Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko polkupyöräily tehokas liikuntakeino?

Vierailija
10.06.2019 |

Jalkavamman takia en pysty enää juoksemaan mutta pyörällä liikun muuten helposti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on, jos vaan syke nouse.

Vierailija
2/6 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos polvi on sökö niin pyöräily ei välttämättä ole hyvä laji. Liian yksipuolista liikettä.

Itse olen hurahtanut rullaluisteluun sauvojen kanssa. Siinä saa peruskuntoreenin rasittamatta mitään lihasta ylen määrin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kevyempää mm nivelille. Ajallisesti vaatii toki enemmän kuin esim juoksu jos samaa tulosta haetaan, mutta mukavasti siinä saa pidettyä sykkeen pk-alueella :) nyt on vielä mukavat säät, pyöräilemään vaan!

Vierailija
4/6 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajallisesti vaatii toki enemmän kuin esim juoksu jos samaa tulosta haetaan

Kyllä vaan ja siinä onkin fillaroinnin akilleen kantapää kunnonkehitysmielessä: lenkeistä tulee helposti liian pitkiä (2-3h), mikä ei ole optimaalista varsinaisen kunnon kehityksen, virkistyksen tai painonhallinnan kannalta, johtuen yksinkertaisesti siitä että elimistö alkaa mennä noin pitkässä harjoituksessa jo vararavinnon puolelle. Tämä selittänee osiltaan sen miksi tosifillaristit ja muutkin kestävyysukkelit ovat aina niin kiukkuisia. 

Mutta jos lenkurat pitää 1-1½h mittaisina, niin silloin on toki tilanne parempi.

Vierailija
5/6 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos polvi on sökö niin pyöräily ei välttämättä ole hyvä laji. Liian yksipuolista liikettä.

Itse olen hurahtanut rullaluisteluun sauvojen kanssa. Siinä saa peruskuntoreenin rasittamatta mitään lihasta ylen määrin.

Kaikille tuntemilleni polvivammaisille ollut todella hyvä laji. Myös uinnista pitävät.

Vierailija
6/6 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli polvesi kestää (oman polvivammaisen mieheni polvi on kestänyt), suosittelen läskipyöräilyä maastossa. Saat kropalle paljon kokonaisvaltaisempaa treeniä kuin pelkässä maantieajossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi