Työkkäri haluaa nähdä face to face
Mistä voi olla kyse? Jäin just työttömäksi. Oon täyttänyt kaiken netissä. Hain syksyksi opiskelemaan, ja oon työttömänä syksyyn asti.
Kommentit (28)
Se rakennusko haluaa tavata sinut? Mene seisomaan sen eteen. Jos taas työkkärin virkailija haluaa tavata sinut niin kävele sisään rakennukseen jonka edessä jo seisot. Se on ihan helppoa!
Oma työkkärin yhteyshenkilö halusi tutustua henkilökohtaisemmin.
Ehkä voi auttaa paremmin, jos tietää minkälainen persoona on oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistavat että et ole Espanjassa.
Haha ;D
Jos olet alle 25 v niin tuo on normijuttu. Tulossa lokakuussa kaikille, kiitos hallituksen.
Aika turhaa tavata tässä vaiheessa, koska opiskelun tulokset tulee ihan just. Ehkä sua ei olla tavoitettu puhelimitse?
Olen juuri nyt täällä kelassa odottelemassa vuoroani. Vaikuttaa pahaenteiseltä. Jonotusnumerot muuttuvat lähemmäksi omaani ja olen nähnyt samaan huoneeseen menevän jo kolmattakymmentä ihmistä. Pelottava juttu on tämä: kukaan ei tule ulos. Harmaapukuiset vartijat estävät ihmisten ulospääsyn. He ottavat ihmisiltä älykännykät pois heti kun he huo
Kutsun kaikki uudet asiakkaat, jos tiedoissa ei ole muutosta ensimmäisen 3kk sisään. Ilmoitiko oma asioinnin kautta hakeneesi opiskelemaan? Jos olet vähintään 25v, niin sinun on mahdollista opiskella työttömyysturvalla, joten ehkä tästä virkailija haluaa kanssasi keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri nyt täällä kelassa odottelemassa vuoroani. Vaikuttaa pahaenteiseltä. Jonotusnumerot muuttuvat lähemmäksi omaani ja olen nähnyt samaan huoneeseen menevän jo kolmattakymmentä ihmistä. Pelottava juttu on tämä: kukaan ei tule ulos. Harmaapukuiset vartijat estävät ihmisten ulospääsyn. He ottavat ihmisiltä älykännykät pois heti kun he huo
Tuleeko savupiipusta paksua harmaata savua?
Mitä haittaa siitä on?
Minä ainakin ihan halusin mennä käymään edes sen kerran siellä paikanpäällä että itsekin näin minkälainen se mun tyyppi siellä on kun muuten on puhuttu vaan puhelimessa ja sähköpostin kautta. Siis mulla oli se sama tyyppi jo virkailijana ennen edellistä työpaikkaa jossa olin reilu 3 vuotta.
Ennen oli niin että piti muutaman kuukauden välein käydä siellä ja ne merkkasi siniseen pahvikorttiin päivämäärän johon mennessä piti tulla seuraavan kerran. Eikä siitä edes niin kauean pitkä aika ole. Silloin ei vielä netissä täytelty kuponkeja.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet alle 25 v niin tuo on normijuttu. Tulossa lokakuussa kaikille, kiitos hallituksen.
Linkki?
Vierailija kirjoitti:
Reps 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
No onneksi ei sentää fist to fist.
Löylykauhaa on tarjolla vasta TYP:ssa, jos ei ehdi sitä ennen itse työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
Toiveunta. Lisäresurssi työttömien palveluun tarkoittaa palvelujen ostamista yksityisiltä, eli niitä pupukursseja.
Tero. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneksi ei sentää fist to fist.
Löylykauhaa on tarjolla vasta TYP:ssa, jos ei ehdi sitä ennen itse työllistyä.
Fist to ass se olis silloin.
No, siellä jutellaan ja virkailija ehdottelee erilaisia juttuja. Mun pitkän saikun jälkeen halusin itse keskusteluajan. Kävin pari kertaa ja sitten pääsin Kelan uudelleen koulutukseen. Kuulin tuon siltä virkailijalta.
Vierailija kirjoitti:
No, siellä jutellaan ja virkailija ehdottelee erilaisia juttuja. Mun pitkän saikun jälkeen halusin itse keskusteluajan. Kävin pari kertaa ja sitten pääsin Kelan uudelleen koulutukseen. Kuulin tuon siltä virkailijalta.
Ehdottelee juttuja uijui jui. ;D
kiih-otus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jotain työkokeilua, ryhmiä, kuntoutusta, työpaikkoja.
Voi olla, että tapaamisessa aidosti halutaan antaa sinulle apua työnhakuun. Oman kokemukseni vuoksi olen kuitenkin aika kyyninen ja sanon, että varo mahdollista ansaa. TE-toimiston ensisijainen tehtävä ei ole auttaa ihmisiä saamaan työtä, vaan varmistamaan, että mahdollisimman vähän ihmisiä on työttömänä. Ja jos ihmettelet, että eivätkö nämä ole sama asia, niin eivät ole.
Olin itse samankaltaisessa tilanteessa muutamia vuosia sitten: täysissä sielun ja ruumiin voimissa oleva normaali korkeakoulutettu ihminen, joka oli muuttanut uudelle paikkakunnalle puolison töiden perässä eikä työpaikkaa ollut vielä itselle löytynyt etsinnöistä ja aktiivisuudesta huolimatta. Minut kutsuttiin tapaamiseen, jossa minua oli odottamassa TE-toimiston virkailija ja kunnan joku mikälie henkilö. He olivat jo keskenään päättäneet, että menisin kuntouttavaan työtoimintaan. Allekirjoitus vain puuttui paperista. Kun ihmeissäni totesin, etten kyllä ollut mitenkään kuntoutuksen tarpeessa, he kiirehtivät vakuuttamaan, että ei tässä siitä ollut kyse. Kuntouttava työtoiminta vain nyt oli tämmöinen termi, eikä siitä pitänyt välittää. Saisin päivässä 9 € kulukorvauksen, ja tällaisessa kunnan projektissa olisi monia kaltaisiani terveitä ja työkykyisiä ihmisiä, jotka eivät olleet löytäneet töitä. Mitään muuta vaihtoehtoa ei tarjottu, ja minua painostettiin työtoimintaan voimakkaasti. Tämä olisi siistinyt kunnan työttömyyslukuja, koska ilmaistyössä olevaa ihmistä ei lasketa työttömäksi. Vähät siitä, että mokoma ilmaistyö ei olisi millään tavalla oikeasti auttanut minua pääsemään töihin. Työttömyyskorvaus olisi myös edelleen tullut veronmaksajien pussista.
Virkailijoiden epäonneksi olin perehtynyt lakiin ja tiesin oikeuteni. Kuntouttava työtoiminta on viimesijainen vaihtoehto sellaisille työttömille, jotka psyykkisten tai fyysisten sairauksiensa tai elämänhallinnan ongelmiensa vuoksi eivät kykene normaaliin palkkatyöhön. Se on kuntoutusta ja sellaiseksi tarkoitettu. Lain perusteella tervettä ihmistä ei voida siihen velvoittaa osallistumaan. Kunnissa lakia kuitenkin rikotaan räikeästi, ja olen lukenut monista tapauksista, joissa oikeuksiinsa perehtymätön ihminen on pakotettu työtoiminnan pariin. Kun siihen on kerran joutunut, on sieltä melkein mahdoton nousta pois. Jos työtoimintaa tai muuta ilmaistyötä (esim. työkokeilu) siis yritetään kirjata työllistymissuunnitelmaasi, vaadi perusteet. Jos ja kun niitä ei ole esittää, ei näitä voida kirjata työllistymissuunnitelmaasi eikä sinua silloin voi velvoittaa niihin osallistumaan. Älä kuitenkaan kieltäydy suoraan mistään, koska tästä voi seurata karenssi. Ehdota palkkatuettua työtä tai vakuuta, että työnhakusi on aktiivista. Ota mukaan päivitetty CK ja todisteita haetuista työpaikoista. Kerro tulevista opinnoista äläkä anna tilaisuutta ahdistaa itseäsi nurkkaan.
Vierailija kirjoitti:
kiih-otus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jotain työkokeilua, ryhmiä, kuntoutusta, työpaikkoja.
Ryhmiä.... oooohh uuulalalaaa.
Tarkistavat että et ole Espanjassa.