LASUKIUSAAJAT
Perheelläni kävi vähän erikoisempi tilanne kun vieras nainen tuli meitä vastaan pihallamme. Kaksi taaperoamme tulivat iloisena häntä tervehtimään. Seuraavana päivänä sossutäti soitti että meistä tehty lastensuojeluilmoitus koska lapsemme ovat liian sosiaalisia (?!). Oli sossutädin mukaan outo syy mutta piti soittaa koska ilmoituksen tekijä oli ilmoittanut olevansa viranomainen jolloin automaattisesti kiireellisempi tapaus. Kysyin ilmoittajan nimeä joka kuulemma Asalot. Katsoin väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta niin sen nimistä ei ole ainokaistakaan koko Suomessa. Sossutäti naureskellen sanoi että tästä ei seuraamuksia tule mutta kyllähän siitä tietty jää merkintä koneeseen että lasuilmoitus tehty lapsistamme. Mikä ihmisiä risoo että tekee feikkinimillä aiheettomia lastensuojeluilmoituksia? Tuskin se nainen edes oikea viranomainen ollut, sen verran outo tapaus. Onko teistä tai tuttavistanne tehty aiheettomia lasuilmoituksia ja jos niin millaisia ja miksi? Onko aiheeton ilmoitus vaikuttanut elämäänne? Itselläni lisääntynyt varauksellisuus vieraita kohtaan
-ap
Kommentit (13)
Valikoimaton sosiaalisuus on merkki siitä että lapsella on häiriintynyt kiintymyssuhde. Tällaista se sillä haki.
Ota selvää sen naisen oikeasta nimestä, ja tee ilmoitus poliisille, että esiintyy viranomaisena ja väärällä nimellä. Ties mitä löytyy taustalta.
On tehty. Aiheettomuudesta huolimatta osa miehen puolen suvusta hylkäsi perheemme. Eli maine meni, syyttä.
Kyseessä siis teille täysin vieras ihminen, ei esim. naapuri? Ette ilmeisesti esittäytyneet, kun et itse tiennyt naisen nimeä. Mistäköhän tämä henkilö on saanut lastesi tiedot, ei lasua voi kirjata jos ei ole tiedossa lasten/perheen nimiä?
tai montako kertaa oikeassa tapauksessa jonkun kakara on sen verran huudellut muista häiritöjä? (että siihen puuttuessa kakaran isä sitten odottelee pahoinpitelystä ja hengen uhkaamisesta paljonkin ongelmia itselleen ja perheelleen).
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä siis teille täysin vieras ihminen, ei esim. naapuri? Ette ilmeisesti esittäytyneet, kun et itse tiennyt naisen nimeä. Mistäköhän tämä henkilö on saanut lastesi tiedot, ei lasua voi kirjata jos ei ole tiedossa lasten/perheen nimiä?
Rivarialueella käveli pihan ohi ja näki meidät kodin edustalla. Ottanut varmaan osoitteen ylös ja postiluukusta nähnyt sukunimen ja selvitellyt siitä loput perheen tiedoista. En tosiaan tiedä ja sitä kanssa miettinyt. Ja nainen täysin tuntematon entuudestaan. Lapsemme tervehtivät häntä iloisena pihamaalla minun ja lasten isän ollessa vieressä. Mutta tervehtimisen jälkeen lapset jatkoivat omia leikkejään eivätkä enempää hänen seurassaan olleet, mekin jatkoimme pihalla miehen kanssa kukkaistutuksia emmekä jääneet naisen kanssa rupattelemaan. Mitä lie teki rivarialueella sitä en tiedä, katsoi vaan lapsiamme tympeällä ilmeellä vaikuttaen vähän lapsivihaajalta
-ap
Vierailija kirjoitti:
Lyö sitä akkaa lättyyn seuraavan kerran, kun tulee pihamaalla pimeällä vastaan. Voit puolustautua, että kävelit pimeässä päin Aselottia. Eiköhän ymmärrä laittaa suunsa kiinni.
Siis kumpaa päin, oselottia vai kaskelottia? 🤔
Vierailija kirjoitti:
On tehty. Aiheettomuudesta huolimatta osa miehen puolen suvusta hylkäsi perheemme. Eli maine meni, syyttä.
Miehen puolen perhe voidaan hylätä ihan oma-aloitteisestikin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen puolen perhe voidaan hylätä ihan oma-aloitteisestikin
??
Mutta eihän tuo ole mikään syy sosiaalitoimella edes reagoida. Vähän sama kuin ilmoittaisi sosiaalitoimeen jonkun lapsen nauravan liikaa tai olleen liian totisen.
Lapsethan on usein estottomia, että voivat mennä esittelee lelujaankin vieraalle, joten ei ennenkuulumatonta tuollainen. Itse olen omille lapsilleni yrittänyt opettaa, että tervehtisivät ihmisiä kotipihassa ja rappukäytävässä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän tuo ole mikään syy sosiaalitoimella edes reagoida. Vähän sama kuin ilmoittaisi sosiaalitoimeen jonkun lapsen nauravan liikaa tai olleen liian totisen.
Lapsethan on usein estottomia, että voivat mennä esittelee lelujaankin vieraalle, joten ei ennenkuulumatonta tuollainen. Itse olen omille lapsilleni yrittänyt opettaa, että tervehtisivät ihmisiä kotipihassa ja rappukäytävässä.
Eikä se ole aina lapsista kiinni. Itse olen sellainen, että vieraat lapset hymyilee ja moikkailee mulle, juttelee kaikki asiansa. Sama toisten lemmikit, antavat heti mun silittää, niin että omistaja vieressä ihmettelee, että mitenkäs noin.
Sosionomiksi kouluttautunut kaveri kertonut että kaikkiin täysin tyhjänpäiväisiinkin soittoihin reagoitava ottamalla ilmoitettuun yhteyttä seitsemän vuorokauden sisällä ja nämä turhanpäiväisyydet lisänneet sosiaalityöntekijöiden työtaakkaa kun kaikesta vielä paperisavottaa vaikkei kotikäyntejä tehtäisi
Lyö sitä akkaa lättyyn seuraavan kerran, kun tulee pihamaalla pimeällä vastaan. Voit puolustautua, että kävelit pimeässä päin Aselottia. Eiköhän ymmärrä laittaa suunsa kiinni.