Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakityö vai keikkatyö?

Vierailija
09.06.2019 |

Olen pian valmistumassa bioanalyytikoksi, ja alalla on hurja työntekijäpula. Olen nyt punninnut vaihtoehtojani. Mikäli haluan, minulla on jo 3 satavarmaa vakityötä tarjolla, jos sellaisen haluan. Toisaalta elämäntilanteeni on sellainen, etten pysty tiettyjä vuoroja tekemään, jolloin keikkatyöläisenä pystyn itse päättämään pitkälti työvuoroni ja -aikani siihen saakka, että lapsi on sen ikäinen, että pärjää kotona ilman vanhemman valvontaa (nyt 4-vuotias). Palkkakin on hieman parempi keikkalaisena, ja töitä saisi tehdä juuri sen verran kun jaksaa ja haluaa. Myös vastuu tuntuisi pienmmältä, kun olenhan vain keikkalainen.

Kumman itse valitsisit ja perusteluja kiitos.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole kokoaikatyössä, työnhaku on voimassa ja tutkinto alalta jossa pulaa tekijöistä, tulet varmasti saamaan TE-toimistosta paljon työtarjouksia kokoaikatyöhön. Näin et varmaan kauaa pysty olla ”vain” keikkalaisena.

Vierailija
2/16 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko työtilanteen jatkossakin säilyvän noin hyvänä? Jos, niin keikkaa, jos ei, niin vakituinen. Kannattaa aina ajatella pidemmälle tulevaisuuteen.

Muistan kun edellisen nousukauden huipulla noin 2007 moni entinen opiskelukaveri vaihtoi paremaan palkan perässä pienempiin firmoihin. Sitten alkoi lama ja moni kävi kortistossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole kokoaikatyössä, työnhaku on voimassa ja tutkinto alalta jossa pulaa tekijöistä, tulet varmasti saamaan TE-toimistosta paljon työtarjouksia kokoaikatyöhön. Näin et varmaan kauaa pysty olla ”vain” keikkalaisena.

Miksi hänellä olisi työnhaku voimassa jos hän tekee tarkoituksellisesti keikkatöitä joista tienaa paremmin kuin vakituisesta?

Vierailija
4/16 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko muka olla, että te-toimisto voi pakottaa töihin, jos en ilmottaudu työttömäksi enkä hae mitään tukia?

Ap

Vierailija
5/16 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, lähinnä mietin, miten helposti saa esim asuntolainaa, jos on vaan keikkatyöläisenä vaikka kuukausipalkka on sama tai parempi kuin vakityöntekijällä...

Ap

Vierailija
6/16 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko muka olla, että te-toimisto voi pakottaa töihin, jos en ilmottaudu työttömäksi enkä hae mitään tukia?

Ap

No ei tietenkään. Sinulla on velvollisuus hakea ja ottaa vastaan (kokoaika)työtä vain jos olet ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi ja haluat nostaa työttömyysetuutta.

Vierailija
7/16 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, työtilanne todennäköisesti jatkuu ainakin muutaman vuoden näin hyvänä, varmaan jos koulutuspaikkoja lisätään, pitää napata vakipaikka.

Ap

Vierailija
8/16 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Alat freelanceriksi, et puljaile työkkärin kanssa.

Vierailija
9/16 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Alat freelanceriksi, et puljaile työkkärin kanssa.

Juuri tälläistä ajattelin. Oikeastaan voin keikkalaisena tehdä vaikka 12 tunnin päiviä jos mies voi hoitaa lapsen ja sitten pitää vapaapäivää jos siltä tuntuu. Olen käynyt melkein burn outissa opintojen aikana, joten senkin puoleen keikkalaisuus olisi parempi, kun voi löysätä työtahtia tarvittaessa

Ap

Vierailija
10/16 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pankki hyvinkin myöntää lainaa keikkalaiselle, kokonaisuus ratkaisee, puolison työ- ja tulotilanne, vakuudet, lainamäärä, kaupunki jne. Toki tavallaan pankille vähempi riskinen, jos vakipaikka, se näkynee sitten hinnassa.

Vierailija
11/16 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain jos nostat työttömyysetuuksia. Jos teet keikkatyötä rahoittaen sillä elämäsi, niin ei se te-toimistolle kuulu.

Vierailija
12/16 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on vakityö, kohtuullisen hyvällä palkalla. Yhteensä verojen jälkeen jäisi noin 5000e/kk, olettaen että tekisin lähes täyttä työaikaa. Riittääkö, että keräilee palkkakuitteja jonku aikaa, jotta voi todistaa keikkatöitä riittävän?

Ap

Vierailija
13/16 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että suomalaiset ei lisääntyiso ei tarkoita että esim maahanmuuttajataustaiiset toimisivat samalla tavalla.

Vierailija
14/16 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri alalla mutta siirryin itse vakihommista keikkalaiseksi. Palkka ja työajat parantuneet huomattavasti. Otan juuri sen verran töitä kun jaksan, välillä pitkiä päiviä jos siltä tuntuu. Suosittelen keikkahommia :)

Vierailija
15/16 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vakipaikka ja jää heti puolikkaaksi kun on mahdollista. Siinä varma pohja. Sit napsit keikkaa muualta fiiliksen mukaan päälle?

Ite pygään tälleen hoitoalalla. Otan usein vain pyhävuoroja keikoiksi.

Vierailija
16/16 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tekee niin ku haluu, ei kai siinä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän