Iiris opettaa
...intersektionaalista feminismiä. Setämies on ok. koska hän on sortaja, jääprinsessa ei käy, koska Ohisalo on sorrettu.
Kommentit (8)
Ohisalo ei ole yksilö vaan sorrettu naisryhmä.
Mua on nykyfeminismissä eniten vituttanut näiden kaksoisstandardien hyväksyminen ja jopa tukeminen. Alunperin feminismi nimenomaan taisteli kaksoisstandardeja ja ihmisten erilaista kohtelua vastaan, mutta nykyään on valtavirralla ajatus, että ihmiset on jaettu sorrettuihin ja sortajiin, ja näitä ryhmiä saa ja pitääkin kohdella eri tavalla. On ”oikein” esimerkiksi nimitellä ”sortajaa”. Se kuulemma voimaannuttaa. Oikean päämäärän pitäisi olla se, että kaikkia kohdellaan tasa-arvoisesti ja kunnioittavasti.
Vierailija kirjoitti:
Mua on nykyfeminismissä eniten vituttanut näiden kaksoisstandardien hyväksyminen ja jopa tukeminen. Alunperin feminismi nimenomaan taisteli kaksoisstandardeja ja ihmisten erilaista kohtelua vastaan, mutta nykyään on valtavirralla ajatus, että ihmiset on jaettu sorrettuihin ja sortajiin, ja näitä ryhmiä saa ja pitääkin kohdella eri tavalla. On ”oikein” esimerkiksi nimitellä ”sortajaa”. Se kuulemma voimaannuttaa. Oikean päämäärän pitäisi olla se, että kaikkia kohdellaan tasa-arvoisesti ja kunnioittavasti.
Aamen. Ja tässä itse piru onkin yksityiskohdissa, eli takana on marxilainen ajatus vallankumouksesta.
60-70 luvulla ranskalaiset kommunistiset filosofit keksivät ajatuksen identiteettipolitiikasta. Neuvostoliitto alkoi murentua ja proletriaatti ei noussutkaan vallankumoukseen kapitalisteja vastaan Euroopassa. Pettymys oli suuri. Kapitalistit vaihdettiin sortajaan, ja proletariaatti vaihdettiin vähemmistöihin, joille annettiin tehtävä. Murskatkaa patriarkat.
Kummallista etteivät vastusta kolonialistista pakkoruotsia.
Suomenruotsalaiset ovat sorrettu ryhmä.
Ketä Iiriksen päydässä istuu Eduskunnan kahvilassa. Varmaan railaks meno, läppä lentää?
Vierailija kirjoitti:
Ketä Iiriksen päydässä istuu Eduskunnan kahvilassa. Varmaan railaks meno, läppä lentää?
On postannut Instaan, Vihreiden naisporukalla istuvat.
Ylioppilas Iiris tietää.