Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin sijottaisit tässä tilanteessa?

Vierailija
11.06.2019 |

Eli olen valmistumassa lähiaikoina, jonka jälkeen pääswn leivän syrjään kiinni. Vakipaikka on jo odottamassa. Verojen jälkeen käteen jäävä palkka tulee olemaan noin 2000-2200 euroa/kk. Nyt olen kesätöissä. Kuh vlmistun, ostamme tod näk oman asunnon. Tällä hetkellä asp-tilini on vasta puolillaan. Olen myös sijoittanut osakkeisiin, jossa on vähän rahaa. Kannattaako nyt tulevat kesärahatienestit sijoittaa asp-tilille, osalleisiin vai jättää tilille esim osakkeiden hintojen alenemista odottamaan? Kuukaudessa sijoitettavaa jää noin 1000e/kk.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eihän tuo nyt kovin iso summa ole.

Vierailija
2/10 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mietitkö sä nyt että mihin sijoitat 3000 euroa? Pidä tilillä ja osta sohva uuteen asuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvia on itse asiassa jo kaksi. Millekään tavaralle ei ole tarvetta. Mietin vaan kumpi sijoitus on fiksumpi.

Ap

Vierailija
4/10 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös siitä, mistä aiot asunnon hankkia. Kasvukeskuksesta vai muuttotappioalueelta.

Vierailija
5/10 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei kannata ostaa asuntoa sillä siitä tulee riesa kun eroatte. asukaa vuokralla ja sijoittakaa osakkeisiin ylimääräiset rahat,

Vierailija
6/10 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä näkymin asunto olisi tarkoitus hankkia vantaalta. Toiveena suhteellisen tuore (2010 jälkeen rakennettu) kolmio kivalta alueelta. Ero ei ole suunnitelmissa, vaikka ainahan se on mahdollista, mutta niin on pankkien kaatuminen, osakkeiden arvon lopullinen romahtaminen tms asia joka voi tapahtua tai olla tapahtumatta.

Ap

Vierailija
7/10 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASP-tilille laittaisin itse sinun asemassa. Itse olen toki ostellut osakkeita pitkin vuotta, mutta en kuvittele niissä olevan valtavaa nousupotentiaalia lyhyellä tähtäimellä. Asunnot yms. on jo hankittu ja lainat niistä lyhenevät kovaa tahtia sekä liikaa rahaa olen perimässä, mikä selittää halukkuutta ottaa riskiä.

Vierailija
8/10 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä näkymin asunto olisi tarkoitus hankkia vantaalta. Toiveena suhteellisen tuore (2010 jälkeen rakennettu) kolmio kivalta alueelta. Ero ei ole suunnitelmissa, vaikka ainahan se on mahdollista, mutta niin on pankkien kaatuminen, osakkeiden arvon lopullinen romahtaminen tms asia joka voi tapahtua tai olla tapahtumatta.

Ap

Säästäisin ehdottomasti ensin sen aspin täyteen ja ostaisin kämpän. Etenkin kun kurssit ovat niin korkealla. Vuokran hinnalla lyhentää mukavasti lainaa ja asunnon hinta todennäköisesti pääkaupunkiseudulla nousee. Sitä paitsi jos sitten on hoppu sijoittaa, asuntoa vastaan saa lainaa ja voi sijoittaa velkavivulla.

Toki moni tuntuu olevan kanssani eri mieltä.

Vierailija
9/10 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä uskaltaisi lainalla aijoittaa, kun koskaan ei tiedä miten elämässä käy, mutta varmaan alaitan noin puolet aspille ja loput jätän vielä hetkeksi vapaaksi joko odottamaan unelmatalon löytymistä jolloin lykkään aspin täyteen, tai että osakkeiden hinnat putoaa roimasti.

Vierailija
10/10 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen siis ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan