa kokoa, että ylimääräinen pystylinja ei tee ollenkaan pahaa) ja toimisi katseenkiinnittäjänä myös takaapäin (eli veisi katseen pois esim . Ja minulla olikin tähän erittäin hyvin sopiva silkkihuivi, mitta kun kokeilin sitä, se ei materiaalinsa takia käykään yhteen kaavailemani mekon kanssa.

Joten edessä olisi uuden huivin osto. Ja sitten aloin miettiä, että näitä näkee nykyään aika vähän. Käytetäänkö niitä edes enää? En nyt tarkoita sillain alleja peittämässä (mekossa on hihat) vaan koristeena? Vai pitäiskö ajatella jotain muuta keinoa tuon väriläiskän hankkimiseen...

Mielipiteitä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä huivi on elegantin leningin kanssa huomattavasti tyylikkäämpi kuin esim. jakku (joka yleensä ei sovi väriltään, laitettu päälle koska muutakaan ei ollut) tai neulebolero joka on todella arkinen eikä sovi juhliin oikeasti.

Mutta sinuna en lähtisi rikkomaan juhlaan annettua värikoodia. Jos sellainen on annettu, on sen noudattamatta jättäminen selvä mielenilmaus juhlien järjestäjälle. Ja sen huomaa muutkin.

Ääripäänä voin kertoa että itse olin viime kesänä häissä jossa yksi mies oli virttyneessä t-paidassa ja urheilushortseissa. Aivan helve*in tökeröä.

Vierailija
2/7 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielipiteestä!

Juu, huivin vaihtoehtona ei tässä tilanteessa ole jakku tai bolero, vaan esim kukkakimppu tai muu pienempi koriste. Mekossa on tosiaan hihat, joten käsivarret ovat jo piilossa.

Olen ollut tämän kaltaisissa juhlissa ja jonkun verran värikoodia voi rikkoa. Sitä kun ei ole asettanut juhlan järjestäjä, eikä juhlakalu, vaan ”traditio”. Jotkut käyvät näissä jopa kuviollisissa vaatteissa ja joskus aikaisemmin olen itsekin tehnyt niin, mutta nyt olen asemassa, jossa se ei oikein käy. Kysymys tiivistyykin sitten siihen, että kumpi on tärkeämpää, perinteen noudattaminen vai minun tarpeeni vetää huomio pois takapuolestani.

Tuli tosin juuri mieleen, että saattaisin onnistua jälkimmäisessä myös mustalla huivilla. Jolla tosin ei sitten enää myöhemmin ole mitään käyttöä missään, koska kuka hullu nyt käyttää mustaa huivia muuten, mutta tämän tilanteen se nyt ratkaisisi.

Onko lisää mielipiteitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi musta huivi on en tosiaan ole kertaakaan käyttänyt.

Vierailija
4/7 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä mahdollisesti akateeminen juhla, väitöskaronkka, promootio tms? Harvassa tilaisuudessa on muuten noin perinteisiä ja tietyllä tapaa omintakeisesti tulkittuja pukukoodeja.

No kuitenkin, mielestäni voi ihan hyvin laittaa. Jos löytyisi joku värikäs-mutta-ei-kuitenkaan-niin-värikäs huivi niin vielä parempi. Asun kokonaisuus ratkaisee, eli jos se on musta, pitkähihainen jne eli että pukukoodin "ydin" täyttyy niin ihan hyvin voit lisätä pientä eloa asuusi.

Vierailija
5/7 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No väitöskaronkkapa hyvinkin.

Mut siis onko ne huivit ihan out? Toisaalta oon muutenkin niin tantta tyyliltäni, ettei sen ehkä ole väliä. Amerikkalaiset sanois että matronly...

Vierailija
6/7 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laittaa huivin, kunhan sekin on hillitty sekä värien että kuosin suhteen.

Vierailija
7/7 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole out. Just oli lehdessä kuvia jostain ruotsalaisten pippaloista ja kuningatar Silvialla oli iso huivi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan