vihanpito miestä kohtaan.
en tiedä mitä tehdä. kolmas lapsi kk ikäinen ja isyys vapaalla itse. kokoajan ollut mukana vauvan hoidossa ja yrittänyt tehdä kotitöitä ja olla vanhempien sisarusten kanssa.
Joka toinen päivä vaimo ilman syytä vihoittelee minulle ja sättii "mene nyt siitä kun et kuitenkaan osaa" tmv. Tänään aamulla toivotin huomenta, ei vastausta. kysyin, että lämmitänkö lisämaidon jo, kun oli imettämässä, ei vastausta. Äsken yritin kysyä ihan asiallisesti, että miks oot mulle niin vihainen niin vastas vaan, että "mieti sitä.".. alan olee aika loppu.. yritän parhaani ja tuntuu, että vaimon kaikki pienikin ahdistus kaatuu vihana mun päälle.. pakko johonkin avautua, koska ei ole ketään, kenelle voisin olla aito ja kertoa miltä tuntuu ilman, että toinen alkaa tiuskimaan tai vähättelemään..
kiitos.
m31
Kommentit (11)
Masennus? Toivotaan, että menee ohi. Voisit sanoa että näet että hänellä paha olo ja kysyä mitä hän toivoisi sinun tekevän eri lailla. Vältä syyttelyä, puolisosi kokee varmaan olevansa ihan lopussa valvomisesta ym.
oon yrittänyt kysyä. tuntuu vaan et omaa syntymääkin pitäs pyytää häneltä anteeks. Niin kauheeta näyttää olevan hänelle arki mun kanssa. kaikkia mun tekemisiä vähättelee..mutta niillä mennään mitä on annettu.. piti vaan johonkin saada kertoa et olo vähän helpottais..
Saattaa olla synnytyksen jälkeinen masennus. Jos jatkuu tuollaisena, eikä kerro missä vika, hänen kannattaa mennä lääkäriin.
Onpas kurjaa käytöstä. Yritä kestää. Itekki olin kyllä väsynyt, kipeä ja hormooneista sekaisin 1 kk synnytyksen jälkeen mutta ei se oikeuta silti olemaan tyly tai mulkku toiselle. Toivottavasti tilanne paranee, jos asiat menee enemmän solmuun niin kannattaa neuvolasta tai perheneuvolasta kysyä onko niillä tarjota mitään apua.
En usko kyllä, että itsekään olin ihanimmillani kun olin vasta synnyttänyt, tisseihin ja alapäähän sattui oli jälkisupistuksia, ei saanut nukkua ja olisi ollut ihana olla välillä yksin tai vain esikoisen kanssa.
Mutta kyllä se ohi meni sitten kun arki normalisoitui.
Mitä tarkoittaa kun sanot, että olet "yrittänyt" tehdä kotitöitä ja hoitaa lapsia? Kysytkö jatkuvasti neuvoa vaimolta tyyliin, mitä lapsille puetaan, pitäiskö viedä ne ulos, pitääkö niille laittaa lounasta, mitä niille syötetään, maito on loppu pitääkö käydä kaupassa jne.
Sellainenkin tietyssä mielentilassa olevalle on tosi raskasta ja tuntuu, että pääsisi helpommalla kun tekisi vain itse ja sitten alkaa kiukuttaa.
Jos lisämaito on korviketta niin kyllä sen voi lämmittää valmiiksi, jos muutama millilitra menee hukkaan niin ei haittaa. (Ja samalla voi viedä vaimolle vettä tai laimeaa mehua, alussa imettäminen kirjaimellisesti vie kaikki mehut.)
Kerro vaimolle rauhallisella hetkellä miltä susta tuntuu tai neuvolassa ota puheeksi jos kotona puhuminen on liian hankalaa.
Todennäköisesti vaimosi käy näillä foorumeilla kertomassa tarinoita, joissa sinut maalataan itsekkääksi roistoksi ja hän itse on viaton, kärsivä uhri. Ja tuntemattomat kanssasiskot lynkkaavat sinut joukolla ja kannustavat vaimoasi eroamaan. Toki tätä samaa tapahtuu myös vaimosi naispuolisten läheisimpien ystävien kesken. Olen ollut samassa tilanteessa (olen mies), samoin lukuisat miespuoliset ystäväni.
Tervetuloa uusfeministiseen nyky-Suomeen, jossa kaikki paha on aina lähtökohtaisesti miehen syytä ja jossa kyseenalaistamatonta, miesvihaa tihkuvaa vertaistukea on naisille saatavilla 24/7.
Ei kai vaimolla ole jotain hormoneja käytössä?
Taas yksi äidin pikku kulta, joka "yrittää" tehdä kotitöitä. Jospa yrittämisen tekisit niitä?
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi äidin pikku kulta, joka "yrittää" tehdä kotitöitä. Jospa yrittämisen tekisit niitä?
Häivy täältä v*ttuilemasta.
Kurjalta kuulostaa. 😕