Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jotenkin väärin ostaa mökille uudet (ja ehkä hienotkin) vaatteet

Vierailija
11.06.2019 |

sekä huonekalut?

Hirveätä selän takana puhumista tullut nyt tästä osaksemme nimittäin. Pitäisi ilmeisesti olla vain vanhaa ja paritonta niin kuin joskus 90-luvulla? Haloo! Mökkimme on hienompi kuin teidän kotinne ysärillä!!!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä yleensä tehdään ulkosalla kaikenlaista hommaa, joten uusien vaatteiden laittaminen päälle on rahan haaskausta.

Mutta saunan jälkeen uudet puhtaat vaatteet on ok.

Vierailija
2/13 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi hyväksyttää omia asioita muilla eli tee niinkuin sinusta itsestäsi tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, me rakennutettiin kesämökiksi komea talo ja sisustettiin viimeisen päälle, pelkästään valaistus maksoi kymmeniä tuhansia. Eikä siellä tarvitse pitää työleiriä. Jotenkin tuntui luonnolliselta hankkia myös siistit, fiksut vaatteet siellä käytettäväksi.

Vierailija
4/13 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten valaistus voi maksaa noin paljon???

Vierailija
5/13 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:lla kaikki on aina jotenkin väärin

Vierailija
6/13 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt väärin ole, mutta tarpeetonta. Itselleni osa mökillä olon viehätystä on juuri siinä, että voi kulkea ties missä rönttövaatteissa ja ilman meikkiä tarvitsematta murehtia miltä näyttää. Mukavuus menee muiden asioiden edelle.

Vierailija
7/13 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset kokevat pakonomaista tarvetta sille että muiden tulee olla kuten heidän. Monelle mökki tarkoittaa vanhoissa verkkareista meikittä kulkemista, olemista vapaa kaikesta mitä arkena ”joutuu” tekemään.

Olen ollut mökkivieraana ja olen vuokrannut mökkejä ystäväpariskuntien kanssa. Olen ihminen joka pukeutuu kauniisti, laittaa hiukset ja meikkaa päivittäin. Ne asiat on mulle tärkeitä eikä mulla ole mukava olo meikittä. En tee sotamaalauksia. Meikkaan kauniisti. Aina vähintään iho, kulmat kevyesti ja ripsiväri, mutta auta armias miten tämä on monelle mökillä ihan liikaa. Olen kokenut asiasta suoranaista ilkeilyä!! Itse ei ole tullut mieleenkään missään tilanteessa kommentoida rumasti kenenkään ulkonäköä tai siihen panostamista.

Viime vuodet olemme vuokranneet omalle perheelle mökkiä. Siellä on kaikki mahdolliset mukavuudet ja kuljen siellä juuri sellaisena millaisena viihdyn. Mökkeily ei tarkoita mulle mistään mukavuuksista luopumista vaan rentoa järven rannalla lomailua.

Vierailija
8/13 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koit tarpeen tehdä asiasta avauksen mammapalstalle? Sulla on ihan oikeus tehdä miten haluat.

Oliko tää tälläinen varovainen humble brag, eli massia riittää ja huomatkaa se nyt te tuntemattomat kanssaihmiset siellä netissä muutkin?

Huomattiin. Ja hienoa että sulla on varaa. Nauti varakkuudestasi. Hyvää kesää siellä mökillä!

Vierailija
9/13 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt väärin ole, mutta tarpeetonta. Itselleni osa mökillä olon viehätystä on juuri siinä, että voi kulkea ties missä rönttövaatteissa ja ilman meikkiä tarvitsematta murehtia miltä näyttää. Mukavuus menee muiden asioiden edelle.

Entä jos tuntee olonsa mukavaksi juuri meikattuna ja kauniissa vaatteissa?

Vierailija
10/13 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tuntee olonsa mukavaksi juuri meikattuna ja kauniissa vaatteissa?

Herättää ihmetyksen, että eikö tosiaan tunne oloaan mukavaksi ilman meikkiä edes mökkiolosuhteissa? Viittaa itsetunto-ongelmiin.

Vierailija
11/13 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkiperinteisiin kuuluisi tietysti esiintyä isoisän kulahtaneessa tuulipuvussa ja käyttää mummon hylkäämää leveälieristä MArimekon kesähattua, mutta jokainen tyylillään.

Omassa kesäpaikassani vaihdan siistimpään vieraiden aikana, mutta yksin ollessa valitsen isoisän tuulipuvun housut ja teepaidan. En tykkää rikknäisistä ja reikäisistä vaatteista ja siksi ne silputaan kertakäyttöräteiksi imukykynsä mukaisesti.

Sokea mummoni, joka eli viime elinvuodet paljon yksin piti aina huolen että tilasi kampaajan kotiinsa ja tuoksui hyvältä kauniit vaatteet yllään. Hän opetti minut jo pikku tytöstä arvostamaan omaa itseäni ja nauttimaan siitä. että on hyvä olla sisäisesti ja ulkoisesti. Sillä ei ole rahan kanssa mitään tekemistä. Mummoni oli vähävarainen ihminen, mutta aina tyylikäs ja huoliteltu. Hänestä huokui tyytyväisyys ja elämänilo ja ihan varmasti juuri siksi, että osasi arvostaa itseään ja sen myötä huolehtia itsestään. Mummoni oli tyylikäs myös mökillä käydessään, eikä olisi antanut tuumaakaan periksi mökkivaatteille.

Vierailija
12/13 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkiperinteisiin kuuluisi tietysti esiintyä isoisän kulahtaneessa tuulipuvussa ja käyttää mummon hylkäämää leveälieristä MArimekon kesähattua, mutta jokainen tyylillään.

Omassa kesäpaikassani vaihdan siistimpään vieraiden aikana, mutta yksin ollessa valitsen isoisän tuulipuvun housut ja teepaidan. En tykkää rikknäisistä ja reikäisistä vaatteista ja siksi ne silputaan kertakäyttöräteiksi imukykynsä mukaisesti.

Sokea mummoni, joka eli viime elinvuodet paljon yksin piti aina huolen että tilasi kampaajan kotiinsa ja tuoksui hyvältä kauniit vaatteet yllään. Hän opetti minut jo pikku tytöstä arvostamaan omaa itseäni ja nauttimaan siitä. että on hyvä olla sisäisesti ja ulkoisesti. Sillä ei ole rahan kanssa mitään tekemistä. Mummoni oli vähävarainen ihminen, mutta aina tyylikäs ja huoliteltu. Hänestä huokui tyytyväisyys ja elämänilo ja ihan varmasti juuri siksi, että osasi arvostaa itseään ja sen myötä huolehtia itsestään. Mummoni oli tyylikäs myös mökillä käydessään, eikä olisi antanut tuumaakaan periksi mökkivaatteille.

Jotenkin erikoista kuitenkin, että niputat tyytyväisyyden, elämänilon ja jopa itsearvostuksen yhteen kampaajalla käymisen ja hajuvesien käyttämisen kanssa.

Kumpaankin kuitenkin usein liittyy usein kemikaaleja, jotka ovat haitallisia ainakin yliherkille ja mahdollisesti meille muillekin. Minun mielestäni puhtaus ja voimakkaiden hajujen välttely on oman itsensä ja toisten arvostusta.

13/13 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää ostaisin itelle enkä sille MÖKILLE.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän