Piti viettää kiva loma mutta niin vaan sitä istutaan syömässä kahvia ja ei tehdä mitään
Ei muuta kun aamulla vaan herätään hiitaaasti ja sitten kun on päästy ovesta ulos niin ei olla yhtään mietitty mitä haluttaisiin tehdä. Jos joku keksii jonkun idean, niin joku matkaseurueesta sanoo jonkun olemattoman syyn miksi ei kelpaa, eikä voi joustaa milliäkään. Sitten mennään vaan jonnekin mahdollisimman halvalle kahville ja sitä ennen käytetään ikuisuus sen suunnitteluun, mistä löytäisi halvinta kahvia. Sitten jälkeenpäin joku valittaa kun matkalla menee niin paljon rahaa kahviin. No meneehän sitä kun mitään muuta ei voi tehdä. Joku museo tms nähtävyys niin ei, ei joku sanoo että kun se on niin kaukana. Ei voi mennä sinne kun on liian pitkä matka. Ravintolaan? Ei, väärän kokoiset annokset ja väärät menut kaikkialla. Niitä menujakin töllätään läpi järkyttävän pitkään, kun voisi ihmiset jumalauta nyt vaan lomalla MENNÄ syömään. _MENNÄ_, eikä käyttää tuntia sitten että yritetään löytää absoluuttisesti paras ja virheetön ravintola. Varsinkin kun ei sinne syömään koskaan mennä. Jokainen ostaa sitten jostain marketista jotain ja lämmittää mikrossa. Hauskaa lomaa! Minä haluaisin mennä kohteissa ihan vaikka yksinkin mutta kun ehdotan siitä niin eihän se nyt käy kun on yhdessä lähdetty lomalle! Pää räjähtää.
Kommentit (12)
Herran jestas. Taitaa tulla vatsanpuruja kun kahvia kerran syöt. No ainakin suolisto puhdistuu jos vanhan kansan neuvoihin on luottamista. kahvinpuruja kun käytetään viemärinpuhdistuskeinona.
Tämän takia matkustan mieluiten yksin. Saa tehdä juuri sitä, juuri silloin kuin itse haluaa.
Miksi tuollaisella porukalla on ylipäätään lähdetty lomalle? Mutta juuri noi, kuten ylempänä todettiin, että eihän kaikkea ole pakko tehdä koko porukan voimin. Jos joku haluaa mennä museoon tai ravintolaan niin sen kun menee. Muut voi mennä sinne minne itse haluavat.
Ei ole sinun tehtäväsi lomalla istua kahvilla jollet halua. Ei kun patikkaretkelle tai polkupyörä alle tai mitä nyt tahdotkaan tehdä! Muut saa tulla mukaan jos haluavat! =)
Tripadvisorista katsot neuvot miten suunnitelmasi voi parhaiten toteuttaa ja sit tuumasta teoksi!
Hauskempaa lomaa!
Ketä teitä siellä reissussa on? Itse ainakin toteaisin seuraavana aamuna, että mä lähden nyt katsomaan paikkoja, viettäkää te mukava päivä, nähdään illalla!
Uuuh, kuulostaa puuduttavalta. Me oltiin vuosi sitten isolla porukalla reissussa, oltiin vuokrattu huvila viikoksi. Oli sovittu etukäteen, ettei oteta mitään stressiä. Aamupalaa voidaan syödä kukin omaan aikataulunsa mukaan. Reissuille voidaan lähteä niin yksin, perheen kesken kuin isommallakin porukalla tai vaikka naiset keskenään jne. Aina joku käy kaupassa ostamassa puuttuvia. Lounas syödään joko omaan tahtiin huvilalla tai reissussa, päivällisen kokka kukin perhekunnista vuorollaan (1 kokkausvuoro / perhe). Saatiin kyllä oivallinen loma aikaan, käytiin kiertelemässä lähikaupunkeja ja huvilalla lapset viihtyivät uima-altaalla tai trampoliinilla tai pingispöydän ääressä jne. Iltasella saatettiin pelailla sisällä erilaisia pelejä.
Tuollaisesta "kaikkien pitää liikkua aina yhdessä ja syödä samassa paikassa" -lomasta riittävän suurella porukalla ei tule kuin ongelmia.
Mielestäni kimppalomailun paras puoli on se, että jokainen saa tehdä päivisin mitä haluaa ja sitten illalla kokoonnutaan vaikka drinkkien parissa ja kerrotaan mitä kukin on päivän aikaan tehnyt.
Tai jos sitten useampaa kiinnostaa sama juttu niin sitten toki mennään porukalla.
Etukäteenkin kannattaa tietty suunnitella jos jotain isompaa haluaa tehdä.
Tuon takia en ikinä matkusta porukalla, vain yksin tai puolisoni kanssa. 1980-luvun lopulla erehdyin tekemään yhden porukkamatkan eksäni ja kahden muun pariskunnan kanssa ja se riitti.
Sinä voit mennä jonnekin yksin vaikka muut eivät siitä tykkääkään. Sanot vain että "minä menen nyt museoon X ja sitten syömään ravintolaan Y. Ne jotka haluavat tulla mukaan voivat tulla mutta ei ole pakko."
Ei se sen kummempaa ole.