Miten paljon aktiivista lomailua 10-vuotias lapsi kestää?
Riippuu tietenkin tapauksesta. Omaa lasta on pyydetty viikon lomareissuun ja tämän jälkeen meillä jäisi kaksi viikkoa aikaa lomailla perheen kesken. Hirveästi ei ehtisi kotona huilata välissä. Tuossa ehdotetussa lomakohteessa on vaeltamista, ratsastusta, luontoretkiä ym. Seuraavaan kohteeseen matkustaisimme ja luvassa uimista, päiväretkiä ja sellaista perus lomasettiä. Mitä mieltä? Onko liian rankkaa?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapsi tekee muina lomapäivinä? Olen lomalla 4v kanssa ja kyllä me joka päivä tehdään kesäisiä lomajuttuja. Käydään uimassa, lapselle sopivissa lähiseudun matkailukohteissa, museoissa, eri leikkipuistoissa, metsässä, jne. Joka päivälle jotain kivaa, tänään uinti ja kesäteatteri.
Lisäksi tehdään pari reissua kotimaassa, mennään perheleirille ja mökkeillään. Ja hauskaa on.
En ymmärrä, miten voisi olla 10v jotenkin liikaa se, että kesällä reissaa? Eihän hänen siellä mitään suorittaa.
Kokeilepa olla muutama päivä ihan vaan kotona ja katso mitä puuhaa se lapsi keksii itse itselleen kun ei ole joka päivälle jossain juoksemista.
Jos yhden päivän aikana käy uimassa ja teatterissa, siinä on sinäkin päivänä noin 20 tuntia kotona oloa.
Mutta tuo lapsi ei saa koskaan kokemusta pyjamapäivästä, aina täytyy olla menossa ja käymässä.
Ap, tuskin saat vastausta täältä. Tunnet lapsesi parhaiten. Itse 10-vuotiaana halusin olla kesät leireillä, parhaimmillaan olin neljällä leirillä (yöt pois kotoa) kesän aikana. Kotona (asuimme maalla) ei ollut kavereita eikä liioin tekemistä. Veljeni sen sijaan viihtyi aina kotona. Nyt aikuisena tilanne on päinvastoin - olen kotihiiri.
Ap, rohkeasti vaan reissuun. Kokemus opettaa.
Jos yhden päivän aikana käy uimassa ja teatterissa, siinä on sinäkin päivänä noin 20 tuntia kotona oloa.